Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Ojojoj, jag har spelat sen 20:00. Vilket spel! Man blir nästan gråtfärdig.
Angående längden på spelet verkar det skilja kraftigt. En del tar det närmare 20 timmar för, andra bara 8-10. Själv har jag spelat 7 nu och det känns som om man precis bröjat.

OBS!!! Nedan följer SPOILER!

Hur långt är det kvar när man fått kameran?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Ojojoj, jag har spelat sen 20:00. Vilket spel! Man blir nästan gråtfärdig.
Angående längden på spelet verkar det skilja kraftigt. En del tar det närmare 20 timmar för, andra bara 8-10. Själv har jag spelat 7 nu och det känns som om man precis bröjat.

Hur långt är det kvar när man fått kameran?

Dold text

Använd gärna [spoiler] [ /spoiler]

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

Satan vad svåra Big Daddy's är, kom till min första igårkväll och fick storstryk! Man får nog ta och planera sina anfall mot Big Daddy's, utnyttja oljefläckar på marken, skjuta el när han är i vatten och så vidare. Måste testa det.

Hur kör ni just nu? Räddar ni

småflickorna

Dold text

eller tar ni

deras ADAM

Dold text

? Det valet blev svårare än vad jag trodde.

Riktigt tufft i Medical Pavilion när man

kremerar Splicer-kroppen och så får man en Hacking Tonic

Dold text

, hoppas på fler såna små gömda saker.

Visa signatur

.

Permalänk

[spoiler] Jag tar deras ADAM nu, men jag har klarat så långt nu och fått veta lite story så jag vet inte om jag gjorde rätt val, måste spela igenom det 1 gång till efter jag klarat ut det [ /spoiler]

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Ljudet, ljudet LJUDET!

Hade väl trott att det skulle vara okej ljud men nu testade jag att koppla in min 2.1 stereo och jag höll på att flyga ur stolen av den djupa basen!

Ta tex i början när man precis har fått sin första injektion och big dadyn går där. Fyfan, jag tror ingen av min grannar inte hörde det! Precis sånt här ljud man vill ha när man har ett okej ljudpaket hemma!

Dold text
Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Skarm:

Klart man tar flickornas ADAM, dom är ju äckliga små monster. Och om jag räddar dem, vad ska en levande snäll liten nioåring flicka göra ensam i Rapture?

Dold text

Och angående Big Daddys:

Jag kör special ammunition, granat kastaren och kombinationer av eld, freeze och elektricitet mot dem. Lite besviken över att dom var så lätta, kör dock bara på medium difficulty nu.

Dold text

Jävligt kul spel dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Ljudet, ljudet LJUDET!

Hade väl trott att det skulle vara okej ljud men nu testade jag att koppla in min 2.1 stereo och jag höll på att flyga ur stolen av den djupa basen!

Ta tex i början när man precis har fått sin första injektion och big dadyn går där. Fyfan, jag tror ingen av min grannar inte hörde det! Precis sånt här ljud man vill ha när man har ett okej ljudpaket hemma!

Dold text

Hehe, håller med helt. Är det något spel som gör 5.1-system ett givet köp så är det detta. Kan ta ett exempel,

t.ex när jag rotade i några byråer i vad som såg ut att vara ett operationssal. Helt plötsligt fylls rummet med kalluft och man såg knappt 1cm framför sig. Direkt bakom mig hör jag en raspig röst skrika massa otäckheter helt plötsligt, så vänder jag mig om och en galen läkare står där med järnrör redo att slå in mitt pannben

Dold text

- sket nästan på mig!

Ascor: Ahh, vad bra att du nämnde special-ammuntitionen, hade glömt bort att man har såna. Armor-piercing lär väl vara bäst mot dem.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ascor
Skarm:

Klart man tar flickornas ADAM, dom är ju äckliga små monster. Och om jag räddar dem, vad ska en levande snäll liten nioåring flicka göra ensam i Rapture?

Dold text

Och angående Big Daddys:

Jag kör special ammunition, granat kastaren och kombinationer av eld, freeze och elektricitet mot dem. Lite besviken över att dom var så lätta, kör dock bara på medium difficulty nu.

Dold text

Jävligt kul spel dock

Det lättaste att göra sig av med Big Daddys är att lägga upp fäller med elektriska linor. Tre fällor tar dom direkt och dom hinner inte ens blinka. VIll man vara riktigt jävlig så är det bara att kasta "Hypnotize Big Daddy" så slår dom inte ens en.

Dold text
Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Det lättaste att göra sig av med Big Daddys är att lägga upp fäller med elektriska linor. Tre fällor tar dom direkt och dom hinner inte ens blinka. VIll man vara riktigt jävlig så är det bara att kasta "Hypnotize Big Daddy" så slår dom inte ens en.

Dold text

Ah, har dock inte kommit så långt att det finns massa elektriska linor i närheten utan daddys, eller man kanske skjuter dem själv? I så fall har jag inte fått det vapnet

Dold text

Argh jag vill hem och spela, har sagt "Välkommen till teknisk support" nog många gånger idag. Jag hoppas spelet aldrig tar slut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Hehe, håller med helt. Är det något spel som gör 5.1-system ett givet köp så är det detta. Kan ta ett exempel,

t.ex när jag rotade i några byråer i vad som såg ut att vara ett operationssal. Helt plötsligt fylls rummet med kalluft och man såg knappt 1cm framför sig. Direkt bakom mig hör jag en raspig röst skrika massa otäckheter helt plötsligt, så vänder jag mig om och en galen läkare står där med järnrör redo att slå in mitt pannben

Dold text

- sket nästan på mig!

Ascor: Ahh, vad bra att du nämnde special-ammuntitionen, hade glömt bort att man har såna. Armor-piercing lär väl vara bäst mot dem.

Jag blev, så JÄVLA rädd när det hände
Men som sagt, hur långt har man kommit när man fått kameran? (den är väl ingen spoiler )

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ascor

Ah, har dock inte kommit så långt att det finns massa elektriska linor i närheten utan daddys, eller man kanske skjuter dem själv? I så fall har jag inte fått det vapnet

Dold text

Argh jag vill hem och spela, har sagt "Välkommen till teknisk support" nog många gånger idag. Jag hoppas spelet aldrig tar slut

Du får ett armborst lite senare som du kan tillverka dina elektriska linor till. Eller så kan du använda telekenisis för att flytta runt på de linor som sitter lite varstans och göra egna fällor.

Dold text
Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Hallå!? nehe försök inte då...! hjälp mig inte :(...

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Vad tusan gör den stora patchen man nyss fick ladda ner via steam?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som FPS fantast så funderar jag på att införskaffa spelet.
Det verkar ju gillas av alla och få bra betyg.

Dock undrar jag vad som är så speciellt med detta spel jämfört med oräkneliga andra i samma genre ?
Bättre grafik ? Bättre fysikmotor ? Eller vad är det som gör detta spel bra ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, om jag köper spelet via STEAM, kommer jag fortfarande ha begränsningen på 2 installationer då? Annars har jag precis hittat syftet med den här lediga dagen.

En sak till, när man betalar via STEAM. Är det enbart dollaravgiften som står som betalas då? Inga tillkommane avgifter? Med dollarn så svag som den är nu så är spelen otrolig billiga just där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Som FPS fantast så funderar jag på att införskaffa spelet.
Det verkar ju gillas av alla och få bra betyg.

Dock undrar jag vad som är så speciellt med detta spel jämfört med oräkneliga andra i samma genre ?
Bättre grafik ? Bättre fysikmotor ? Eller vad är det som gör detta spel bra ?

Det finns många konstnärer i världen som köper sina dukar ifrån samma tillverkare, använder färger med samma fabrikat och målar med penslar gjorda på ekorrhår, trots det så håller inte alla målningar samma kvalité.

Skaparna av Bioshock har helt enkelt lyckats trolla ihop något riktigt grymt med likadana verktyg som alla andra speltillverkare.

I detta fallet så är kombinationen som jag tycker det rent magisk; story som fångar, grafik som överraskar. och en enkelhet som inte skrämmer iväg.
En interaktiv upplevelse av skräck, spänning, mystik och action. Något som lever kvar i minnet länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Snabb fråga, om jag köper spelet via STEAM, kommer jag fortfarande ha begränsningen på 2 installationer då? Annars har jag precis hittat syftet med den här lediga dagen.

En sak till, när man betalar via STEAM. Är det enbart dollaravgiften som står som betalas då? Inga tillkommane avgifter? Med dollarn så svag som den är nu så är spelen otrolig billiga just där.

Du kan installera det hur många gånger du vill via steam, det tillkommer taxes etc så runt 480:- får man betala nu i början.

Köpte själv bioshock via steam, är helnöjd:) slipper skiva och ett fodral som annars bara hade stått och dammat i en bokhylla:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Tyckte det blev aningen dyrt med skatt på men vad fan, jag har en ledig dag i veckan och då är det värt en extra hundring att slippa masa sig in till stan. Hur gjorde folk för hundra år sedan utan Steam?

Permalänk
Medlem

För hundra år sen fick man GÅ till affärerna och köpa sina datorspel själv ;P Dagens sanning!

JesperT, det som gör Bioshock så speciellt är att det har rpg inslag, man får själv välja vad man vill lägga resurserna på så att säga.. Vad man vill uppgradera / bli bättre på. Inte lika djupt som ett riktigt RPG, man går inte upp i level eller så, men tänk dig ett fps med rpg gener
Sen skadar det ju inte att den använder den bästa grafik och fysikmotorn på planeten

OBS: Ni som undrade om soundtracket, det har släppts gratis på nätet nu (ja, lagligt lol)
http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

Visa signatur

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Skarm
[B]Hehe, håller med helt. Är det något spel som gör 5.1-system ett givet köp så är det detta. Kan ta ett exempel,

Dold text

- sket nästan på mig!

Ja, helvete vad jag hoppade när det hände. Jag har blivit skrämd ett antal ggr i Bioshock. Imorse så tog tjejen fram en fryst limpa och skulle banka den lite mot diskbänken för att få skivorna att lossna. Jag höll på att göra en dubbel frivolt när det small i diskbänken. Hehe, men blir lite harig av sånna här spel.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Måste man ha internet för att köra demot? Kan man rega på en annan dator och flytta det till en dator utan internet?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk

Körde demot idag, nästan så att man köper det, och jag är inte den personen som som i vanliga fall betalar.

Permalänk
Medlem

Spelet är bra men jag tycker inte att det är läskigt alls.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Spelet är bra men jag tycker inte att det är läskigt alls.

Lite av en smaksak antar jag, har fortfarande inte spelat det (Steam går långsamt) men det var antagligen samma sak med Doom 3. Jag var skiträdd i stort sett hela tiden, ja, jag visste precis var, hur och när fienderna skulle komma men ändån sket jag knäck varje gång. Andra såg spelet som ett aningen för mörkt FPS medans jag såg det som en adrenalinpump.

Personligen så älskar jag den där pumpande känslan så hoppas verkligen på att Bioshock levererar det!

Permalänk
Medlem

hur flyter fullversionen på jämfört med demot? för demot flät på helt okej på min rigg bara inte fullversionen e tyngre

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Körde demot idag, nästan så att man köper det, och jag är inte den personen som som i vanliga fall betalar.

Om du tycker det är bra tycker jag verkligen att du ska ta och köpa det. Stöd alltid det som du tycker är bra.

Själv har jag verkligen blivit sugen på det här spelet efter ha läst tråden så jag ska pröva demot nu...

Permalänk
Medlem

Problem direkt, fick hem mitt Bioshock för en halvtimme sedan från Steam och spelet kraschar direkt. Dubbelklickar på spelet i Steam (samma resultat via skrivbords genväg), en BioShock ruta kommer upp mitt på skärmen och sen slår skärmen om till svart och inget händer. Trycker jag upp enhetshanteraren får upp att Bioshock.exe har utfört en förbjuden åtgärd etc etc.

Datorn ska vara bra nog, q6600, Ultra, 3gig ram och Vista 32bits.

Ska börja felsöka genom google nu men har någon ett tips så släng iväg det.

Noterade att det inte tycktes vara någon installation, är inte det standadard? Även på Steam.

Permalänk
Citat:

Problem direkt, fick hem mitt Bioshock för en halvtimme sedan från Steam och spelet kraschar direkt. Dubbelklickar på spelet i Steam (samma resultat via skrivbords genväg), en BioShock ruta kommer upp mitt på skärmen och sen slår skärmen om till svart och inget händer. Trycker jag upp enhetshanteraren får upp att Bioshock.exe har utfört en förbjuden åtgärd etc etc.

Noterade att det inte tycktes vara någon installation, är inte det standadard? Även på Steam.

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=7778

Kanske är något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Testa klicka Esc eller dylikt, funkar för mig.. verkar vara någon form av video som inte startar korrekt

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM

Permalänk
Medlem

"Sound Card: Sound Blaster X-Fi series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards with BioShock EAX patch"

står det på förpackningen under rekommenderade systemkrav, vart kan man hitta denna EAX-patch?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!