Permalänk
Medlem

tjej i nöd igen ;)

hejsan alla snälla pojkar. nu har jag ett problem igen som jag gärna vill ha hjälp med:) när jag kollar på dvd filmer i vlc sen när filmen är slut då hänger sig hela datorn går inte att göra nått en att trycka på reset knappen. nu har jag installerat om datorn. men samma fel kvarstår. kör windows xp. och sista försöket nu. annars kastar jag ut datorn genom fönstret sen ska jag aldrig mer röra en dator igen. så vad säger ni???? mvh arg,ledsen, film tittande tjej.

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Är det bara i VLC eller andra spelare också?

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

Om det bara är med VLC, kör du den nyaste versionen från http://www.videolan.org/vlc/ ?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

det är bara vlc. kör den nyaste

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

gärna ny topic oxå:), kanske dator hänger sig efter en film ?? :-/
värdelös på topics tydligen :P:P

hm kan det vara dina filmer eller något med läsaren/brännaren ??
eftersom det fortfarande finns kvar efter en ominstallation menar jag
kan du pröva en äldre vlc version ?

Permalänk
Medlem

inget med brännaren att göra. har en image fil av filmer ligger på datorn!! provat äldre vlc spelare samma fel där också

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm skumt:-/.. kanske nåt som installerats med vlc, msn eller nåt ?

Permalänk
Medlem

ja:( aa hur menar du då?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Varför måste du använda vlc?
Film som du laddat hem? =\

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att köra MPC, media player classic, litet och smidigt. Tillsammans med rätt codecs pack spelar den allt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

vlc spelar allt iaf, utan att behöva installera massa annat, "kommer med"

eller har jag fel ?..

Permalänk
Medlem

Varför inte använda en riktig dvd-spelare t.ex. power dvd??

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_1_ENU.html

Permalänk
Medlem

Om du går in i egenskaper och kollar under "Output modules" vilken är vald där? (du måste kryssa i avancerade alternativ)
Om den står på DirectX så kan du testa byta till OpenGL

Jo, för dvd så rekommenderas powerdvd, mycket bra (och följer med mycket jag har flera stycken nycklar till det)
Om du försöker öppna en ouppackad Iso fil som är i rar (det går) så testa packa upp den först och montera den med tex Alcohol 120%

Så du lyckades installera XP till slut?

EDIT: jag håller med amphiler om att du kan testa MPC om det inte lyckas... bra spelare (och med real och quicktimealternative så har man en komplett spelare )

Permalänk
Medlem

Mitt blev likadant när jag installerade Comodo firewall av nån lustig anledning. SÅ om du har det så testa avinstallera crapet.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: tjej i nöd igen ;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillafny
hejsan alla snälla pojkar. nu har jag ett problem igen som jag gärna vill ha hjälp med:) när jag kollar på dvd filmer i vlc sen när filmen är slut då hänger sig hela datorn går inte att göra nått en att trycka på reset knappen. nu har jag installerat om datorn. men samma fel kvarstår. kör windows xp. och sista försöket nu. annars kastar jag ut datorn genom fönstret sen ska jag aldrig mer röra en dator igen. så vad säger ni???? mvh arg,ledsen, film tittande tjej.

Nu får du skärpa till dig med rubrikerna. Om du är tjej eller kille är helt oväsentligt, beskriv istället vad tråden egentligen handlar om.

*Rubrik redigerad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Om du har ett moderkort med Realtek ljudkort så är alla drivrutiner över 3.92 buggade med VLC i.o.m att den hänger sig när filmer/serier är färdigspelade.

Kör på version 3.92 så löser sig problemet ifall du har REALTEK ljudkort, som sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Varför inte använda en riktig dvd-spelare t.ex. power dvd??

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_1_ENU.html

Kostar pengar kanske?