http://cdkeys.se.digitest.biz/butik/

Permalänk

http://cdkeys.se.digitest.biz/butik/

http://cdkeys.se.digitest.biz/butik/

Tänkte kolla med er om någon som har handlat där? billiga priser är det iallafall

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Inaktiv

Mmm men minsta order på 300 så...

Permalänk

Har mailat dem och det var felskrivet sa dom, Du får handla ett spel bara skrev dom om du vill det.

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Medlem

[citat]Detta är användbart om din nuvarnade CD Key har blivit bannad, eller om du helt enket tappat bort din CD Key och behöver en som är unik och möjlig att använda online.[/citat]

Nej, fy!
Säger jag bara.
För det första så kommer det öka antalet som "gör det som inte får nämnas här enligt reglerna".
Sen om folk har blivit bannade, då har dom antingen fuskat eller gjort nåt som bryter mot reglerna, slutpunkt. Jag vill aldrig spela med dom.

Sen, får dom verkligen sälja enbart CD-keys?
Låter som en hund begraven, då dom kan använda en key-gen eller liknande och sedan prova om den funkar online, funkar den, så sätter dom ut den och säljer.

Men som sagt, om detta nu är fullt lagligt att göra etc, så nej, vill inte se fuskarna!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Kommer det öka antalet som "gör det som inte får nämnas här enligt reglerna".

Jag tror inte att företaget hade det i tankarna när de bildade sitt företag ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
[citat]Detta är användbart om din nuvarnade CD Key har blivit bannad, eller om du helt enket tappat bort din CD Key och behöver en som är unik och möjlig att använda online.[/citat]

Nej, fy!
Säger jag bara.
För det första så kommer det öka antalet som "gör det som inte får nämnas här enligt reglerna".
Sen om folk har blivit bannade, då har dom antingen fuskat eller gjort nåt som bryter mot reglerna, slutpunkt. Jag vill aldrig spela med dom.

Sen, får dom verkligen sälja enbart CD-keys?
Låter som en hund begraven, då dom kan använda en key-gen eller liknande och sedan prova om den funkar online, funkar den, så sätter dom ut den och säljer.

Men som sagt, om detta nu är fullt lagligt att göra etc, så nej, vill inte se fuskarna!

Hmm det där med att använda en cd key låter lite väl, tror du dom sitter och testar alla cd key eller? skulle vara väldigt mycket jobb tror jag.

Att antalet fuskare skulle öka varför det?

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk

Domännamnet låter mysko.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Känns väldigt oproffsigt i och med att de har snott bilderna på spelen ifrån webhallen.se. Sedan var det väl inte sådär jättebilligt heller som man kunde förvänta sig iom att man bara får cd-keyn.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Jag har sett såna här sidor på amerikanska marknaden, då fullt seriösa.. dessvärre ser denna sida allt för oseriös ut..

Ingenting jag skulle våga handla från.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Köpt både key till BF2142 och Company of Heroes på liknande sida, dock thailändsk Inga problem med dem inte

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, lustig sida

Priserna är inte särskilt bra skulle jag säga - 10 kr billigare än ett nytt spel, då fixar jag hellre en ny kartong.

Seriöst företag som inte listar adress eller telefonnummer, utan bara en gmail-epost XD

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Domännamnet låter mysko.

haha, håller med! hur fan ska man hitta dit!

Permalänk
Medlem

Sen så har dom ju inte domänen som står högst upp heller ^^. Och tvivlar starkt på att dom fått sina CDkeys på lagligt sätt också...

Permalänk
Medlem

åja, det är faktiskt en del billigare titta bara på C&C3!
Å andra sidan skulle jag aldrig köpa av dem, aldeles för oprofsig hemsida

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Det står ju digi"test"? då måste det vara en test sida eller har jag fattat det fel?

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
[citat]Detta är användbart om din nuvarnade CD Key har blivit bannad, eller om du helt enket tappat bort din CD Key och behöver en som är unik och möjlig att använda online.[/citat]

Nej, fy!
Säger jag bara.
För det första så kommer det öka antalet som "gör det som inte får nämnas här enligt reglerna".
Sen om folk har blivit bannade, då har dom antingen fuskat eller gjort nåt som bryter mot reglerna, slutpunkt. Jag vill aldrig spela med dom.

Sen, får dom verkligen sälja enbart CD-keys?
Låter som en hund begraven, då dom kan använda en key-gen eller liknande och sedan prova om den funkar online, funkar den, så sätter dom ut den och säljer.

Men som sagt, om detta nu är fullt lagligt att göra etc, så nej, vill inte se fuskarna!

Sådant här har funnits i flera år, väldigt vanligt i USA.
Vad är det för fel att köpa en CD-KEY direkt online? Och slippa gå inom en jävla butik osv.
Kolla upp ex WOW Keys, dom säljs grymt många av, då får man enbart CD-KEYS.
Varför skulle det inte vara lagligt? Det är en bra tjänst som många seriösa företag använder, vilket extremt många uppskattar.

Vem säger att dom har fuskat? Jag har köpt multi keys till Diablo2,WoW osv, inte fan har jag fuskat.
Ibland vill man ha mer än en key, punkt slut.

Och nej, denna sidan såg inte direkt seriös ut, men det finns många andra som är bra.

Så sluta anklaga folk för fusk bara för denna skitsidan skriver något sådant

Permalänk
Medlem

Då mina Diablo 2 nycklar blev snodda av en f.d. bekant så är detta en bra möjlighet för mig, jag har skivor varav en för repig och har en image istället. Men min nyckel fungerar tyvärr inte och kan därför inte spela online, tycker det är bra med företag som tar initiativ med att sälja nycklar.

Min "Far Cry" skiva är sönderrepad (pga slarv) men min nyckel är oskadd, så jag kan spela online utan problem.

Sen så är denna affärsidé inte så stor skillnad från Steam heller, skillnaden är att du slipper programmet och på så sätt ger dig möjligheten att på egen hand skaffa spelet samtidigt spela med en laglig/godkänd nyckel.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

luktar fisk då de priser de har i de flesta fall ligger långt under vad återförsäljaren har vilket skulle leda till att de går - på verksamheten, så man undrar ju på vilket sett dom fått tag på cd-nycklarna ifrån

dock så finns det ju andra sidor som sysslar med samma verksamhet (har själv handlat från sådan sida tidigare) som är mer seriösa än vad detta verkar vara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
luktar fisk då de priser de har i de flesta fall ligger långt under vad återförsäljaren har vilket skulle leda till att de går - på verksamheten, så man undrar ju på vilket sett dom fått tag på cd-nycklarna ifrån

dock så finns det ju andra sidor som sysslar med samma verksamhet (har själv handlat från sådan sida tidigare) som är mer seriösa än vad detta verkar vara

Kanske produktionen av skivor och manual inte behövs och därav mindre pris? Även sådan material kostar, men som inte behövs vid sådan verksamhet. Men visst, sidan i sig verkar inte alls seriös.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Kanske produktionen av skivor och manual inte behövs och därav mindre pris? Även sådan material kostar, men som inte behövs vid sådan verksamhet. Men visst, sidan i sig verkar inte alls seriös.

Tillverkarna säljer inte CD-nycklar rakt av vad jag vet (undantag steam/ea-link och massive multiplayer utvecklare där cd-nyckeln binds direkt till kontot för att just undvika att nyckeln vandrar imellan massa personer samt att du alltid kan få tag på mjukvaran lagligt genom att ladda ner den genom derass tjänster)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
[citat]För det första så kommer det öka antalet som "gör det som inte får nämnas här enligt reglerna".
Sen om folk har blivit bannade, då har dom antingen fuskat eller gjort nåt som bryter mot reglerna, slutpunkt. Jag vill aldrig spela med dom.

Serriöst, vad är fel om man laddar ner ett spel "olagligt" och sedan köper cd-keyn på nätet? Speltillverkaren får sina pengar, miljön skonas och köparen slipper gå till butiken/vänta på posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
Tillverkarna säljer inte CD-nycklar rakt av vad jag vet (undantag steam/ea-link och massive multiplayer utvecklare där cd-nyckeln binds direkt till kontot för att just undvika att nyckeln vandrar imellan massa personer samt att du alltid kan få tag på mjukvaran lagligt genom att ladda ner den genom derass tjänster)

Kan givetvis inte säga ifall spelutvecklare, återförsäljare och affärer har "speciella" avtal med varandra som tillåter en mindre utgift för både från marknaden och för kunden, men www.direct2drive.com är ett praktiskt exempel på "idén". En aktiveringsnyckel/kod används en gång för att kunna spela spelet, sen om någon kommer på ägarens lösenord och kommer åt nycklarna är, i min åsikt, ägarens fel då denne har (alltid?) oftast ansvaret över sitt konto.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Serriöst, vad är fel om man laddar ner ett spel "olagligt" och sedan köper cd-keyn på nätet? Speltillverkaren får sina pengar, miljön skonas och köparen slipper gå till butiken/vänta på posten.

Erm?
Tror du dom tar betalt för CD-keyn, speltillverkarna?
Så alla som gått en lång/dyr/annan väg för att lyckas bli bra designer/programmerare/whatever, får betalt för att CD-keyn till spelet kostar 800.000kr? Skulle inte tro det

Sen så får du inte ens använda spelet om du drar ner det från internet då det bryter mot licensavtalet etc. Eller ja, man får inte ladda upp spel, men iaf

BAH!
Trött får kolla igenom imorrn se om jag menat rätt då

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Dom måste ju få nycklarna nånstans. Tror inte dom går till en butik och köper spelet, hivar kartongen och säljer nyckeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Erm?
Tror du dom tar betalt för CD-keyn, speltillverkarna?
Så alla som gått en lång/dyr/annan väg för att lyckas bli bra designer/programmerare/whatever, får betalt för att CD-keyn till spelet kostar 800.000kr? Skulle inte tro det

Ja vad skulle annars kosta? En dvd-skiva kostar väl max 1 krona vid stor upplaga. Klart som fan det är cd-keyn man betalar för när man går till affären

Permalänk
Medlem

Med tanke på att företaget säljer HL2-keys (som inte går att "testa" först i vilket fall som helst) som direkt kollas mot steam när du köper det, så tror jag inte att det är fake faktiskt...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Någon som faktiskt har koll på hur dessa sidor får sina CD-keys? Har faktiskt funderat lite på det.

Permalänk
Medlem

den sidan sa nej i mitt huvud.
Alltså, 2 olika adresser xD
Hade dom tagit paypal som betalning hade man kanske vågat. Men payson eller direkt betalning. Icke!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

jag mailade dom och fråga varför sidan ser så oseriös ut. Det var för att den fortfarande är under uppbyggnad sade dom och att detta bara var ett test :S

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Medlem

Ni som har handlat nycklar online (utan problem) vilka sidor har ni handlat från?

Så man vet vilka sidor man kan testa...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]