Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter er "kamera" på n95:an??

jag råkade tappa min i golvet från sängen.. iofs ner på en tjock matta och det var alltså inget hårt fall.. och jag inbillar mig att kameran låter mer när den kör auto-fokus?

jag kanske inte tänkte på det innan bara.. för nu låter det som motorer som ställer in saker..

jag minns inte att jag hörde ett DUGG innan..

EDIT!!
Sen flashade jag precis min n95:a

så alla kontakter försvann.. det gör inget utan det jag tycker är konstigt.. när den la in alla "standard" typ taxi, nummer upplysning och sånt från SIM så stog det under minnesinfo att kontakter tog 40kb.. sen tog jag bort alla så det står "inga kontakter" i kontakt-boken. efter det rapporterade minnesinfo att jag hade 67kb kontakter.. alltså 27kb mer när jag RADERAT alla kontakter jag har

nån som vet varför?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Lägg in era favoritprogram till N95.

Börjar med :

Opera mini : billigaste sättet att surfa på.
SportsTracker: håller reda på löprunda och kan rita upp den i google earth.
Sensible sudoku: kanonsnyggt sudoku

Permalänk
Medlem

K-Rally: Det ballaste spelet till mobiltelefon som jag spelat

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

inga andra bra/snygga/kul spel att rekomendera?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Tänkte höra vad som händer när man uppdaterar programvaran. Jag har installerat massor med program på telefonminnet (alltså inte minneskortet) och antar då att dessa försvinner. Man kan inte "backa upp" dessa på något vis?

Visa signatur

//Nicke

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
inga andra bra/snygga/kul spel att rekomendera?

skyforce

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga.
Hara en N73 nu som var brandad. det som flera med mig upptäckte var att dominte var låsta till någon operatör så man kunde faktiskt köra alla operatörers sim i telefonen.

Kan någon kontrollera om det är samma på ex en Comviq låst N95???

Skulle uppskatta svar snarast.

På Nokia N73 tre brandad funkar alla sim kort samt man kan unbranda den med ny produkt kod via NSU. Har själv den lösningen.

Vill veta om man ex kan köpa en Comviq tele köra telia eller tre kort i dem. hade varit önskvärt.

//Fpow

Permalänk
Medlem

htc kaiser lär bli en stor utmanare till n95. som kommer att släppas juni/juli.
den kör med det nya windows mobile 6. kommer kanske att köpa den.

http://blogg.vafan.nu/?p=405

http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=733

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
htc kaiser lär bli en stor utmanare till n95. som kommer att släppas juni/juli.
den kör med det nya windows mobile 6. kommer kanske att köpa den.

http://blogg.vafan.nu/?p=405

http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=733

Knappast...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickep0jken
Tänkte höra vad som händer när man uppdaterar programvaran. Jag har installerat massor med program på telefonminnet (alltså inte minneskortet) och antar då att dessa försvinner. Man kan inte "backa upp" dessa på något vis?

Hej

Du kan backa upp telefonminnet till minneskortet.
Men om alla program går att backa upp vet ej.

ses

stefan

Permalänk
Medlem

senaste firmwaren till n95 är bara en BETA.
den riktiga kommer under juni

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av offndr
senaste firmwaren till n95 är bara en BETA.
den riktiga kommer under juni

Skulle Nokia släppa den officiellt om den var en beta??

Var har du hittat den infon?

Permalänk

Har ett par frågor...eftersom det är så delade meningar om N95.

Min pappa ska skaffa den telefonen i jobbet. Det som han kommer att främst använda är den utmärkta telefon boken som fått mycket beröm i recenssionerna. Sen kommer GPS:n och kameran att användas, men mycket sällan

Hur mycket ström drar telefonen när man utnyttjar de vanligaste funktionerna t.ex. ringa, telefonbok, standby?

Jag har själv en k800i som slukar batteri, men upplever inga större problem med det.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Om jag använder mobilen "normalt" (utan kamera, w-lan eller gps) så behöver jag ladda den var 3:e dag.

Permalänk

ok det är ju ganska bra ändå :). Vad tycker ni om era telefoner, är ni nöjda?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Har ett par frågor...eftersom det är så delade meningar om N95.

Min pappa ska skaffa den telefonen i jobbet. Det som han kommer att främst använda är den utmärkta telefon boken som fått mycket beröm i recenssionerna. Sen kommer GPS:n och kameran att användas, men mycket sällan

Hur mycket ström drar telefonen när man utnyttjar de vanligaste funktionerna t.ex. ringa, telefonbok, standby?

Jag har själv en k800i som slukar batteri, men upplever inga större problem med det.

Utmärkt telefonbok vet jag inte k800 va bättre
om din k800 slukar batteri måste det vara något fel på din, min n95 håller max 2dygn normalt mot min k800 som håller 4-5 dygn. Men annars är jag kanonnöjd med min n95:)

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut min första N95:a pga av att det glappade. Är nu mycket nöjdare med det ex jag fick. Eftersom jag jobbar som återförsäljare hade jag ju möjlighet att gå igenom de vi hade i lager. Inget pip från skärmen, inget glapp, och inget problem alls med mjukvaran.

Det sjuka är att jag laddade min i förrgår kväll, och nu, två dagar efteråt, har jag fortfarande FULL batteriindikation!! Jag har använt kameran, filmspelaren, GPS:en och ringt. Har stängt av 3G-nätet vilket iofs verkar spara otroligt mycket batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chops
Jag bytte ut min första N95:a pga av att det glappade. Är nu mycket nöjdare med det ex jag fick. Eftersom jag jobbar som återförsäljare hade jag ju möjlighet att gå igenom de vi hade i lager. Inget pip från skärmen, inget glapp, och inget problem alls med mjukvaran.

Det sjuka är att jag laddade min i förrgår kväll, och nu, två dagar efteråt, har jag fortfarande FULL batteriindikation!! Jag har använt kameran, filmspelaren, GPS:en och ringt. Har stängt av 3G-nätet vilket iofs verkar spara otroligt mycket batteritid.

Vart stänger du av 3G funktionen?

Är det någon som vet ett program för att göra themes till N95?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Vart stänger du av 3G funktionen?

Är det någon som vet ett program för att göra themes till N95?

Verktyg/Inställningar/Telefon/Nät, sen ändrar du till att ha den på GSM endast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Om jag använder mobilen "normalt" (utan kamera, w-lan eller gps) så behöver jag ladda den var 3:e dag.

låter väldigt länge, trots att du använder den normalt som du säger ("normalt" är väll ändå att använda mobilens grund funktioner. men visst). kompisen använde sin normalt han med, han fick ladda sin varje dag.
det jag tycker är ännu märkligare är att i Nokias reklam/marknadsföring om N95, ska man kunna använda batteritiden bra mycket längre och framför allt man ska kunna använda gps`en överallt (t ex körande i bilen, som en vanlig gps), inget av det stämmer i verklighteten. falsk marknadsföring kallas det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arne99
låter väldigt länge, trots att du använder den normalt som du säger ("normalt" är väll ändå att använda mobilens grund funktioner. men visst). kompisen använde sin normalt han med, han fick ladda sin varje dag.
det jag tycker är ännu märkligare är att i Nokias reklam/marknadsföring om N95, ska man kunna använda batteritiden bra mycket längre och framför allt man ska kunna använda gps`en överallt (t ex körande i bilen, som en vanlig gps), inget av det stämmer i verklighteten. falsk marknadsföring kallas det.

Går visst att använda körande i bilen. Har testat!

Ang batteritiden så uppnår ju inte batteriet sin fulla kapacitet förrän efter ca 10 laddningar.

Permalänk
Citat:

Till skillnad från dig så har jag 1:a handsuppgifter
Batteritiden är helt ok, men så klart om man knappar med gps etc så tar det mycket kräm. Det gäller ALLA mobiler, handdatorer etc så är väl inget att klaga på.
Och GPS i bil funkar perfekt.

Permalänk
Avstängd

själv gillar (gillade) jag Nokias mobiler tills jag kände och använde den allt för dyra N95 an. tycker den faktiskt är mer eller mindre misslyckad. den både ser ut som plast och känns som plast när man håller i den. man får aldrig nånn 7000kr känsla när man håller i den. en sånn dyr mobil ska kännas robust och stabil att både hålla i och använda. (kan även informera att jag själv har använt den flera dagar). dessutom funkade gpsen mycket dåligt när vi använde den i bilen. Nokia har klämt in allt för mycket strömslukande hårdvara, vilket gör batterietiden helkörd.

Permalänk

Hehe, hela fronten är i metall

Permalänk
Medlem
Citat:

själv gillar (gillade) jag Nokias mobiler tills jag kände och använde den allt för dyra N95 an. tycker den faktiskt är mer eller mindre misslyckad. den både ser ut som plast och känns som plast när man håller i den. man får aldrig nånn 7000kr känsla när man håller i den. en sånn dyr mobil ska kännas robust och stabil att både hålla i och använda. (kan även informera att jag själv har använt den flera dagar). dessutom funkade gpsen mycket dåligt när vi använde den i bilen. Nokia har klämt in allt för mycket strömslukande hårdvara, vilket gör batterietiden helkörd.

Faktiskt beredd att hålla med på alla pungter.
Hur man än vrider och vänder på det för att hitta positiva saker så är det helt j**** omöjligt! Absolut inget 7000:- överprisvärde i den telefonen!
Har svårt att förstå folk som köper den? Måste ju vara svinrika eller ta på avbetalning och vara total hjärntvättade av hypen!?
Nej jag skriver inte detta av avundsjuka!
Hårda ord, ja vet och säkert kommer någon ta illa vid sig men alla har vi ju rätt att bedöma efter eget tycke och smak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Faktiskt beredd att hålla med på alla pungter.
Hur man än vrider och vänder på det för att hitta positiva saker så är det helt j**** omöjligt! Absolut inget 7000:- överprisvärde i den telefonen!
Har svårt att förstå folk som köper den? Måste ju vara svinrika eller ta på avbetalning och vara total hjärntvättade av hypen!?
Nej jag skriver inte detta av avundsjuka!
Hårda ord, ja vet och säkert kommer någon ta illa vid sig men alla har vi ju rätt att bedöma efter eget tycke och smak.

Mycket ord från någon som ej har inhaft underverket.
Och jag betalade 6200

Permalänk
Avstängd

vad jag menar är varför i hela friden inte Nokia gjorde N95 i ex borstat stål, aluminium, ordenligt magnesium eller vilken "riktigt" stål legering som helst. N95 chassi (stål-plast) eller vad vi ska kalla det för, är på tok för tunnt, bräckligt, ostabilt. varför Nokia !

ta ex 8800, den är iallafall i riktigt stål, (visst N95 skulle bli för tung med det chassit, men dom borde i allafall haft ett tunnare riktigt stål eller nått åt det hållet).

Permalänk
Medlem

Men det va ett jäkla gnäll på vissa. Gillar ni inte luren så köp den helt enkelt inte, och låt oss som köpt den glädjas åt det. Det kommer säkert en lur i framtiden som ni gnällspikar kan vara nöjda över, var så säker.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej!

Min N95:a startar om 2-3 ggr per dag! Nån mer som har samma strul?
Dålig programvara?

Lundis

Permalänk
Medlem

Medföljande minneskort...

Har precis blivit ägare av en läcker Silver-Plum N95 från en N73 (som jag varit otroligt nöjd med).

Tänkte höra med er andra... fick ni ett 128MB minneskort till?

Jag fick inget!

Fastän det stod i specifikationen att det skulle följa med (El-Giganten). Jag har iofs köpt ett 2GB kort, men är det inte så att det finns en massa program eller liknande installerat på 128-kortet?

En sak till som jag precis har märkt. Har anslutit telefonen med USB till en Vista PC i masslagringsläge. Det går ju fruktansvärt långsamt att överföra filer till N95'an. Ska trycka över en 300MB musik och den tuggar på i ca 300kb/sek. Det kan ju inte vara rätt? Min N73'a körde på i ca 1.5MB / sek i masslagringsläge!

GAH! En sak till som jag märkt under dagen. På min N73'a så när man skulle ändra ringsignal så tog den bara de filer som låg under "sounds - digital". N95'an tar även med den mapp som heter "MyMusic". Detta betyder ju att man har ca 300 filer att bläddra igenom när man ska ändra ringsignal. Är detta rätt???

Tack för svar!