Permalänk
Medlem

Just nu:
*Zippo-tändare
*Tändsticksask (tändaren ger sig nog snart)
*Cigg-paket
*Nycklar
*Plånbok
*Mobil

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

orka ha massa saker i fickorna när man sitter vid datorn!
det är ju bara obekvämt ju

Permalänk

Nycklar höger, mobil (850i TEGELSTEN) vänster, plånbok bak höger, busskort bak vänster.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
lleberg, VART HITTAR MAN BMF PLÅNBOKEN? Måste ha

Sjävl har jag: Nycklar, snus, mobil, plånbok.

Här:

http://www.coolstuff.se/p470/BadMotherFuckerPlanbok.html

Mvh

Permalänk
Medlem

vänster fram : snus (ettan lös) och lypsyl
höger fram : mobilen (se w810)

högerbak : plånboken

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk

I vänster fram så ligger nycklarna och lite annat tillfälligt skräp, i höger fram ligger min mobil (Motorola slvr) och i min högra bakficka ligger plånboken.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk

Höger fram: Plånbok (fast egentligen etui)
Vänster fram: Mp3 (Creative Vision:M)
Höger bak: Busskort, kvitton
Vänster bak: Nycklar

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
orka ha massa saker i fickorna när man sitter vid datorn!
det är ju bara obekvämt ju

Samma här, när jag är hemma tar jag ut allt ur fickorna. Annars har jag det här:
vänster fram: mobil (K700i)
höger fram: nycklar
höger bak: plånbok

Ni som har nycklarna i samma ficka som mobil/mp3-spelare: blir dom inte väldigt repiga? (inte nycklarna då )

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Höger fram: Nycklar, tändare, mynt (i myntfickan)
Vänster fram: SE T610, Nokia 3310
Höger bak: Plånbok

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk

Vänster fram: Plånbok, nycklar.
Höger fram: Mobil (K800i som jag inte ska repa)
Där bak finns bara en massa onödigheter som bara hamnar där.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Vänsterficka: plånbok, nycklar
Högerficka: bilnyckar, mobil (E900), Clear eyes och lypsyl

...tur att man kör med baggyjeans annars blir det trångt

Clear eyes

Plånbok, nycklar, cigg.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Sicken tråd

Tror att Jaomi pluggar till ficktjyv och vill veta var folk har pengarna ? Nä, bara skojjar

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Vänster fram: SE P900i, SE T610 (jobb), liten mp3spelare
Höger fram: Nyckelknippa hem med kroneverktyg på och bilnycklar, ibland en penna
Höger bak: Plånbok och ibland lite papper/anteckningsblock
Vänster bak: General lös :}

Har man vinterjackan brukar den innehålla div. papper, 3-4 pennor, vantar, extra snusdosa, och annat smått. I vintras innehöll innerfickan en Apple Newton 120 (20x10x3 cm och 450 gram), det kändes som att ha en skottsäker väst på sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänster fram: Nycklar, mynt i varierande mängd (rekord, drygt 100kr), jobbtelefonen brukar hänga i den fickan.
Höger fram: Plånbok (kan vara välfylld, oftare tom), mobilen (Ericsson T65), busskort, id-kort till skolan, passerkortet/id-kort till jobbet sitter fast i kanten på fickan, näsduk. Har jag jeans med en liten extraficka i högerfickan innehåller den extra kamerabatteri, USB-minne och ett antal 20 och 50-lappar.
Bakfickorna brukar agera uppsamlingsplats för kvitton, minneslappar och andra papper.

Vänster benficka: Kamerabatteri, minneskort, diverse annat skrot, extrakameran om jag inte har bälte på mig.
Höger benficka: Penna, andra bra att ha saker, objektivlocket brukar hamna i den fickan.

I bältet sitter i stort sett alltid kameran på höger sida, Konica Minolta G600 med originalväska.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Vänster fram: Nycklar, mynt i varierande mängd (rekord, drygt 100kr), jobbtelefonen brukar hänga i den fickan.
Höger fram: Plånbok (kan vara välfylld, oftare tom), mobilen (Ericsson T65), busskort, id-kort till skolan, passerkortet/id-kort till jobbet sitter fast i kanten på fickan, näsduk. Har jag jeans med en liten extraficka i högerfickan innehåller den extra kamerabatteri, USB-minne och ett antal 20 och 50-lappar.
Bakfickorna brukar agera uppsamlingsplats för kvitton, minneslappar och andra papper.

Vänster benficka: Kamerabatteri, minneskort, diverse annat skrot, extrakameran om jag inte har bälte på mig.
Höger benficka: Penna, andra bra att ha saker, objektivlocket brukar hamna i den fickan.

I bältet sitter i stort sett alltid kameran på höger sida, Konica Minolta G600 med originalväska.

Omg, Oskar, hoppas ditt bälte är av hög kvalitet...

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Sicken tråd

Tror att Jaomi pluggar till ficktjyv och vill veta var folk har pengarna ? Nä, bara skojjar

Haha, nej då, sånt skulle jag aldrig göra

Citat:

Ojoj, det var inte lite grejor!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Hm just precis idag när jag varit ute och bytt fårhage är det lite illa i fickorna eftersom jag oftast tömmer dem innan... men har ivf:

En massa höbös
Avbitartång
nån slags gerber multiverktyg
lite ståltråd

I vanliga fall är jag nästintill inneboende i min jacka och bär då runt på följande:

I byxorna:
Plåtbörs (kreditkort, leg, kårleg, nyckelkort, gymkort etc)
diverse mynt och sedlar i alla fickor
minnesanteckningar
mobiltelefon (Nokia 3330)
slumpmässigt skräp jag hittar på backen (typ skruvar etc)

I jackan (kan variera lite):
Ultima thulen (LTU's sångbok)
Massageolja
minst 100g mörk choklad
Victorinox basic (minst inte riktigt vad den heter men min Gerber 800 får inte bäras på allmän plats tydligen, så skaffade något mindre)
Kortisontabletter
Clarityntabletter
kondomer
massa slumpmässigt skräp
skolschema
pennor
sudd
stift
reflex
minst 6 kapsyler
såpbubblor eller tomtebloss (beroende på säsong)
nån slags plastkasse av varierande storlek
något ätbart (som t.ex en krutongförpackning från donken, en påse godis, ett hundkex etc )
en tandborste
småspik
diverse lånekort (beroende på vart i sverige jag befinner mig)
diverse busskort (se ovan)
batterier (AA eller AAA)
en cd-skiva (oftast någon hemkokad RW-skiva)
ett usb-minne

Tror det var det mesta, allt som oftast är det lite mer eftersom jag har en mycket stark tendens att plocka upp och behålla saker titt som tätt >.<

Har dock äntligen kommit så långt med mig själv att jag inte längre konstant bär runt på en förpackning innehållandes en Win98 startdiskett och en Slackware startdiskett (om ni bara visste hur ofta jag använt dom två )

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

* spärrskaft, hylsnycklar (10-13mm + bitshållare)
* mejsel med div. bits
* 5-10 bläckpennor samt markör och tusch
* två tänger, avbitare och näbb
* kontanter, både sedlar och mynt
* kniv
* privat lur (Nokia 6280)
* firmalur (Nokia 5140i)
* viktiga lappar
* post-it-block
* kvitton
* nycklar (hem, jobb och bilar)
* betalkort, körkort och sjukvårdskort (fint packade i mörbultad etui)
* snusdosa
* helosansalva
* tuggummi
* solglasögon

Sedan händer det att jag samlar på mig lite annat skräp såsom bultar, gem, batterier m.m.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk

framfickorna har jag två magnum revolvrar
bakfickerna har jag 4 granater

Permalänk
Medlem
Citat:

Jobbar du som fotograf eller finns det någon annan anledning till att du släper omkring på två kameror och massa minneskort och batterier

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Nycklar, lipsyl/armens hudsalva, mobil, ipod, plånbok, och oftast nån penna och lite annat krafs man hittar.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Ingenting .. sitter i kallingarna.

Normal fitting för mina brallor är dock.

1x Schleten k800i
1x Iriver h320
1x Nyckelknipa
1x Plånbok
1x Bilnyckel (sitter inte på nyckelknipan.. då jag inte tycker om att ha nycklarna hängandes mot instrumentbrädan i bilen)

Udda saker som låg i fickorna nu. (mja brallorna jag hade på mig innan jag drog av mig dem)

1x Paket nikotinplåster
1x Lapp med inköpslista på glasbanken..
1x Tändare?!?! (jag röker ju inte!! plåstrar ju numera!)
1x hudsalva - Försvarets.

X antal småmynt.

Det var väl allt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I byxfickorna har jag snus och ett plektrum i ena fickan och mobilen i andra. I jackan har jag nycklar, börsen och iPoden, vad mer behöver man?

Permalänk
Medlem

Vänster (fram):
- Smartcase (heter de så? Sån där med kort/pengar iaf.)
- MP3-spelare

Höger (fram):
- Mobiltelefon (vettefan va den heter. Nokia, hursomhelst)
- Bensintändare
- Mynt, om jag har några sådanna

Höger (bak):
- Nycklar (en jävla knippa)

Vänster (bak):
- Papper (fast det är sällan)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vänster fram: plåtbok med kort och sedlar, och en väldigt klen nyckelknippa (kanske två nyckar ibland )

Höger fram: K800i och astma medicin nu när man e förkyld :/

Bakfickorna: Oftast en massa gammla kvitton å annat skräp

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

sådant jag hittade i byxorna nu:
Höger fram: Mobil (motor ola V360)
Vänster fram: Nycklar, diverse småmynt, en bussbiljett från i natt.
Höger bak: tomt
Vänster bak: tomt

Vanligtvis bär jag på följande:
Höger fram: Motor ola. Batterier till mp3'n (AAA)
Vänster fram: Nycklar, Mp3'n, lite småmynt
Höger bak: plånbok
Vänster bak: allt annat skräp jag kan tänkas vilja ha med mig för stunden.

och jaomi: har oftast ganska tighta byxor så dina ficktjuvefingrar har inte en chans

Permalänk
Medlem

Höger fram: Nycklar och ev. nå småpengar
Vänster fram: Mobilen, Öronproppar
Vänster bak: Plånboken
Höger bak: Oftast tomt, ibland nån sedel eller så.

l0rden:
Tror snarare Oskar000 är en såndär som springer omkring och försöker fånga "Kodak moments" hela tiden alltså. Helt enkelt en kameranörd...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Inaktiv

Vänster fram:
Plånbok (såntdär "etui" man har kort och sedlar i)
Mynt
Penna
(Mp3)

Höger fram:
Telefon, nokia 6288

Vänster bak:
Nycklar

Höger bak:
Allt annat man plockar på sig under dagen (kvitton, papper, annat)

Mp3'n står inom parentes för att den har jag inte alltid i fickan

Permalänk
Medlem

K750i
Plånbok
lite ludd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Jobbar du som fotograf eller finns det någon annan anledning till att du släper omkring på två kameror och massa minneskort och batterier

Nej, inte ännu. Har dock inte alltid med mig sådär mycket grejer, men när jag är ute och fotar är det vad som brukar finnas i mina fickor.

På jobbet kan det även bli plåtsax och lagerflyttsblock samt lite tuschpennor och etiketter också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||