Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Spänningen sjunker

Tja!

Min 3,3 volt sjunker ofta numera, den brukar idla på en 3,03v men ibland så sjunker den ner til 2,94 ibland och corecenter börjar larma.

Vad kan de vara för fel?

tacksam för svar. / Erik

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 XP6000+ @ K9AGM2-FIH, Corsair 2048 mb DDR2, Geforce 8800GTS 320mb

Permalänk
Avstängd

Det kan bero på två saker:

1. Ditt nätagg är helt värdelöst

2. Om du har mätt med en mjukvara kan den mäta fel, mät med en multimeter istället.

Permalänk

Det kanske inte är så spännande med AMD?

Nej, men det låter som om ditt nätaggregat är kasst om nu inte din mjukvara spökar.

Permalänk
Medlem

Corecenter är inte så mycket att hänga i julgranen.
Det larmade om min kompis nätagg, och sa att den var kritisk (..etc), och samma sak sa den om mitt. Den började också klaga på fläkthastigheter och liknande.
Detta var för, kanske... 1,5år-2år sedan, och både min kompis och min dator fungerar helt perfekt. ^^

Sålänge datorn fungerar som den ska så behöver du inte oroa dig

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hm.. Ok.. Men detta har aldrig inträffat innan.. sen är han lite skum oxå när man stänger av han då står powerlampan o blinkar lite svagt precis som om man stänger av agget med huvudbrytarn och tömmer datorn på ström.. och under de skedet så går de inte starta upp datorn tills lampan är helt släckt och så är de lite delay på från de att man trycker på knappen till den startar nån sekund.. Så jag börjar undra om de kan vara nätagget ändå?

Har haft lite problem vid spel där.. de kräver hög grafik då har datorn hängt sig osv.. Men 3,3v går den till grafikkort eller pci ?

Har blåst ett gäng agg i mina dagar men detta la ja till ett par extra kronor för att få ett någorlunda bra agg. ett 500 w köpt på cp-city..

Btw, finns de något annat bra kontrollprogram som kan reglera cool n quiet ? Har stor kärlek till speedfan men de verkar inte funka de.

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 XP6000+ @ K9AGM2-FIH, Corsair 2048 mb DDR2, Geforce 8800GTS 320mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeXo
Hm.. Ok.. Men detta har aldrig inträffat innan.. sen är han lite skum oxå när man stänger av han då står powerlampan o blinkar lite svagt precis som om man stänger av agget med huvudbrytarn och tömmer datorn på ström.. och under de skedet så går de inte starta upp datorn tills lampan är helt släckt och så är de lite delay på från de att man trycker på knappen till den startar nån sekund.. Så jag börjar undra om de kan vara nätagget ändå?

Har haft lite problem vid spel där.. de kräver hög grafik då har datorn hängt sig osv.. Men 3,3v går den till grafikkort eller pci ?

Har blåst ett gäng agg i mina dagar men detta la ja till ett par extra kronor för att få ett någorlunda bra agg. ett 500 w köpt på cp-city..

Btw, finns de något annat bra kontrollprogram som kan reglera cool n quiet ? Har stor kärlek till speedfan men de verkar inte funka de.

Cool 'n' quiet klocka ned processorn när den inte behöver ha höga frekvenser.

Det är troligen ditt agg om du får reboots när du stressar din pc. Om jag skulle vara du skulle jag pröva med ett annat nätagg. Eller mäta spänningarna och mängden ström på det du har för att kunna utesluta det.

Föresten, vad är det för nätagg du har och hur gammalt är det?

Permalänk
Medlem

De heter atrix 520 w köpt på pc-city. Dem sa att de var ett schysst agg. Men jag har haft de i bruk i 1 ½ år nu ett agg brukar väl hålla lite längre?

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 XP6000+ @ K9AGM2-FIH, Corsair 2048 mb DDR2, Geforce 8800GTS 320mb

Permalänk
Medlem

Jag hade ett sånt nätagg (Atrix 520W). Jag lämnade tillbaka det dagen efter att jag köpt det för att det var så dåligt.

Så... ja...

Mitt FSP Bluestorm 350W fungerar utmärkt!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har beställt ett Corsair hx 520 w nu.. De har fått bra kritik sen så är de 5 års garanti med..

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 XP6000+ @ K9AGM2-FIH, Corsair 2048 mb DDR2, Geforce 8800GTS 320mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Det kanske inte är så spännande med AMD?

Nej, men det låter som om ditt nätaggregat är kasst om nu inte din mjukvara spökar.

haha^^,