Dags för ny mobil, W580i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Ringde PC City idag efter att jag beställt en SE W580i mobiltelefon den 11/8 och leveranstiden skulle vara mellan 2-5 dagar, idag den 17/8 ringde jag deras kundtjänst för att fråga vart min mobil är? För det första, fick vänta i 20 min i telefonen tills någon svarade fast det står på deras hemsida att 30 personer arbetar kontinuerligt? Hade de kafferast i 20 minuter eller?
Sen efter någon minut svarar en från kundtjänsten samt jag berättar vad saken gäller om så säger han såhär: "Vi har tyvärr inte fått telefonerna på lager ännu, och vi vet inte när de kommer" och då fick jag en tanke, varför står det på hemsidan att de har telefonen på lager när det inte är så i verkligheten?

Ringde idag lite senare igen för att avboka min telefon från de, så får man höra en kvinnlig röst som säger: "Tyvärr kan du inte avboka om du inte fått varan inom sju dagar, dvs om du inte får telefonen på tisdag så kan du häva köpet"

Grrr...vad jag hatar sådanna butiker som visar att de har varor på lager fast de inte har fått de ännu och vet inte änns när de kommer få de.

Tummen ner för PC City!

Låter helt sjukt, man måste väl få häva ett köp, tycker du ska ringa din konsumentvägledare i kommunen och fråga om det verkligen får gå till så.

Permalänk
Medlem

vet nån när/vart/ifall w580i kommer med färgen Boulevard black som finns på Se:s hemsida?

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Fan va synd. Hade tänkt byta min lg mot en w660i. Att byta mot en w580i blir ju lite svårt eftersom det typ inte finns några begagnade.

Finns det många begagnade w660i lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Finns det många begagnade w660i lr?

De finns kanske inte många begagnade w660i men de ä fler än w580i.

Permalänk
Medlem

Går det att få på knapplåset på något enkelt sätt när telefonen är ihopslajdad?

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maijks
Går det att få på knapplåset på något enkelt sätt när telefonen är ihopslajdad?

Haha, jag undrar samma sak, har inte orkat finkamma manualen, men det ser mörkt ut.

Permalänk
Medlem

funkar det att låsa/låsa upp med de två knapparna under skärmen? Först den vänstra, sedan den högra...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Nej, det verkar inte som det.

Fungerar den med 4 GiB kort? Funderar på att beställa ett, 512 MiB tog slut på cirka en kvart...

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Enligt andra trådar här så ska alla mobiler som har M2-plats klara 4gig.

Permalänk
Medlem

Vad gäller knapplåset så skall det enligt http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp... kunna aktiveras med av-/påknappen. Jag har dock ingen sådan telefon själv så jag kan inte prova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
funkar det att låsa/låsa upp med de två knapparna under skärmen? Först den vänstra, sedan den högra...

Du kan låsa upp med de två knapparna under displayen, för att låsa så måste du trycka på on/off-knappen och sedan välja lås.

Permalänk
Medlem

aha!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Känns som de kunde löst knapplåsproblemet smidigare. On/off-knappen sitter inte så bekvämt till och knappen är inte så tryckvänlig. Det skulle varit smidigare om man låste på liknande sätt som man låser upp. Men men, kanske bara att gilla läget.

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk

Jag beställde min telefon på PC City. Upplevde inte några problem. Beställde den 26:e på eftermiddagen, hämtade ut den 30:e. Helt ok leveranstid.

Telefonen är riktigt nice tycker jag. Bra display, slide-funktionen är bra. Var lite rädd att den skulle kännas "plastig" och "glapp" men tycker att den är robust än så länge iaf.
Batteritiden har jag ingen uppfattning om än men det har hålt nu i 4 dagar, då har jag ändå lyssnat skapligt mycket på musik. Imorgon skulle jag gissa på att andra laddningen blir 18% kvar av det i detta nu. Så...5 dagar blir det då....Ung. ~120h.

Kameran bryr mig inte om, finns ingen mobilkamera som uppfyller mina krav när det gäller bildkvalité=)

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Men man kan juh ställa in knapplåset så det går igång av sig självt mitt gör de så fort jag sajdar ihop telefonen

Menu/Settings/General/Security/Automatic keylock/(On/Off) den ska va på On engligt mitt tycke

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Jag har också en sån telefon. Jag tycker helt klart att den var värd dom pengarna jag fick ge för den. Inget snack om saken. Sen kanske de inte var så kul med sprickor i "tangenterna".

Visa signatur

Glider runt i hoodet med min nya tandemcykel

Permalänk
Medlem

Min W580i har börjat spraka i högtalaren Den som man "lyssnar" i när man talar. Är det ett vanligt fel kanske? Har högtalaren spruckit?