Meizu skandinavia, konkurs?

Permalänk
Medlem

Meizu skandinavia, konkurs?

Någon som vet om dom laggt ner eftersom hemsidan är avstängd, man möts enbart av orden:
This site has been suspended
vilket för oss som köpt en meizu inte kanske är så bra.. med tanke på garanti osv:O

Visa signatur

doh;)

Permalänk

Det är nog ingen mer än Jonas som driver/drev företaget som vet detta. Försök komma i kontakt med honom är mitt tips. Vet dock inte hur man når dom via telefon. Hitta.se säger så här.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=9t0jYbEZwynuyL...

556665-4348
JPB Trading Aktiebolag
BOX 53064
400 14 GÖTEBORG, Tel: 0739-802859

Permalänk
Medlem

Synd att det blev så här, men man kunde ana något sådant. De har ju inte varit särskilt aktiva med supporten.

De senaste dagarna har jag jobbat på att skapa ett svenskt MeizuMe där man kan få hjälp och diskutera Meizu på svenska. Ni är alla välkommna att besöka på http://se.meizume.com.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt värre detta då dispalyen på min E3 verkar ha lagt av :(.
Fast iofs är det ju inköpsstället som man ska kontakta för garantiärenden.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Det är nog ingen mer än Jonas som driver/drev företaget som vet detta. Försök komma i kontakt med honom är mitt tips. Vet dock inte hur man når dom via telefon. Hitta.se säger så här.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=9t0jYbEZwynuyL...

556665-4348
JPB Trading Aktiebolag
BOX 53064
400 14 GÖTEBORG, Tel: 0739-802859

Han drev JPB från en kontantkortsmobil? Humor!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Han drev JPB från en kontantkortsmobil? Humor!

Hur vet du det? Man kan ju flytta med nummer år 2007

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Hur vet du det? Man kan ju flytta med nummer år 2007

Vår vän Hans Olsson kanske har kollat upp numret.

Permalänk
Medlem

Kollat upp och kollat upp: jag sökte på numret hos eniro. Det är reggat på honom personligen. Meizu/JPB var tydligen en aningen mindre verksamhet än vad jag hade för mig.

Permalänk
Medlem

Synd, jag har väldigt inne på köpa en M6, men företaget verkar gått upp i rök.

Permalänk
Medlem

Tycker ändå det priset som den säljs för i Sverige inte är värt! importera från utlandet

Permalänk
Medlem

Hur blir det med D2-recensionen, Kengan?

Permalänk
Medlem

Hejsan, det är ingen som vet hur man kan få kontakt med jpb.se eller liknande. Min M6 har varit sönder ett bra tag, och jag skickade in den till angiven adress som jag fått av supporten på JPB. Efter ungefär 3 veckor fick jag tillbaks paketet från posten... Paketet kom alltså inte fram.

Någon som har en idé?

Permalänk
Medlem

De har antingen kursat eller lagt ner. Kolla

http://www.meizume.com/forumdisplay.php?f=25

där en del svenska meizu-användare håller till. Men ingen verkar veta och ingen verkar vilja betala för att få ut info från Bolagsverket om JPBs status.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att JPB.se skötte alla sina affärer "svart" alltså olagligt, och Johan (ansvarig) är nu polisanmäld bla för bedrägeri.

Återkommer

Polisanmälan indragen...

Permalänk

Källa för detta?

Permalänk
Medlem

Källan för detta är hyffsat säker. Polisen är källan till bedrägeriet, och polisanmälan är det jag som står för.

Polisanmälan indragen som sagt i tidigare inlägg. Johan och Jonas blev visst väldigt mjuka av ordet polisanmälan så jag fick pengarna tillbaks för min söndriga mp3-spelare.

Om någon annan behöver hjälp med någon form av garantiproblem kan ni ju skriva i tråden eller pm:a mig så får ni nummer till de ansvariga.

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna emot all info du har. Inte för att min M6 krånglar idag, men man vet ju aldrig. Skicka gärna ett PM om av någon anledning inte vill skriva det direkt här.

Permalänk
Medlem

För er som har garantifrågor om JPB.

Kontakata: Johan Bergqvis - 0731 011100 eller 031 128560

Permalänk
Medlem

Synd att sådant fint märke ska svärtas ner av ett gäng oduglingar!
Sitter själv med en Meizu sedan ett år tillbaka och jag är mer än nöjd med mitt köp. Och posten ovan där jag skrev att displayen var trasig var inte värre en ett oladdat batteri, shame on me.:D

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

finns dom fortfarande att köpa? kostar?

Permalänk
Medlem

Jo vad kostar dom i butik idag?

Jag kan köpa in 4gb Meizu spelarna för 1600kr är de billigt?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

beror vad du jämför med
I kina får du dem för halva priset typ.
annars ligger de på samma pris som iriver clix, tycker det är lagom pris.

Permalänk
Medlem

Ok men det är inom sveige med gratis frakt och företagspaket så det kommer dagen efter.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

joo är väl billigt med tanke på vad spelaren presterar, spelaren i sig är ju rikigt bra. Men skulle va ändå vara tveksam att köpa en idag med tanke på garantin o nu när clix 2 kommit

Visa signatur

doh;)