Permalänk
Medlem

Skruvar till Antec P180B

Någon som vet om, och i så fall var, det går att köpa extra "hårddiskskruvar" till Antec P180B chassit (de långa skruvarna med stooor skruvskalle som skall fördela belastningen över silikonpluppen) ?

De som blev över vid monteringen för ett år sedan verkar ha fått fötter

Permalänk

Inte för att jag själv har erfarenhet men Antec lär vara väldigt vänliga och skicka ut smådelar till chassina om man skickar in mail och frågar. Har ett flertal vänner som fått nya snoddar till P150 t.ex. Så försök dra iväg ett mail åt dom.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

OK .. har knattrat in en fråga via deras supportformulär .. så får vi se vad som händer )

EDIT: Holy smoke ... fick svar efter bara 2 minuter där de frågade hur många skruvar jag behövde samt adress som de skall skicka dem till.
Kan ju konstatera att jag är nu lika imponerad av Antecs supports som av deras P180B chassi som är ett av de bästa chassina jag någonsin jobbat med.
Enda smolket i bägaren är att Antec agget, Truepower Trio 550W, sköt förra helgen. Rykte värre än rökapparaterna på nattklubbarna..
Men men .. det gick ju på garantin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TBD
OK .. har knattrat in en fråga via deras supportformulär .. så får vi se vad som händer )

EDIT: Holy smoke ... fick svar efter bara 2 minuter där de frågade hur många skruvar jag behövde samt adress som de skall skicka dem till.
Kan ju konstatera att jag är nu lika imponerad av Antecs supports som av deras P180B chassi som är ett av de bästa chassina jag någonsin jobbat med.
Enda smolket i bägaren är att Antec agget, Truepower Trio 550W, sköt förra helgen. Rykte värre än rökapparaterna på nattklubbarna..
Men men .. det gick ju på garantin.

Ja, garantin är väldigt bra. Har bytt front på mitt P180 (första revisionen) 2 gånger utan problem. Senaste gången jag bytte var för några månader sedan och då ska man betänka att jag köpte detta chassi i slutet av sommaren 2005. Bytte andra gången för att få den nya revisionen av luckan med aluminium på insidan också. Innan böjde sig även lucka nummer 2 i svala temperaturer.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q