Verkligen udda hårdvara...

Permalänk

Verkligen udda hårdvara...

Hej!
Appropå udda hårdvara... jag hittade följande klipp på youtube. "Instant coffe using a 2kW laser beam".

http://www.youtube.com/watch?v=OYvynmK0Slo

Vilken hårdvara! Det borde vara en av de dyrare kaffemaskinerna.

Ha de!

Permalänk
Medlem

Dyr vattenkokare.. men spaceat utseende

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

står det att lasern är på 2.5kW?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

2Kw är nte så mö för en laser i dagsläget. Fins lasrar som utvecklas i USA bland annat som kan bränna genom stål på nolltid och där kombinerar dom flera lasrar i ungifär samma storleksårdning till en enorm. Det var lite pullver i den lasern vill jag låva. Flasha te med den mot en sstålskiva å det var ett fint hål igenom den. Gick på discovery vill jag minnas.
Tror det rörde sig om MW i det fallet den var på.

Permalänk
Medlem

Det är ganska många firmor som skär plåt med laser så kraftiga laser är väl inte direkt ovanligt..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

alltid kul med laser och galna forskargrupper.

Är för övrigt en kompis till mig som var med i denna forskargruppen och gjorde videon. Tidigare lyckades han även få en robot slachdotad (http://www.etek.chalmers.se/~almir/)

Han trodde inte att det skulle bli så mycket uppståndelse över detta klippet men vad förstod på honom så var han sugen på mer roliga klipp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
2Kw är nte så mö för en laser i dagsläget. Fins lasrar som utvecklas i USA bland annat som kan bränna genom stål på nolltid och där kombinerar dom flera lasrar i ungifär samma storleksårdning till en enorm. Det var lite pullver i den lasern vill jag låva. Flasha te med den mot en sstålskiva å det var ett fint hål igenom den. Gick på discovery vill jag minnas.
Tror det rörde sig om MW i det fallet den var på.

Nej jag vet. Men det stod nånting i kommentarerna på youtube att den inte skulle kunna användas i ett hem då effekten skulle vara alldeles för stor. Men han har ganska fel då:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det var ju jävla oeffektivt. 1/4 av kaffet kokas bort eller spills

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."