Permalänk
Medlem

Need for speed

Några andra här på swc som kör need for speed serien?

Har själv kört från underground 1 till Carbon..

Vilket tycker ni är det bästa av dessa spelen?

Själv tycker ja att Need for speed mostwanted är det bästa av dom. Gillar inte konceptet o Carbon samt att de (enligt mig) har förstört story:n i spelet. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Det första var absolut bäst. Tvåan var åtminstonde rolig, efter det så gick allt åt pipan när EA blev spelvärldens svar på MS.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

need for speed mostwanted absolut

Permalänk
Avstängd

Need for Speed: Porsche är min favorit.

+Bra grafik
+Bra ljud
+Bra körkänsla
+Meckmöjligheter
+Samla på sig ett garage av bilar
+Mååånga bilar. Alla(?) modeller för gatan från 50-talet till 1998.

-Gick ej modda nämnvärt som tidigare NFS

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Mostwanted äger!!!

Anlednig: Plötsligt så hör man sirenerna!! Pulsen öker, helikoptern värgar släppa taget om dig, du undeviker en galan polis SUV nätt och jämt med din sönder trimmade golf (som enligt mig är den bästa bilen på spelat (L) ) samtidigt som du upptäcker en snäv kurva som du långsamt klarar dig igenom med din timebreaker!

Nackdel: Påtok för enkelt!!!!!
Klarade spelet på knappt en månad

Sen så får vi ju inte glömma den otroliga drifting känslan och den ömmande playstation tummen i nfsu2. Framförallt online!

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Det första var absolut bäst. Tvåan var åtminstonde rolig, efter det så gick allt åt pipan när EA blev spelvärldens svar på MS.

Håller helt med!

Men jag spelar ändå dom andra för det är nfs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13

Klarade spelet på knappt en månad

Jag och min kusin klarade spelet på omkring 3-4 dagar, ruskigt kul ;D

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

första need för speed som jag körde var NFS 2:SE

Sedan var det porsche , underground 2 som är min personliga favorit.
sedan MW och carbon.
Carbon klarade jag på en dag, sedan gick spar filen sönder, så jag klarade hela spelet igen dagen efter.

Driftingen i Carbon var ganska overklig, men det var faktist utmanande att försöka knäcka allas scores, jag lyckades ganska bra . och av alla resultat och screens som postades på NFS forumet så var jag runt 3:dje bäst på demo banan med RX-7an från demot.

men för övrigt så tycker jag att NFS börjar bli lite väl korkat, det började i MW, när man fick MER grepp av att använda nitro.

sedan 1ans växel som var "burnout växel" , var man jagad och råkade fastna så kunde man knappast klara sig på hög efterlysnings nivå , förutom om man hade nitron, som då gav grepp även i burnoutväxeln, så fuuuult!

sedan i Carbon... om man backade och svängde samtidigt så välte bilen, åtminstånde muskel bilarna.

och väghållningen på bilarna blev bara mer och mer koko.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

NFS3: Hot Pursiut

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

När kommer det nya NFS förresten?

Permalänk
Medlem

Carbon ÄR det nya, förväntar du dig ett nytt varje månad???

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Carbon ÄR det nya, förväntar du dig ett nytt varje månad???

Ja! Det gör jag... http://wiki.fz.se/Need_for_Speed_XI

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
NFS3: Hot Pursiut

wörd

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Ja! Det gör jag... http://wiki.fz.se/Need_for_Speed_XI

Herregud, EA är ju helt ur kontroll... det där blir inget nytt utan ett till uppdaterat underground koncept isåfall.

Aja, så länge ungarna köper det -_-'

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

De kan ju bero lite på vilken svårighetsgrad man väljer om man bedömer livslängd osv, men personligen väljer jag alltid HARD, men tråkigt nog är inte detta alltid tillräckligt. De var utan tvekan roligast mellan NFS 2/SE och hot pursuit 2, sen började de väl gå utför. Kan tilläga att ja började med ratt redan i 1an, och kör på än idag (INTE MED SAMMMA).

Själv blev jag väldigt fascinerad över trim-möjligheter i Porsch Challenge.
Nostalgi, känsla, ljud etc etc. Minns ja fastna speciellt för classic's runt 67-70 som man fulltständigt trimma sönder för att få dom svårmanövrerade
Underground var även de helt ok och en ny form tog vid och man märkte ju mer och mer att de börja gå utför.
Sen kom MW som ja fastna väldans mycket för, och likadant här var de nåt med körkänslan som man fastnade för.

Såg fram emot Carbon (speciellt muskelbilarna) men de var nåt som inte kändes schyst med de, framförallt fartkänslan. Klara väl på nån vecka, för de finns inte tid för att spela hela tiden

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Need for Speed: Porsche är min favorit.

+Bra grafik
+Bra ljud
+Bra körkänsla
+Meckmöjligheter
+Samla på sig ett garage av bilar
+Mååånga bilar. Alla(?) modeller för gatan från 50-talet till 1998.

-Gick ej modda nämnvärt som tidigare NFS

Håller nästan med dig. Jag tycker faktiskt att Need For Speed High Stakes kmr först, Lika roligt o bra som Porsche men med många märken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Carbon ÄR det nya, förväntar du dig ett nytt varje månad???

Nja inte varje månad, men julafton är deadline för nfs releaser

1 varje år .

skulle gärna se att de jobbar på ett NFS i typ 2 år istället.
så att det bli lite speciellt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

NFSMW va det svåraste i serien o det funkar för mig fortfarande ,okej att man kan sitta o svära som satan då man åker fast för polis helvetet NFS underground 2 gillar jag då man kör drift vilket most wanted saknade o carbon hade men ,naktdelen med carbon va att det va för lätt varva det på nåra dar

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk

nfs 1 va ju i en klass för sig själv.. suck.. väcker minnen.. Ett av mina allra första spel till pc.. Fick spelet i födelsedagspresent tillsammans me en cdläsare av brossorna

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att Need For Speed 2 var det första nfs spelet jag fick. Jag installerade det på farsans dator och lira lite. Men den datorn krashade så han bidde inte glad!

Men det var det bästa spelet då. Gillar fortfarande bilarna där =D.

Permalänk
Medlem

Helt klart NFS 2:SE , körde det på en 75mhz o fy vad det laggade apa, eller det kanske var 133mhz. Men gillade det skarpt!

Som många säger, NFS har bara blivit sämre sedan dess =( man kan inte sladda längre eller perjas lika bra =( i NFS2 :SE behövde man knappt peta på dem så flög dem iväg men man fick inte göra minsta fel för annars blev man inte etta.

Permalänk
Medlem

Tycker de borde väntat lite med att släppa carbon och förbättrat det lite mer. T.ex. så är storyn sämst i carbon och exotics d.v.s. lamborgini och proche m.m. är helt värdelösa att köra med då tuners tar dom i drift och muskel bilarna tar dom i speed så vad är poängen?

Permalänk
Medlem

Vet inte.. tycker Carbon är kul som fan.
Aldrig gillat most wanted.

Underground 1-2 är kul som fan.

Obs: har alla spel i serien och klarat samtliga.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man som bäst trimmar bilarna i nfsu2?

Permalänk
Medlem

Fulltrimmade är Miatan bäst balanserad, Nissan 240SX accar snabbast och Mustangen har högst topphastighet. NFSU2 var jävligt kul och NFSMW var också najs. Men MW kändes inte riktigt färdigt. Störde mig så sjukt mycket att bilen man kämpade så mycket för visade sif vara helt värdelös och inte gick att trimma alls. Sedan blev man ju jagad av en massa coola poliser i slutet som man aldrig såg mer. Spelet tog verkligen slut efter sista flykten. Spelade det bara ett par gånger till efter det. Carbon var ju hur litet som helst men jag såg fram emot det eftersom man äntligen skulle kunna trimma alla bilar. Tjena! Det var ju som om man sprang in i väggar hela tiden. Så där kan man inte göra, så där kan man inte göra... hoppas verkligen att EA lägger ner det här tramset med att släppa spel som inte är färdiga på långa vägar. BF2 är ju också en halvmesyr utan like!

Permalänk
Medlem

De första lockade in mig i serien. Favoriterna är Porsche och HP hade jag kul med också. Resten är rent jävla kommersiellt skit.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Fulltrimmade är Miatan bäst balanserad, Nissan 240SX accar snabbast och Mustangen har högst topphastighet.

Jag menade mer hur man skulle ställa in turbo, växlar o.s.v när man trimmar inställningarna för bilen och inte vilka bilar man fick ut mer prestanda av än resten... Kanske var lite otydlig

Permalänk
Medlem

Ah ok. Dom grejorna kommer jag inte ihåg tyvärr men jag fick upp min Nissan i rätt sjuka hastigheter i alla fall efter många timmars testkörande

Permalänk

Jag gillar Underground 2 då man kan ställa in bilarna exakt som man vill ha dom.

Den bil jag gillar med bra acceleration är faktiskt RX-7, då man drar den till 10k rpm på varje växel och den bara ökar hela tiden.

Men favoriten är Toyota Corolla GTS, som jag efter några timmars inställningar fick till en perfekt bil, som går bra och tar kurvor som på räls, men ändå går att drifta med. Skrev till och med ned alla inställningar för Suspension, så man slapp memorera allt.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

Det är ingen tvekan om att det är Underground 1 och 2, framförallt 2. Som är dom bästa, Carbon Och Most Wanted osv, tycker jag är bara kassa försök. Man märker att utvecklingen av Underground 2 var riktigt bra.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1