Trubbel med Warcraft 3 och Battle.net

Permalänk
Medlem

Trubbel med Warcraft 3 och Battle.net

Har ett återkommande problem när jag spelar Warcraft 3 på Battle.net.

Jag kan enbart ansluta mig till vissa spel, medan på andra får jag ett felmeddelande om att det inte går att hitta spelet.
Då menar jag inte att spelet har nått max antal deltagare, har testat att spela mot kompisar 1 mot 1, men det har ändå inte gått.
Ibland kan jag till om med bli kickad ut från Battle.net och jag har även varit med om hackande anslutning.

Jag har testat att stänga av det mesta som kan tänkas hindra min uppkoppling. Jag har även öppnat upp portar på modemet och kört portforward, men inget hjälper.

Har jag problem med att spela mot vissa internetleverantörer, eller vad kan det vara?
Jag har själv Tele2 8mb.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

1. Har du öppnat rätt port på routern, dvs 6112? (är 6112 om du inte specifikt ändrat detta)

2. Har du tillåtit wc3 genom brandväggen på datorn?

3. Har du kollat att "trafiken" fungerar som den ska? (www.tptest.se)

det är det enda jag kommer på för stunden...

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

1. Har öppnat portarna 6112-6119.

2. Har tillåtit spelet genom bradväggen.

3. Har kört programmet, hur vet jag om det är något som inte är som det ska.

Kan tillägga att jag får följande felmeddelande när jag inte kan ansluta:

"The game you attempted to join could not be found.

You may have entered the name incorrectly or the game creator may have cancelled the game."

Eftersom jag får detta när jag ska köra 1vs1 mot en kompis kan det inte bero på ovanstående felmeddelande.

Permalänk
Medlem

Är det du eller polare som hostar när du prövat 1 mot 1? Själv hade jag problemet att jag inte kunde hosta games eftersom jag satt bakom en NAT.

Men om det är polare som hostar, så förmodar jag att dom kan hosta i övrigt, och då vet i fan vad som är fel : /

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Din polare får ju öppna portarna. Bara 6112 behövs öppnas om du ska _hosta_. Om du vill öppna en anna port än 6112 går det att göra i options menyn.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

Har ni samma verision?

Permalänk
Medlem

Det beror ju på att de som hostar inte har fixat med brandväggen. Mäkta irriterande att man får vänta runt tjugo sekunder för att de inte har gjort det.

Det är som sagt tidigare din vän som måste öppna brandväggen för att du ska få komma in. Om det nu är han eller hon som hostar det vill säga.

Visa signatur

| Intel Core2 Duo E6420 2.13GHz @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND