Unik uppfinning, behöver hjälp

Permalänk

Unik uppfinning, behöver hjälp

För ett tag sedan läste jag om någon galet projekt där man kunde skjuta djur (givetvis i USA) via datorn. Då man hade kopplat en cam till en server så man kunde se djuren. Sedan skjuta djuren med ett gevär. Någon liknade har jag tänkt att göra. Fast inte skjuta djur då.

Jag bor då i studentlägenhet och min lägenhet är mot innergården (med mycket fina guzz som går där). En sak som jag blir jävligt förbannad på är när folk röker på innergården för det luktar i lägenheten då. En annan sak jag blir sur på är när folk skriker högt när man sover. Så jag tänkte då ha en cam i mitt fönster som letar reda på folk som röker (värmedeketor kanske???) och folk som skriker högt (decibelmätare?) som sedan är kopplat till ett vattengevär som sprutar på folk. Är detta möjligt att göra? Vad skulle kalaset gå på? Är folk villiga att hjälpa mig? Självklart tänkte jag sända det hela på nätet.

Visa signatur

// Sebastian

Permalänk
Avstängd

Tyvärr olagligt, man får för det första inte montera någon bildupptagnings apparatur utan tillstånd på almänna platser samt spruta vatten på folk mot deras vilja är aja baja.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Verkar som en bra idé. Du kan ansöka hos länsstyrelsen för tillstånd till kameraövervakning.
Vattengevär låter dock lite mesigt, varför inte ett helautomatiskt hagelgevär med beanbags?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tyvärr olagligt, man får för det första inte montera någon bildupptagnings apparatur utan tillstånd på almänna platser samt spruta vatten på folk mot deras vilja är aja baja.

Ehh som svaret nedan så söker jag om tillstånd! Spruta vatten är väl inte farligt? Kan ju ha en lampa istället på 1000w som lyser på dom?

Visa signatur

// Sebastian

Permalänk
Avstängd

Att filma människorna så att de går att identifiera lär vara olagligt om du tänker sprida det vidare, att skjuta på folk med vattengevär? Go figure.

Det du snackar om är galet sjukt, läst om det jag med, samma sak med att dra ut i öknen o skjuta kor med bazooka..

Permalänk
Medlem

Det handlar snarare om personligt ofredande och det är som bekant inte tillåtet...

Att vattnet i sig är ofarligt spelar i sammanhanget ingen som helst roll...

störs du av röken - klaga hos hyrsevärden

störs du av buslivet - klaga hos hyrsevärden

hjälper inte det får du väl flytta till en annan bostad då det är känt att studenter knappast är lugna av sig...

för säkerhets skull bör du även kolla upp denna sidan
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

§ 8 Uppmaning till brott...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Det verkar inte vara några lagliga saker du tänkt göra, du vill väl inte begå några lagbrott.
Det krävs tillstånd för att för ha kameraövervakning på allmän plats.
Spruta vatten på folk kan nog resultera i flera olika lagbrott.

Nej du, ta kontakt med din hyresvärd är nog bästa metoden. Som andra redan nämnt.