Videokamera för 1k. Technaxx C7000?

Permalänk
Medlem

Videokamera för 1k. Technaxx C7000?

Tjena!

För tillfället så har jag bara en mobilkamera på 1.3mpix så i princip
allt är bättre än kameran på min A1000.

Jo jag funderar på en kamera för film och foto. Den ska ligga på ca
1k och stödja SD-kort som jag kan köpa genom företaget (2Gb 80kr )

Bilderna behöver inte vara i toppklass men ska vara betydligt bättre
än min mobil. Om det är en technaxx eller mustek eller annat märke
bryr jag mig inte om

Vad som spelar roll är kvalitet på bilden/film jag letar efter en
kamera som tar bilder för 1000kr därför förvänter jag mig inte mycket mer.

Så för tillfället har jag ingen möjlighet att ta någon typ av kort eller
att filma ett kort klipp så jag tänker att om man har en filmkamera
som filmar filmer som duger så är ju det bättre än inget.

Jag har nyss införskaffat mig en iPod G5 och har mobil abb att betala så därav den låga bugeten.

Nog om historen nu

Jag funderar på en Technaxx C7000

Den verkar ha allt jag behöver med en 3mpix kamera och SD-kort

http://www.itsajten.com/product_info.php?products_id=644

Men med brist på recensioner och kunders kommentarer så är jag
tveksam på att köpa den jag vill veta att det jag lägger pengar på
är bra innan jag köper det.

Så jag hoppas på att någon på swec har någon erfarenhet angående china kameror som denna.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Värkar bra och så med tanke på priset, men då är det ju en china kamre dock men men....

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Om du bara är intresserad av att kunna "filma en snutt" så skulle jag nog köpt en riktig digitalkamera istället, om än en billig sådan.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331840

Tar säkert helt ok bilder, och det går att filma med den i lägre upplösningar, men ändå bättre än filmklippen från mobiler (med undantag av N95'an).

Men det är klart, om huvudsaken är att filma, och inte att fotografera så.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jo visst men frågan är den om det blir bättre film på china kamera än en kompaktkamera.

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Avstängd

Den kameran var intresant, men två AA batterier? filma i fem minuter

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja visst men två AA kan räcka bra länge. Syrrans digitalkamera kunde gå bra länge på två AA med blixt aktiverat.

Så inte vet jag men kanske filma 20min. AA batterier är bra lättillgängliga.

Haer en kompis med en JVC Everio den har en 30gb hd och inte så stort batteri det räcker typ 45min fulladdat. Då önskar han att batterierna vore lika billiga som AA till den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En nokia 6280/6288 filmar rätt ok men tar rätt skräpiga bilder, bra mycket smidigare än A1000. check it out

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att nokias mobiler brukar i allmänhet filma ganska bra med det är det att jag vill inte filma med en mobil utan med en kamera.

Det ska även vara i högre upplösningar jämförbara med dvd upplösningen.

Det verkar allvarligt vara omöjligt att få någon som helst information om denna kamera.

Visa signatur