Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Hallo! Jag har just uppdaterat min låsta-tele, om man har bytt ut produkt koden först för att uppdatera och sedan lägger tillbaka samma produktkod som man hade tidigare gäller garantin än osv ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Avstängd

Vilken färg har alla? Det verkar som att sand är mest populär? Var finns det bra bilder som visar de båda bak/framsida?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som återförsäljare av bla N95:an och av alla de exemplar vi haft i butiken (ca 9) så har endast två varit helt glappfria. En av dessa köpte givetvis jag...

Permalänk
Medlem

Måste säga att nu fungerar min lur exceptionellt bra, inga hängningar, softboots (i tid och otid) eller tjut i snäckan, blå färgen verkar ha försvunnit i bilderna, är väldigt nöjd än så länge.

Och utan 3G nät så har den ju rätt hygglig batteritid

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
..................

Och utan 3G nät så har den ju rätt hygglig batteritid

Min lur har hållit i 2 dagar trots häftig användning

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Avstängd

Vart kan man ladda ner kartorna till N95an?

Visa signatur

I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Vart kan man ladda ner kartorna till N95an?

http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps

edit: någon som lyckas använda streckkodsläsaren?
får den inte att scanna någe streckkoder

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan

gäller endas 2d streckkoden, dvs inte dom vanliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
gäller endas 2d streckkoden, dvs inte dom vanliga

huh? vilka är det?
inte dom som man hittar på tex mjölkkartongen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

nej inte dom, 2D streckkoden innehåller prickar o inte streck =D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan

När jag försöker installera de på telefonen står det "uppdateringsfel". Någon som vet man kan göra åt de? Samt att maploadern funkar inte med Vista?

Visa signatur

I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
När jag försöker installera de på telefonen står det "uppdateringsfel". Någon som vet man kan göra åt de? Samt att maploadern funkar inte med Vista?

Nokia Maploader fungerade här iaf, kör Vista Home Premium.
Däremot får jag inte Nokia phone updater(eller vad det heter?) att fungera.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få den röda lampan att inte lysa vid videoinspelning.

Det går ju inte att smygfilma - antar att syftet med lampan är just det..

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Köpte mig en N95:a igår. Men gps:en funkar värdelöst, tar minst 10 minuter varje gång för den att hitta en satellit, spelar ingen roll om jag är ute eller inne

Skulle åxå behöva tips på trevliga program att lägga in på den.
Kartorna som ni laddar ner på nokias hemsida, vad är det, räcker det inte med kartan som redan är i luren ?

Dom här jag menar http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps

Börjar inte gps:en funka bättre snart lämnar jag tillbaka skiten.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Avstängd

Var finns lite bra program och spel att ha på N95an?

Visa signatur

I Bite

Permalänk

ni som fått gpsen att fungera...
Har problem sätter igång programmet kartor " sen kommer lilla jordgloben upp" visas det en parabol med ett rött kryss på, jag kan ju söka adresser osv och få karta över det, men HUR kan jag få den att hitta min egen position hittar inget i inställningar eller något om hur man skall göra är helt rookie på denna nivån, allt jag vill är att den ska hitta vart jag befinner mig :S

vet någon vad som är galet?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
ni som fått gpsen att fungera...
Har problem sätter igång programmet kartor " sen kommer lilla jordgloben upp" visas det en parabol med ett rött kryss på, jag kan ju söka adresser osv och få karta över det, men HUR kan jag få den att hitta min egen position hittar inget i inställningar eller något om hur man skall göra är helt rookie på denna nivån, allt jag vill är att den ska hitta vart jag befinner mig :S

vet någon vad som är galet?

Den har inte "fixerat" sig än parabolen/sateliten ska bli svart försök gå någonstans där de e bättre "mottagning"

Visa signatur

I Bite

Permalänk

okej ska testa lägga telefonen på balkongen en stund... men alltså så fort jag startar "kart programmet" så kommer väl jordgloben upp? ska den alltså zooma ner sig automatisk till min position? och hur lång tid tar det typ innan den börjar fixera sig, tror jag väntat 10 min eller nåt

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Köpte mig en N95:a igår. Men gps:en funkar värdelöst, tar minst 10 minuter varje gång för den att hitta en satellit, spelar ingen roll om jag är ute eller inne

Skulle åxå behöva tips på trevliga program att lägga in på den.
Kartorna som ni laddar ner på nokias hemsida, vad är det, räcker det inte med kartan som redan är i luren ?

Dom här jag menar http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps

Börjar inte gps:en funka bättre snart lämnar jag tillbaka skiten.

kartorna som finns på mobilen? laddar du inte ner dem via datorn o lägger in dem, så laddas kartorna ner via 3g eller via gprs, så de kartor du tror du har på din n95 nu, finns det risk att de drar ner automatiskt på din bekostad.

prövat att uppdatera mobilens mjukvara?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

gick in i inställningar och ändrade någon inställning som heter MAX..... inställningen stod på 50% och nu ändrade jag den till 100% nu hittar den mig direkt påtal om detta eller något annat:

Har någon utav er problem med att läsa PDF filer? jag kan inte läsa mina kalle anka PDF filer i mobilen det står det finns inte tillräckligt med plats fast jag har 1gigs minneskort i telefonen och pdf filen ligger ju redan på telefonen :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kartorna som finns på mobilen? laddar du inte ner dem via datorn o lägger in dem, så laddas kartorna ner via 3g eller via gprs, så de kartor du tror du har på din n95 nu, finns det risk att de drar ner automatiskt på din bekostad.

prövat att uppdatera mobilens mjukvara?

Ser nu att det har dragits pengar från telefonen varje gång jag använt gps:en. Hur tar jag bort betalkartan ?

Edit: testade just att installera den här http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps
men det står bara mjukvarufel när jag försöker

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser nu att det har dragits pengar från telefonen varje gång jag använt gps:en. Hur tar jag bort betalkartan ?

Edit: testade just att installera den här http://mobilesearch.nokia.com/A4160036?maps
men det står bara mjukvarufel när jag försöker

när du går in i kart programmet så väljer du under inställningar/nätverk.
i den menyn så väljer du "använt nätverk" - aldrig.

så ska den inte koppla upp sig mot någe.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
gick in i inställningar och ändrade någon inställning som heter MAX..... inställningen stod på 50% och nu ändrade jag den till 100% nu hittar den mig direkt

Den inställningen anger hur stor del av minneskortet den får fylla upp innan den börjar slänga saker. Så att det började gå fortare efter det är mest troligt bara en slump.

Läste att det går mycket långsammare de första gångerna man använder GPS:en eftersom telefonen måste ladda ner mycket data från sateliterna. Efterföljande gånger finns mycket av denna information redan sparat och då går det snabbare. Verkar stämma. Tog typ 10 minuter de första gångerna för mig också men nu får den en fix på i runda slängar 1 minut när jag sätter den i hållaren i bilen (när inzoomningsanimeringen gått klart brukar jag få en fix, eller strax efter). Något långsammare när jag håller den i handen.

Permalänk
Medlem

Har iaf. packat ner min lur och tänker lämna tillbaka den imorrn.
Tänker inte låta den dra pengar varje gång jag använder gps:en, och jag lyckas ju inte heller installera kartorna från nokia, står bara mjukvarufel hela tiden. DYNGA !!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har problem med wireless lan,
hittar olika nätverk (kopplingspunkter) som inte är krypterade.
När jag försöker koppla upp mig mot något av dem (Ansluter via XXX)
så får jag felmeddelandet 'nedkopplas','inget svar från gateway' eller 'timeout för anslutning'
lika så när jag skall kolla min pop3 mail eller köra "Fring" http://www.fring.com/.
Någon som vet vad mitt problem beror på?

Visa signatur

-Antec Truepower 480W ATX -MSI 6570 Delta-ILSR -AMD 3200+ 400MHz -Tt VOLCANO 12 EXTREME -2x512Mb pc3200/DDR400 Apacer -SATA 160Gb Seagate -ATA/100 IBM Deskstar 40Gb -ATA/100 IBM Deskstar 120Gb -Samsung CD/DVD -Samsung CD-R,CD-RW -AGP: Terratec Mystify Geforce FX 5900 Ultra 256MB DDR ViVo DVI -Eizo T965-21" -BIOS 7.6 -Win XP Pro SP1 :rolleyes:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunexxx
Jag har problem med wireless lan,
hittar olika nätverk (kopplingspunkter) som inte är krypterade.
När jag försöker koppla upp mig mot något av dem (Ansluter via XXX)
så får jag felmeddelandet 'nedkopplas','inget svar från gateway' eller 'timeout för anslutning'
lika så när jag skall kolla min pop3 mail eller köra "Fring" http://www.fring.com/.
Någon som vet vad mitt problem beror på?

stäng av batteri sparfunktionen

Permalänk
Medlem

har någe mystiskt problem med min vibrator. upptäcker ibland när det ringer så vibrerar den inte. måste då starta om den för att det ska funka. skumt. någon som har haft liknade problem?

MVH Johnny

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
stäng av batteri sparfunktionen

Funkade inte för mig!

I Meny > verktyg > Inställningar > Anslutning > Trådlöst LAN > Val > Avancerade inställningar > Autom. konfiguration (Avaktiverad)
så finns det saker jag inte förstår, tex. vad betyder:
-lång återkoppl. gräns
-kort återkoppl. gräns
-RTS-tröskelvärde
-TX-nivå
och varför skulle W-LAN'et helt plötsligt fungera för att man avaktiverar energisparfunktionen?

Kan det vara 3(Tre) som ligger bakom detta eller har alla som har detta problemet olika operatörer?

Måste vara något annat fel i inställningarna eller nåt.

Någon med bättre ide?

-----------------------------------------------------------------------------
Hittade visst svaret på en annan sight

LAN definieras normalt automatiskt och vi rekommenderar att du inte ändrar dem.
Om du vill redigera inställningarna manuellt väljer du Autokonfigurera > Avaktivera och definierar följande:

• Lång återkoppl.gräns — Ange maximalt antal överföringsförsök om enheten inte får någon bekräftelsesignal från nätet.
• Kort återkoppl.gräns — Ange maximalt antal överföringsförsök om enheten inte får någon klar att sända-signal från nätet.
• RTS-tröskelvärde — Välj hur stort datapaketet ska vara för att kopplingspunktenheten för trådlöst LAN ska utfärda en
sändningsbegäran (RTS) innan paketet skickas.
• TX-nivå — Välj vilken effektnivå som ska användas för enheten när du skickar data.
• Radiomätning — Aktivera eller inaktivera radiomätning.
• Energisparfunktion — Välj om du vill spara på enhetens batteri.

Visa signatur

-Antec Truepower 480W ATX -MSI 6570 Delta-ILSR -AMD 3200+ 400MHz -Tt VOLCANO 12 EXTREME -2x512Mb pc3200/DDR400 Apacer -SATA 160Gb Seagate -ATA/100 IBM Deskstar 40Gb -ATA/100 IBM Deskstar 120Gb -Samsung CD/DVD -Samsung CD-R,CD-RW -AGP: Terratec Mystify Geforce FX 5900 Ultra 256MB DDR ViVo DVI -Eizo T965-21" -BIOS 7.6 -Win XP Pro SP1 :rolleyes:

Permalänk
Medlem

Varför står det bara uppdateringsfel när jag försöker installera dom här kartorna ?

Kan nån förklara varför man ska installera kartorna, går det använda gps:en utan att installera dom eftersom det inte funkar och utan att betala ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför står det bara uppdateringsfel när jag försöker installera dom här kartorna ?

Kan nån förklara varför man ska installera kartorna, går det använda gps:en utan att installera dom eftersom det inte funkar och utan att betala ?

Att tanka ner kartorna kostar massor om du kör via operatören.
Lyckas du få igång wi-fi så e det ju gratis.
Hela väst Europa i kartväg tar upp ca 1,9 Gb så det är bekvämare att ha kartorna på ett eget minneskort (micro sd 2Gb) då du skall fara omkring.
Om du inte tankar ner området du planerar att åka till eller röra dig inom så kommer kartprogrammet tjata om att koppla upp sig. Om du då inte gör det
så kommer kartan bara vara gul och inte visa någon information, GPS'en fungerar ändå. Man behöver inte betala för att planera en rutt och sedan låta GPS'en följa rutten, däremot får du ingen röst-guidning.

Jag brukar först starta GPS'en separat och se så att den hittar sateliter, därefter så kör jag i gång kartprogrammet och bestämmer en rutt och slutligen kör igång rutten.

Visa signatur