hej hej mitt geforce 2 trillar snart in på posten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
Bf42 kommer flyta rätt dåligt, har spelat de på en 600 me 128 ram

med 128mb ram så blir det svårt att få något att flyta.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Mafia bör du lira, oförglömligt.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

Max Payne, Mafia.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Outlaws! Får inte missas! GTA 1 och också! Sim city 3000

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Quake 1 och 2
GTA 2
Outcast

Eh.. Kommer bara på dom

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det första, och bästa, Ghost recon spelet med tillbehörande expansioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Bf42 kommer flyta rätt dåligt, har spelat de på en 600 me 128 ram

nejdå kommer funka ypperligt funkade skitbra på min p3 933 - Gf2 - förvisso hade jag 512mb ram i den men.

Några år äldre NHL & Fifa spel kommer oxå funka bra även golfspel!

Toca 2 ! bör oxå funka skitbra, kul spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså, lira CS, DoTA, Starcraft. lira dig less tills du har bättre dator

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför ett Geforce 2 när du kan få typ ett geforce ti4200 för 100:- ?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Många verkar ha fått för sig att hans dator är ungefär hälften så snabb emot vad den egentligen är...
normalt med försök till skämt? som pingis och pinball.

Hur som helst, jag skulle kolla upp vilka spel som kom runt år 2000, processorn är från den tiden.
Gå in på valfri spelsite med ett stort arkiv och leta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Quake 1 och 2
GTA 2
Outcast

Eh.. Kommer bara på dom

Inga dåliga förslag, men de där spelen går utmärkt med en hälften så snabb dator. Du hade kunnat tillfoga Quake 3 på listan, tror du att det krävs ett GeForce 4 för att kunna kör det någotsånär eller?
Jag körde testversionen av Quake3 på en PII 450 med okänt grafikkort (Voodoo 2 kanske?), funkade finemang vill jag minnas.
Outcast, ett av de bästa spelen jag spelat, var oerhört krävande för sin tid men det funkade i högsta upplösningen i widescreen-läge på en något gammal PII 300 med 128MB minne.

Jag skulle rekommendera Giants: Citizen Kabuto, ett bra och roligt spel som tyvärr kan bli lite svårt att få tag i då det aldrig fick nån större spridning. Första kampanjen med människorasen är jättekul.
Sen Ultima 9: Ascension, mycket bra spel som var krävande för sin tid, körde det på en klockad Celeron, ~800MHz. Dock kan det bli problem med grafikkortet, spelet funkade inte bra i Direct3D-läge utan jag körde det med ett gammalt Voodoo 2.. Tror jag hade ett GF1 i burken då, var snyggare men hackade för mkt.
Ditt GF2 kanske funkar bättre.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv

Half-life 1 är ju skoj som fan! om din dator klarar cs 1.6 så ska detta ej vara något problem, då cs är en mod till hl1 ursprungligen.

Permalänk
Inaktiv

GTA 3 funkade dåligt på min P3 667MHz, 384MB RAM, GF4 MX440.

Dock så funkade Vice City bättre, så det var väl nån bugg i GTA 3 alt. drivrutinsfel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Half-life 1 är ju skoj som fan! om din dator klarar cs 1.6 så ska detta ej vara något problem, då cs är en mod till hl1 ursprungligen.

Dock är väl inte direkt CS 1.6 samma som det var förr?
Jag menar, senaste CS har lite högre systemkrav än HL1.

Permalänk
Medlem

Ny dator..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Harpan

Visa signatur
Permalänk

det går att spela mycket fler spel än det som är skrivet.
jag har ett liknade system hemma men bara lite mer ram(512mb).
jag har spelat Wow,The sims 2,Cs anthologie,simcity 3000 m.m

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Medlem

Morrowind såklart!
(tror det borde fungera på GForce2, fungerade på Geforce 3 i alla fall.

Gta 1, 2 och kanske 3.
Starcraft
Warcraft
Fallout 1 och 2
Half Life (med modden The Specialst) borde nog fungera
Quake 1, 2 och 3.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

På min gamla dator med geforce 2, med P4 1.8 processor och ram-minne på hela 256Mb brukade jag kunna köra lite av det mesta som kom fram till 2001-2002 utan enorma problem. Därefter blev det dock svårt.

Vet att jag iallafall körde KOTOR (dock med visst hackande på vissa ställen), Nwn, warcraft 3, civ3, starcraft, och andra gamla godingar på den. Även baldur's gate serien, grim fandango och diverse äventyrsspel tex the longest journey och monkey island fungerade om du gillar den sortens spel. Även planescape: torment och fallout 1&2 borde gå finfint. Samt Doom 1 och 2 Men det finns massor av härliga gamla spel att damma av.

Men som sagt, varför köper du i nuläget ett GeForce2, är det bara nostalgiskäl?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinnit
På min gamla dator med geforce 2, med P4 1.8 processor och ram-minne på hela 256Mb brukade jag kunna köra lite av det mesta som kom fram till 2001-2002 utan enorma problem. Därefter blev det dock svårt.

Vet att jag iallafall körde KOTOR (dock med visst hackande på vissa ställen), Nwn, warcraft 3, civ3, starcraft, och andra gamla godingar på den. Även baldur's gate serien, grim fandango och diverse äventyrsspel tex the longest journey och monkey island fungerade om du gillar den sortens spel. Även planescape: torment och fallout 1&2 borde gå finfint. Samt Doom 1 och 2 Men det finns massor av härliga gamla spel att damma av.

Men som sagt, varför köper du i nuläget ett GeForce2, är det bara nostalgiskäl?

KOTOR hackade t.o.m. på min burk, så det har nog med spelet att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinnit
På min gamla dator med geforce 2, med P4 1.8 processor och ram-minne på hela 256Mb

Vem stoppar in ett Geforce 2 i en 1,8Ghz burk? Jag hade iallafall Geforce 3 i min 1,7GHz:are

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Vem stoppar in ett Geforce 2 i en 1,8Ghz burk? Jag hade iallafall Geforce 3 i min 1,7GHz:are

Dell
Det kom med datorn som köptes som företagspaket.
Nu när jag tänker efter var det nog i själva verket ett GeForce 2 MX400, men jäklar vad man tyckte att den datorn presterade när man nyss fått den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinnit
På min gamla dator med geforce 2, med P4 1.8 processor och ram-minne på hela 256Mb brukade jag kunna köra lite av det mesta som kom fram till 2001-2002 utan enorma problem. Därefter blev det dock svårt.

Vet att jag iallafall körde KOTOR (dock med visst hackande på vissa ställen), Nwn, warcraft 3, civ3, starcraft, och andra gamla godingar på den. Även baldur's gate serien, grim fandango och diverse äventyrsspel tex the longest journey och monkey island fungerade om du gillar den sortens spel. Även planescape: torment och fallout 1&2 borde gå finfint. Samt Doom 1 och 2 Men det finns massor av härliga gamla spel att damma av.

Men som sagt, varför köper du i nuläget ett GeForce2, är det bara nostalgiskäl?

Njaa nostalgi å nostalgi men njaa hade en kompis som hade det för ett par år sen å alla spel som kördes på den (933 mhz gf2 gts) funkade ju Grymt bra! så ja hittade ett på tradera för 70 spänn så va fan kör till hehe funkade ju sist jag så hehe. men nu har jagt fått det å gta 2 3 å vice city funkar ju skit bra!! kör på 1280 1024 å de funkar ju perfekt!.även medal of honor allied assault å return to castle wolfenstein funkar perfekt i höga upplösningar. kör även newerwinther nights det är fan grymt kul. men nu på sommarn blir de ju inte så mycke spelande hänger mest nere å badar typ varje da. Tack för alla goa svar tusen tack.

Visa signatur

(intel celeron 1,2 ghz) (windows xp sp2) (128 mb dimm ) (intel 830) (40 gb) (extern hd samsung 200 Gb)

Permalänk
Avstängd

Snubben behöver inte mer ram, men därimot behöver han extrahjälp med svenska... Robban_the_man, du skriver som en förståndshandikappad.
BTW, Mafia är ett shysst lir, din dator klarar nog det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinnit
Dell
Det kom med datorn som köptes som företagspaket.
Nu när jag tänker efter var det nog i själva verket ett GeForce 2 MX400, men jäklar vad man tyckte att den datorn presterade när man nyss fått den

Säker på att det inte var ett GeForce 4 MX400? (upphottat GF2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Säker på att det inte var ett GeForce 4 MX400? (upphottat GF2)

Japp, det var definitivt ett GeForce 2.

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på när jag såg trådnamnet var "vad är det för pulver som dragit fram en sån här gammal tråd"

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Worms World Party. Liero Xtreme, Heroes M&M 1-2-3-4, C&C 1, Red Alert 1-2, Med mera.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
GTA 3 funkade dåligt på min P3 667MHz, 384MB RAM, GF4 MX440.

Dock så funkade Vice City bättre, så det var väl nån bugg i GTA 3 alt. drivrutinsfel.

Dock är väl inte direkt CS 1.6 samma som det var förr?
Jag menar, senaste CS har lite högre systemkrav än HL1.

jo cs är mer krävand, främst på grund av dom högupplösta texturerna på gubbarna, och dom har fler polygoner också.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har vi ju i alla fall fått bekräftat att det var ett GF 2 GTS.
MX-korten var relativt dåliga mot GTS och Ultra (lite annan arkitektur eller var det först på GF 4 som MX och Ti var olika?)
Men ändå. ca 200 kr plus frakt så hade du kommit upp till ett GF4 Ti kort.

BF1942 ska fungera (med inte allt för många spelare). Körde det själv på GF2 MX och Athlon ~950 MHz. Minns inte om jag hade 128 eller 256 MiB internminne då. Men när jag köpte mig ett GF 4 ti 4200 128 MiB så märkte man verkligen skillnad...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG