Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomer84
Varför sätter du inte på v-sync? Flimret får jag också.

Med vsync hackar det mer. Bättre flyt utan vsync.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Någon som beställt spelet genom nätet och fått den Idag??

Han som postade bilder på sidan innan.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Inaktiv

ajajdå, securom låter inte bra. var ändå lite besviken på detta spelet.

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag också.
Grymt spel, dock lite konsoll varning på känslan..
fov (field of view) verkar inte ens vara på 90..får känslan att springa runt med kikare på.. annars mycket bra spel och bra optimerat.. Är inte allt för krävande för dator i sign. Flöt på i 1024x768 tills datorn stängde av sig och det blev grafikfel överallt, mitt grafikkort eller minnen är väl inte så friska antar jag...

Visa signatur

Asus M2N-E 570 Ultra • AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ • Corsair XMS2 2048 4-4-4-4-12 6400C4 800mhz DDR2 • Gainward 8800GT 512mb • Samsung Spinpoint 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WCAnkan
Fick mitt idag också.
Grymt spel, dock lite konsoll varning på känslan..
fov (field of view) verkar inte ens vara på 90..får känslan att springa runt med kikare på.. annars mycket bra spel och bra optimerat.. Är inte allt för krävande för dator i sign. Flöt på i 1024x768 tills datorn stängde av sig och det blev grafikfel överallt, mitt grafikkort eller minnen är väl inte så friska antar jag...

..eller överhettnng?

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk
Medlem

bah.. tog ner demot, men jag kan inte få fram någon muspekare i menyn.

när man startar spelet så hoppar man ut i skrivbordet, med spelet förminskat...
sen när man förstorar det igen, så har man ingen muspekare... irriterande.

något tips?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Reason: Sök i tråden, ditt grafikkort stödjer inte SM3.0.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Med vsync hackar det mer. Bättre flyt utan vsync.

Tycker det blir bättre flyt med vsync, slipper alla tearings eller vad man kallar dom.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Reason: Sök i tråden, ditt grafikkort stödjer inte SM3.0.

//Gorian

blah är det så dåligt jätte illa.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd

Det ska gå att få igång med SM2.0, finns t o m en petition för det.
Kolla på 2ks Bioshock forum..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lirade demot innan idag. Rätt skoj men för mycket konsol

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Det ska gå att få igång med SM2.0, finns t o m en petition för det.

Har en namninsamling någonsin hjälpt ett spel i ett sånt här läge? jag säger som jag alltid har sagt. Spelet är gjort med stor tanke på Xbox 360 och den har stöd för PS3.0 och därför kommer dom så klart skriva spelet med sådan kod. Att sedan koda om hela spelet till en lägre/sämre version för att folk som sitter med gamla grafikkort ska kunna köra det tror jag inte är värt arbetet som krävs.

Var lika dant när Battefield 2 kom, alla med GeForce4-kort blev ledsna. Så är datorvärlden, hårdvara man köpt håller inte i all evighet. Nästa gång ni köper ett grafikkort så kolla vilket som stödjer flest tekniker, det lönar sig kanske i längden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har spelat en bit in i spelet. Fick också min CE edition idag. Skoj än så länge. Älska telekenisis. Hade typ runt 30-50 fps förut, men efter att ha stängt av alla externa diskar har jag nu ofta runt 50 fps

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Jag hoppas verkligen att Bioshock inte är ett utav de spelen man kan spela igenom på endast en dag. Man kan tycka att 4 år bör räcka för att skapa ett (någorlunda) varaktigt lir.

Funderar starkt på att köpa det imorgon. Jag får väll ta och leva på nudlar och knäckebrödsmackor (utan pålägg) resten av månaden.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas personligen inte på att det är för långt. Föredrar kortare lir framför otroligt långa och segdragna.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

25 timmar speltid har det slängts runt. Om jag inte kommer ihåg fel så var HL på 25 timmar också?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Har spelat en bit in i spelet. Fick också min CE edition idag. Skoj än så länge. Älska telekenisis. Hade typ runt 30-50 fps förut, men efter att ha stängt av alla externa diskar har jag nu ofta runt 50 fps

Vadå? Har det kommit ut idag? Vart köper man det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Vadå? Har det kommit ut idag? Vart köper man det?

Vissa som köpt online har redan fått sitt spel. Andra får den idag och en del får den först på måndag :D. Fast det är fredag nu så spelet kommer finnas i alla butiker när de öppnar.

Permalänk
Medlem

20h 54min så får jag mitt!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Avstängd

UPDATES ON SECUROM™, PC ACTIVATION, AND A TECHNICAL FAQ
http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

TECHNICAL FAQ
http://www.2kgames.com/cultofrapture/pc_faq.html

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

4 timmar tills posten kommer!

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
UPDATES ON SECUROM™, PC ACTIVATION, AND A TECHNICAL FAQ
http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

TECHNICAL FAQ
http://www.2kgames.com/cultofrapture/pc_faq.html

Jag måste ändå säga, efter att ha läst länkarna, att 2K Games har en mycket närmare relation till sina konsumenter än många andra spelföretag har! Jag menar.. killen som gjorde den inofficiella Widescreen-patchen till Bioshock får ett 8800 som "tack".

Sen så står det också att man nu kommer kunna ha spelet installerat på 5 datorer samtidigt, istället för 2.

Tummen upp!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Installerat och klart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vet ni om man måste ha skivan i när man spelar? Är ju otroligt jobbigt och i så fall köper jag nog via steam. I mitt steam står det att release är 18:00 idag, och det tycker jag är lite egendomligt, bara för mig det är så eller finns det någon här som köpt via steam och kan lira nu? Sitter på jobbet så kan inte testa själv..

Permalänk
Medlem

6 timmar och 45 min tills jag kan spela säger steam.. är en klocka som räknar ner där.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ascor
Vet ni om man måste ha skivan i när man spelar? Är ju otroligt jobbigt och i så fall köper jag nog via steam. I mitt steam står det att release är 18:00 idag, och det tycker jag är lite egendomligt, bara för mig det är så eller finns det någon här som köpt via steam och kan lira nu? Sitter på jobbet så kan inte testa själv..

"Do I need to have the DVD in the drive every time I play?

Yes."

Permalänk
Medlem

Också köpt via steam Bleh 6 timmar, nån som vill hårdköra massa Company of Heroes till dess? =P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Entusiast

Syrran är inne i stan på uppdrag att köpa spelet åt mig ska dra å gymma nu, sen ut å storhandla mat, sen landet :/ kanske kan klämma in en timmes lir idag

edit: vilken svårighets grad kommer ni starta på? tror nog jag hoppar på hard direkt för att få den ultimata första genomgången

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Man vill ju köra hard för att få spelet att räcka så länge som möjligt

Permalänk
Medlem