Fortsättning på tråden "Nya bärbara datorer för 1000kr"

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsättning på tråden "Nya bärbara datorer för 1000kr"

Eftersom den gamla tråden (http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...) har blivit såpass stor att den är omöjlig att hantera för oss fortsätter diskussionerna här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Ska bli VÄLDIGT spännande och se om folket som lagt sina ordrar får sina datorer (på riktigt)!
Några här från Swec som lagt order?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det var en väldigt fin tanke, OSkar000! Tackar!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Ska bli VÄLDIGT spännande och se om folket som lagt sina ordrar får sina datorer (på riktigt)!
Några här från Swec som lagt order?

Det är flera som lagt ordrar, kunde läst det om du inte bara ville posta snabbt för att vara först, och sedan redigera ..

Ingen har fått än iallafall. Hatar också dessa nyreggade användarna, senaste va ju en brud som tydligen "fått sin dator", och var med på idgworld eller ngt. Satt bakom proxy såklart.

Jävla tomtar.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ.

Lite samlad info för er som inte hängt med:
http://www.medisonscam.info/

Än har ingen fått sin dator. Vladi självs senaste påstående är 31 augusti (nu på fredag) efter 2 veckors försening mot det första datumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Tack för svaret.
Många studenter använder Officepaketet
med Word, Excel och Power Point. Hur kommer det att funka
i Celibritydatorn?

Open office?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Faktist så hoppas jag att det är på riktigt, även fast chanserna är tunna.

Det skulle ge mig och en massa andra en utmärkt soffdator, jag saknar verkligen att surfa i soffan... OCH FÖR ETT BRA PRIS!

Men jag tänker ändå vänta tills jag sett att folk fått sina burkar, vill inte bli blåst på en månads studiebidrag.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac

Det skulle ge mig och en massa andra en utmärkt soffdator, jag saknar verkligen att surfa i soffan... OCH FÖR ETT BRA PRIS!

Men jag tänker ändå vänta tills jag sett att folk fått sina burkar, vill inte bli blåst på en månads studiebidrag.

kunde inte sagt det så mycket bättre själv

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

sharper
2CO Staff
Posted 4 days ago # p2pvoice at this time no laptops have been shipped, 2Checkout will do it best to keep customers informed as to when they actually do.
http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=211&p...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac

Bra inlägg..!
Tror inte att vi på SweClockers får upplysningar om nån fått sin dator...
de 2 (två) användare som påstod att de hade fått sina datorer blev
bannade direkt...tråden låst...och nu lever vi i en ny tråd...:)
Det är större krafter som styr..!

Permalänk
Medlem

tänk vad bra det hade varit om man varit tvungen att vara medlem i ett halvår eller något liknande för att få lov att skriva i denna tråd.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
tänk vad bra det hade varit om man varit tvungen att vara medlem i ett halvår eller något liknande för att få lov att skriva i denna tråd.

Tycker jag inte alls låter som en bra idé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Det är flera som lagt ordrar, kunde läst det om du inte bara ville posta snabbt för att vara först, och sedan redigera ..

Ingen har fått än iallafall. Hatar också dessa nyreggade användarna, senaste va ju en brud som tydligen "fått sin dator", och var med på idgworld eller ngt. Satt bakom proxy såklart.

Jävla tomtar.

Jotack, jag har läst mycket i den tråden. Men det lite jobb att läsa 100 sidor.
Men vaddå posta snabbt för att vara först? Den andra tråden är låst.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoolTrast

Koltrasten är Sveriges nationalfågel.
För övrigt är det ofattbart att du inte insett bluffen.
Du lever nog i en annan värld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Koltrasten är Sveriges nationalfågel.
För övrigt är det ofattbart att du inte insett bluffen.
Du lever nog i en annan värld!

Jag tror att jag lever/har levt(eller skall det vara "har levat"..?)
i en värld i 62 år.
Visst tror jag att det är en bluff, men ännu finns det väl inga andra bevis än att de som har meddelat att dom fått datorerna har blivit avstängda av SweClockers...så nåt lurt är på gång..?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoolTrast
...de 2 (två) användare som påstod att de hade fått sina datorer blev
bannade direkt...tråden låst...och nu lever vi i en ny tråd...:)

Så du menar att avstängningen av NYPD och Emma var utfört i nån sorts konspiration?
Om de stänger av dig kanske de avlivar dina myter om att bara nyreggade som "fått" (?) en dator blir avstängda?

Emma (först boende i Kalmar, sen i Sao Paolo och slutligen på Värmdö) var den ende som PÅSTOD sig ha fått en dator. NYPD drev inte sin "scam" lika långt utan nöjde sig med att "nästan" ha fått dem och ERKÄNDE senare att ALLT var påhittat bara för att lära alla idioter (?) som tror att de skall få en dator en läxa. Han menade att de var så dumma att de förtjänade att luras vilket nog är ett ganska elakt uttalande.

Själv hoppas jag att datorerna levereras (även om jag anser att någon annan lär få betala kostnaden på något sätt då priset är orimligt lågt för småhandlare som Medison & Co) men tror att chansen att vinna en miljon på Lotto är större.

Det lär säkerligen om nåt år finnas LapTops i denna prisklass (men fri frakt???)

Hela historien med Valdi (och hans "egen" lilla fantasivärld) är dock väldigt underhållande och lär bli ämnet för många uppsatser de närmaste åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Så du menar att avstängningen av NYPD och Emma var utfört i nån sorts konspiration?
Om de stänger av dig kanske de avlivar dina myter om att bara nyreggade som "fått" (?) en dator blir avstängda?

Emma (först boende i Kalmar, sen i Sao Paolo och slutligen på Värmdö) var den ende som PÅSTOD sig ha fått en dator. NYPD drev inte sin "scam" lika långt utan nöjde sig med att "nästan" ha fått dem och ERKÄNDE senare att ALLT var påhittat bara för att lära alla idioter (?) som tror att de skall få en dator en läxa. Han menade att de var så dumma att de förtjänade att luras vilket nog är ett ganska elakt uttalande.

Själv hoppas jag att datorerna levereras (även om jag anser att någon annan lär få betala kostnaden på något sätt då priset är orimligt lågt för småhandlare som Medison & Co) men tror att chansen att vinna en miljon på Lotto är större.

Det lär säkerligen om nåt år finnas LapTops i denna prisklass (men fri frakt???)

Hela historien med Valdi (och hans "egen" lilla fantasivärld) är dock väldigt underhållande och lär bli ämnet för många uppsatser de närmaste åren.

Sen får man inte glömma bort att Emma där imellan höll på att posta en massa skitsnack på låtsasspråk med signaturen Valdi.

Permalänk

Jag har iaf slutat att hoppas på en Medison PC, bättre att köpa en Asus EEE PC som för det första är mindre, nästan lika snabb och har 3 timmar batteritid. Plus 3st USB. För ett ringa pris av 150 Dollar.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Asus EEE Pc är bara ca 2/3 så snabb som Medisonen (om man ser till CPU-hastigheten)
Skärmytan är bara en 1/4 av Medisons.
Sen så är det enkelt att byta hårddisken på Medisonen, på Asus EEE PC är hårddisken tydligen fastlödd på moderkortet.

Visst, Asus EEE PC är en trevlig liten sak, men dess enda fördel (för mig) är storleken om/när man ska ha den med sig.
Om man ska använda datorn så tror jag man kan bli långt mycket effektivare på en Medison än med en Asus EEE PC..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Jag har som bekant beställt en burk.. (Har skrivit en del i gamla tråden som nu är låst och nu som först efter att varit borta ett tag så har jag kommit ikapp)
Men jag har inte fått någon "shipped" mail...

on 2007-07-25 14:01 är klockslaget då jag fick mail ac 2Co att min beställning var gjord..Och jag kommer så fort jag får ett mail eller avi ekker va de nu kan vara om så Valdi själv kommer och knackar på och lämnar burken här att skicka en bild/skärmdump eller vad man nu kan tänkas hitta på..
Kan nog nästan garantera att den som postar nåt innan mig om det ens finns några burkar så lär den förmodligen bluffa...
Jag hoppas in i det sista och anser fortfarande att detta inte är en solklar bluff snarare smått förvirrade människor som försöker göra nåt smått omöjligt...Men som sagt...Tiden får utse vem som har "rätt"...

(OBSERVERA!!!Jag reggades i Juli TVÅTUSENFEM)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Jag har som bekant beställt en burk.. (Har skrivit en del i gamla tråden som nu är låst och nu som först efter att varit borta ett tag så har jag kommit ikapp)
Men jag har inte fått någon "shipped" mail...

on 2007-07-25 14:01 är klockslaget då jag fick mail ac 2Co att min beställning var gjord..Och jag kommer så fort jag får ett mail eller avi ekker va de nu kan vara om så Valdi själv kommer och knackar på och lämnar burken här att skicka en bild/skärmdump eller vad man nu kan tänkas hitta på..
Kan nog nästan garantera att den som postar nåt innan mig om det ens finns några burkar så lär den förmodligen bluffa...
Jag hoppas in i det sista och anser fortfarande att detta inte är en solklar bluff snarare smått förvirrade människor som försöker göra nåt smått omöjligt...Men som sagt...Tiden får utse vem som har "rätt"...

(OBSERVERA!!!Jag reggades i Juli TVÅTUSENFEM)

De som säger att de fått shipped-mailen verkar trovärdiga, och de verkar ha beställt redan den 22:a.

Edit:
Svar från 2co:
"I have spent two days face to face with Valdi going over issues that are of concern. I am hopeful that those concerns will be addressed in the near future by Valdi.

2Checkout is aware that sales are now being marked as shipped in Valdi's account and will now start the verification process. As soon as we have verified that orders are being received I will revisit this post and issue an update. "

http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=214&p...

Undrar om det där företaget någonsin kommer svara på några frågor som inte gör att ännu mer frågot uppkommer?

Permalänk

Jag sitter nu och skriver på min nya bärbara... fick den igår. Den är skitsnabb. Testade att spela bf2 det var inga problem öht.

Vid det här lagret så har ni fattat att det inte var denna laptopen som det pratas om här jag köpte. Utan det är en asus som jag nästan gav 20k för. jag kom på att detta är troligen en bluff eller en dålig ide (de kommer kursa direkt) Visst i min branch så vet jag att man skulle kunna pressa priset till 1000 kr. Men kvalliten innuti skiten är inte värt de 1000 kr som man får betala för den. liksom bara karrosen till en bärbar kostar en 100-200 spenn. sen har du cpu, mobo, batteri, lcd skärmen och minne.

cpu = 200 spenn
mobo = 100
batteriet = 400
lcd skärmen = 500
och minne på en 150 spenn

Tänk på att detta är uppskattat vad dessa delar kostar för en datorleverantör. Så tottal priset på denna i tillverkningskostnad bör sluta på en 1500 - 2500. För att medison skall kunna pressa priset till 1000 kr och även gå med vinst så betyder det att de har hIttat ett lager någonstans med delar till en bärbar dator. Vilket skulle va ganska otroligt att de skulle göra, som är tillräkligt stort.

Jag har nu bett min bank att spärra betalningen till medison. Jag rekomenderar er att göra det samma. Ni som redan har fått sinna pengar dragna kommer tyvärr bli av med dem. Mitt råd till er är att vänta tills slutet av sep och har det inte kommit någon bärbar tills dess, så går ni och gör en polisanmälan. Seden hör ni av er till er bank med polisanmälan vissar upp den för banken och gör en reklamation. Sen är det bara att be en stilla bön att ni får era pengar tillbaka. Det var såhär jag fick det förklarat för mej inne på banken att jag skulle göra.

Jag hoppas att denna texten var informativ för er som är osäkra.
Sen er som inte tål ett skämt (mitt lilla ironiska inslag i början av texten) säger jag fuck off!

MVH
Kammaflaje i datoryran.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kammaflaje
Jag sitter nu och skriver på min nya bärbara... fick den igår. Den är skitsnabb. Testade att spela bf2 det var inga problem öh

Vid det här lagret så har ni fattat att det inte var denna laptopen som det pratas om här jag köpte. Utan det är en asus som jag nästan gav 20k för. jag kom på att detta är troligen en bluff eller en dålig ide (de kommer kursa direkt) Visst i min branch så vet jag att man skulle kunna pressa priset till 1000 kr. Men kvalliten innuti skiten är inte värt de 1000 kr som man får betala för den. liksom bara karrosen till en bärbar kostar en 100-200 spenn. sen har du cpu, mobo, batteri, lcd skärmen och minne.

cpu = 200 spenn
mobo = 100
batteriet = 400
lcd skärmen = 500
och minne på en 150 spenn

Tänk på att detta är uppskattat vad dessa delar kostar för en datorleverantör. Så tottal priset på denna i tillverkningskostnad bör sluta på en 1500 - 2500. För att medison skall kunna pressa priset till 1000 kr och även gå med vinst så betyder det att de har hIttat ett lager någonstans med delar till en bärbar dator. Vilket skulle va ganska otroligt att de skulle göra, som är tillräkligt stort.

Jag har nu bett min bank att spärra betalningen till medison. Jag rekomenderar er att göra det samma. Ni som redan har fått sinna pengar dragna kommer tyvärr bli av med dem. Mitt råd till er är att vänta tills slutet av sep och har det inte kommit någon bärbar tills dess, så går ni och gör en polisanmälan. Seden hör ni av er till er bank med polisanmälan vissar upp den för banken och gör en reklamation. Sen är det bara att be en stilla bön att ni får era pengar tillbaka. Det var såhär jag fick det förklarat för mej inne på banken att jag skulle göra.

Jag hoppas att denna texten var informativ för er som är osäkra.
Sen er som inte tål ett skämt (mitt lilla ironiska inslag i början av texten) säger jag fuck off!

MVH
Kammaflaje i datoryran.

Om du hade satt dig in i ärendet hade du förstått att han inte planerar att tjäna något på datorerna utan på Reklam på hemsidan. så priser på delar är nästan helt orelevant.
//JB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Bond
Om du hade satt dig in i ärendet hade du förstått att han inte planerar att tjäna något på datorerna utan på Reklam på hemsidan. så priser på delar är nästan helt orelevant.
//JB

Ehh jag har själv läst att han tjännar både på reklam och på datorerna så... så jag undrar vem som är insatt egentligen... detta refererat till PC för alla, idg och aftonbladet

Permalänk
Medlem

Det är viktigt för Valdi att tjäna pengar, han själv har sagt att han drog igång detta pga att han var arbetslös och ville bidra till hushållskassan. Det gör han inte utan att gå med någon form av vinst. Chansen att han skulle tjäna något från reklam på sin hemsida är närmast obefintlig.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Citat:

Jag har ALDRIG använt ordet "nyreggade", brukar inte ens kolla om inläggen är skrivna av en "ny- eller gammalreggad"..:)

Om min eventuella avstängning har jag inga kommentarer.

Citat:

Håller med dig till 110%

/CoolTrast

Permalänk

Har också kvar min order, lagd den 25:e Juli och har inte fått någon verifiering av 2co jag heller.
Var däremot i kontakt med 2co för 2 dagar sedan angående att min order inte gick att hitta i deras ordersystem på deras site med följande svar:

You can reply to this email to add follow up information. If you reply, please do not change the email's subject.

=============== :: Subject :: ==============
Unknown Ordernumber?!?!?

=============== :: Message :: ==============

Dear XXXXXX,

Thank you for contacting 2Checkout.com. I apologize for the delay in responding to your inquiry, and any inconvenience this may have caused. I was able to locate your order, and as now stated on the suppliers website that the order will ship in 4-6 weeks.

Please feel free to reopen this ticket if you need any additional assistance.

Thank you,
Christina
2Checkout.com Customer Care

Skall jag tolka detta som om beställd vara levereras om 4-6 veckor från dagens datum eller vad?

Någon som lagt order innan den 25:e som följer tråden?

Permalänk
Medlem

Meh...
Jag lade min order den 25/7.
Har hört varken bu eller bä hittills...
Mhmmmm... Tror att min eee pc 701 kommer före !
hahahahaha... Sånt e livet... O_o

Total at Checkout ¤ 1035.81 Swedish Kronor
Order Date 2007-07-25 07:56:04
Date Shipped Not Yet Shipped
Vendor Medison

Visa signatur
Permalänk

Så här står det om min order på 2co

Total at Checkout ¤ 1038.49 Swedish Kronor
Order Date 2007-08-26 07:46:40
Date Shipped 2007-08-25 03:26:27
Tracking Number 00000000
Vendor Medison

skumt att det står 2007-08-26 som order date när jag lade ordern 2007-07-22

Permalänk
Medlem
Citat:

skumt

ingen är förvånad, synd att det inte går att fråga Medison ...

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400