Permalänk
Medlem

Flasha om Motorola V3?

Häromdan kände jag att jag ville se lika ball ut som alla amerikaner på tv. Jag plockade därför fram min gamla V3:a.
Som alla vet är den extremt lättmoddad, vilket bäddar för mitt problem. När det begav sig vill jag minnas att jag moddade den ganska friskt, ända fram till den berömda sista vattendroppen.
Det gjorde att telefonen k*kade ur totalt.
Den går att starta, ringa och ta emot samtal med, samt använda några mindre viktiga funktioner (kalender osv...).
Däremot är SMS-funktionen som bortblåst, kameran vägrar starta med mera.

Jag kände därför att jag behövde flasha om den. Sagt och gjort, RSD Lite laddades ner tillsammans med diverse monsterpacks.
När jag väl skulle flasha kom jag aldrig längre än hit:

Telefonens display visar Critical Error 10 39 (nu gick jag över i presens helt plötsligt) och ingenting händer.

Min fråga är därför om det finns något sätt att lura telefonen att den har en äldre mjukvara i sig, för att på så sätt kunna uppdatera den med Motorolas egna Software Update?

Om inte, vad bör jag tänka på om jag ska fortsätta mina flashningsförsök med RSD Lite (förutom att jag bör veta vad jag pysslar med, men den båten har gått...)?

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

är du reggad här? http://motomodders.net/ pröva att sök på deras forum eller skriv nått i deras forum, där borde du få ett riktigt bra svar om motorola nallaer o flashning

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Märks att det var ett tag sen man höll på med sånt här...

Visa signatur

Permalänk

Motox.info är mycket bättre, håller själv på att modda min maxx

Permalänk
Medlem

mm, motox.info, den killen håller till på motomodders oxå, vetefan om han inte till o med är moderator där.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tackar igen, på motox.info hittade jag precis vad jag behövde.

Visa signatur