Permalänk

Mer Ram-minne

Jag hade tänkt att uppgradera min dator med lite mer Ram...
Se signatur för nuvarande komponenter. Jag undrar lite hur mycket mer ram jag ska ha, jag var inne på att det räckte med 1gb till (alltså2gb totalt) eller ska jag ha ännumer.
Jag jobbar rätt mycket i Adobe-program som Photoshop och Premiere.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Mer Ram-minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Jag hade tänkt att uppgradera min dator med lite mer Ram...
Se signatur för nuvarande komponenter. Jag undrar lite hur mycket mer ram jag ska ha, jag var inne på att det räckte med 1gb till (alltså2gb totalt) eller ska jag ha ännumer.
Jag jobbar rätt mycket i Adobe-program som Photoshop och Premiere.

Har du XP så stödjer datorn inte mer än 2GB ändå. Har du Vista 64-bit så kan du skaffa mer, därför att själva operativsystemet drar så förbannat mycket RAM att du behöver 4GB för att kompensera.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mer Ram-minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Har du XP så stödjer datorn inte mer än 2GB ändå. Har du Vista 64-bit så kan du skaffa mer, därför att själva operativsystemet drar så förbannat mycket RAM att du behöver 4GB för att kompensera.

Vad jag vet så stödjer 32bits OS 3gb minne och 64bit OS 4gb eller mera. Självklart kan du ha fyra gig med 32bits OS också men då tar windows 1gig åt sig självt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |