Permalänk
Medlem

Ea Nhl08

Startar väl en NHL08 tråd eftersom det inte verkar finnas någon.

Har läst att dom satsat extra i år på defensiven och att göra målvakterna bättre. Låter bra då det var pinsamt uselt i NHL07.
Hoppas även på att dom gör en bra PC version eftersom det tenderar att glömmas bort i dessa konsol-tider.

Permalänk
Medlem

Då en av mina polare (som är ett förjäkligt stort fan av NHL-serien) säger att NHL 2008 verkar innehålla 70% mer realism än vad Half-Life 2-modiflikationen Insurgency: Modern Infantry Combat har (han säger att Insurgency har noll realism pga HUDen är borta), pga hur spelarna i NHL 2008 ser ut, så har jag irriterat mig på NHL 2008. Inte bara för att han sa det han sa, utan för att EA har gjort NHL-spelen sedan början av 1900-talet, och aldrig någonsin gjort något annorlunda.

Nej, jag tror att NHL 2008 kommer bli stor besvikelse igen. Bättre målvakter? Jaha, allt annat då?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog fortfarande att NHL2K kommer bli bättre än EA's

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Eh, EA har gjort ALLA NHL-spelen. Har alltid gjort o kommer alltid göra det också.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Eh, EA har gjort ALLA NHL-spelen. Har alltid gjort o kommer alltid göra det också.

Vad snackar du om? 2K är en annan utvecklare av NHL spel, som dock inte finns på pc. Finns dessutom andra NHL spel som inte är gjort av EA. Trodde du EA hade ensamrätt på NHL ligan eller? haha

http://en.wikipedia.org/wiki/NHL_2K

De brukar vara lite mindre arkadiga

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Eh, EA har gjort ALLA NHL-spelen. Har alltid gjort o kommer alltid göra det också.

hahaha läs igen vad han skrev

EDIT: Mytos han före

EDIT2: Läs detta http://blogs.ign.com/EANHL08/
ska finnas en lång artikel också, orkar inte leta.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Nej, jag tror att NHL 2008 kommer bli stor besvikelse igen. Bättre målvakter? Jaha, allt annat då?

Inte bara det förstås. men jag håller med dig, dom har utvecklat spelet uselt de senaste åren.

I varje fall det dom lovat är bättre målvakter, mycket svårare att göra mål (var pinsamt enkelt att scora även på svåraste nivån på 07). Bättre AI över hela defensiven.

En annan sak dom "lovat" är att special teams, dvs powerplay och boxplay ska vara mer realistiskt. Spelar man box play ska det vara riktigt svettigt och man ska mer få inrikta sig på att få ut pucken ur zon överhuvudtaget än att som tidigare faktiskt försöka anfalla i boxplay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Vad snackar du om? 2K är en annan utvecklare av NHL spel, som dock inte finns på pc. Finns dessutom andra NHL spel som inte är gjort av EA. Trodde du EA hade ensamrätt på NHL ligan eller? haha

http://en.wikipedia.org/wiki/NHL_2K

De brukar vara lite mindre arkadiga

Jag tar 2k för 2000.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket systemkrav NHL08 kommer ha i PC ver?

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk

Tacka vet jag NHL 2002

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk

Fan så uselt det ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag tar 2k för 2000.

Det är därför spelet heter NHL 2K7

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

testade demot på xbox360.
mycket har förbättrats sen nhl07.
skönare flyt i spelet,spelarna rör sej bättre,fastnar ej i sargen som man gjorde i nhl07,deke grejjen har förbättrats och sen(och jag tackar gudarna för detta) så förlorar man inte pucken så fort man råkar nudda vid en motståndare(poke check),det var hyffsat irriterande i nhl07.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
EA har gjort NHL-spelen sedan början av 1900-talet

Tihi, Så länge?
Kunde inte hålla mig, jag är ledsen.

Tillbaka till ärendet.

Jag har lirat vartenda EA NHL spel sedan '94 tror jag, det tidigaste NHL-liret jag äger är Brett Hull Hockey '93, vet inte vilka som gjorde det men NHL 94 var iaf EA om jag inte missminner mig. NHL 2007 ( till xbox ) klarade jag inte av alls. Jag har alltid kunnat anpassa mig mellan versionerna även om det tagit lite tid att vänja sig vid hur gubbarna rör sig och hur samspelet fungerar men NHL 07 tog musten ur mig helt.

Jag hoppas NHL 2008 är bättre.... och att det släpps till Wii..

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Då en av mina polare (som är ett förjäkligt stort fan av NHL-serien) säger att NHL 2008 verkar innehålla 70% mer realism än vad Half-Life 2-modiflikationen Insurgency: Modern Infantry Combat har (han säger att Insurgency har noll realism pga HUDen är borta), pga hur spelarna i NHL 2008 ser ut, så har jag irriterat mig på NHL 2008. Inte bara för att han sa det han sa, utan för att EA har gjort NHL-spelen sedan början av 1900-talet, och aldrig någonsin gjort något annorlunda.

Nej, jag tror att NHL 2008 kommer bli stor besvikelse igen. Bättre målvakter? Jaha, allt annat då?

En fråga... hur kan man mäta realism?...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
En fråga... hur kan man mäta realism?...

finns billiga mätintrument på rusta,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
testade demot på xbox360.
mycket har förbättrats sen nhl07.
skönare flyt i spelet,spelarna rör sej bättre,fastnar ej i sargen som man gjorde i nhl07,deke grejjen har förbättrats och sen(och jag tackar gudarna för detta) så förlorar man inte pucken så fort man råkar nudda vid en motståndare(poke check),det var hyffsat irriterande i nhl07.

Håller med testade också demot på 360:n och mycket har förbättrats sen NHL 07.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem

Finns inte direkt mycket nytt man kan göra heller. Är mest tweaks och ny grafikmotor som gäller när ett nytt nhl/fifa etc etc kommer ut.
Vad förväntar ni er? Ska man kunna hugga av motståndarna på mitten med sin hockeyklubba?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad

Vad förväntar ni er?

ett buggfritt spel,vilket dom nu tycks ha lyckats bättre med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

NHL 2008 till PC

Hej alla!

Här kommer en redogörelse för NHL 2008 till PC (har tankat hem det och testkört det).

Summering: Det suger!!!!!!!!

Det är exakt samma spel som NHL07!!!!! Visst, spelkänslan har blivit lite lite bättre, och även målvaktsrörelserna, men det är allt!! Skill stick finns fortfarande inte på PC!!!! Helt sjukt, dock så kan man deka lite med den högra spaken (från sida till sida).

Detta är en riktig "rip off" !!!!! !!! !!! !!!

Allt som EA gör reklam för existerar inte i pc versionen, precis som för 07:an..

* Skill stick finns ej
* Create plays finns ej (man ska kunna skapa egen taktik)
* De nya 1 mot 1 situationer som de skulle förbättra...finns ej!!! Exakt samma som innan.
* Förbättrad AI, dvs backarna bryter automatiskt inspel från kanten....finnse ej vad jag märkt!
* Nya utökade möjligheter för att skapa lag och spelare, som de så flashigt visar i sina trailers.......FINNS EJ!!!!!!! Exakt samma möjligheter, samma fula tröjor och logos som i NHL07!!!! (och flera föregångare)

Menyerna är likadana!!! Helt sjukt.....de har bara bytt färg.... Dynasty mode = identiskt!!!!

Med andra ord....jag fattar inte vad de gjort under hela året!!! Har de bara haft pryos på pc avdelningen, som enbart använt sig av paint???

Men det man kunde hoppas på ändå var väl att grafiken var bättre......men INTE!!!!!!!!

Jag kan köra MAX GRAFIK på min 3-år gamla dator....

Pentium 4 3,0Ghz, 1 GB RAM, ATI RADEON 9800 PRO 128 Mb.

Jag är sååååå besviken på NHL 2008! Jag har spelat alla pc versioner sen 1996.

Jag minns när man var tvungen att köpa ny dator, eller åtminstone en uppgradering för att kunna spela senaste NHL. Sen fick man en aha upplevelse bara man startade spelet....och de första matcherna kunde man knappt göra mål, för man behövde lära sig hur man spelar. Sedan väntade man med spänning för att se hur det såg ut när man vann sin första stanley cup...

Idag är det bara kopia, efter kopia efter kopia...

Dock så verkar 360 versionen grym....de har inte satsat alls på PC, vilket är pinsamt.....den största rip off jag varit med om, snacka om falsk marknadsföring!!!! NHL 2007 var ju illa det med, eftersom det stod om skill stick på baksidan av pc kartongen....men det här är banne mig ännu värre!!!

Puh, tack för mig...

Permalänk
Medlem

Men det har väl varit känt i många år att de inte direkt gör det bästa NHL-spel de kan. De pyttsar in nån lite extrafunktion och en _SVAG_ grafikförbättring kanske. Håller serien vid liv utan att de måste jobba ihjäl sig varje år.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Bara jag som anser att dom borde hoppa över 1-2 år och byta grafikmotor osv för att göra någon riktig skillnad. Den enda skillnaden som betytt något dom sista 3-4 åren är att laguppställningarna förändras.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jo, visserligen så har det ju varit små ändringar de senaste åren, men ändå så att man märkt en skillnad tycker jag... Detta året är det ju extremt!! Ingen skillnad alls... Det är dock lite skillnad i själva matcherna har jag nu märkt..(ej grafiskt, bara spelmässigt) men det verkar va det enda som dom över huvudtaget lagt ner någon tid på i pc versionen.

Jag håller fullständigt med "data xp". Tycker verkligen de ska hoppa över ett år, och sedan släppa en helt ny version, med ny grafikmotor.

Jag fattar inte riktigt varför de gör så här.. Jag tycker FIFA spelen fortsätter att utvecklas o blir bättre o bättre hela tiden..

Permalänk
Medlem

Finns bara 2 hockey-spel värda namnet.
Blades of steel och Icehockey.

Nhl-serien var ju ok när den fortfarande var på väg någonstans. Men det tog ju slut typ, 99-00 och sen dess har det ju mest stått och trampat på samma ställe... Tvivlar på att 08 är någon förbättring.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Bara jag som anser att dom borde hoppa över 1-2 år och byta grafikmotor osv för att göra någon riktig skillnad. Den enda skillnaden som betytt något dom sista 3-4 åren är att laguppställningarna förändras.

Word. Vore mycket bättre med ett nytt NHL var 2-3e år som det verkligen var nått nytt och bättre i!

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Det är precis som ni säger, det satsas inte ett dugg på PC versionen.
Det är konsollerna dom lägger pengarna på och konstigt är väl inte annat när kanske 60-70% (?) kör med nerladdat spel.

Jag har hört ryktas att nästa år blir PC versionen gjord med next generation grafik och next gen AI, dvs. precis som konsollerna.
ELLER så läggs PC versionen ner helt, allt krut läggs konsollerna.

I nuläget är det det senare alternativet som ligger närmast till hands för EA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Finns bara 2 hockey-spel värda namnet.
Blades of steel och Icehockey.


är det inte i blades of steel som man åker ut om man förlorar i en fight?
motståndaren kan puckla på en så att man hamnar på isen blödandes och sen kommer dommaren och bokstavligen drar en till utvisningsbåset.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

är det inte i blades of steel som man åker ut om man förlorar i en fight?
motståndaren kan puckla på en så att man hamnar på isen blödandes och sen kommer dommaren och bokstavligen drar en till utvisningsbåset.

Jo, Helt klockrent att bara förloraren blir utvisad
Jättestela fighter med två killar som slänger av sig handskarna och sen förvandlas spelet till Street fighter light Man kunde puckla på varandra som galningar, det var ju nästan därför man spelade. Och man kunde mucka gräl nästan när man ville också, inte som idag när det är en halv vetenskap att få igång en fight, om det ens går.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi väl hålla oss till ämnet här va.. Men visst, jag håller med om att fighterna var riktigt coola förr. Det var nåt av EA-spelen också där man kunde dra motståndarens tröja över huvudet vid en fight, vilket var riktigt coolt, till skillnad från dagens fighter då man bara står o boxas (orealistiskt). Man vill ju att det helst ska ligga skydd, handskar o hjälmar över hela banan efter en rejäl fight

SVATOS!! Var fick du tag på den informationen från EA? tillförlitlig källa hoppas jag Låter ju skumt att de skall hoppa över PC versionen helt, men å andra sidan känns det ju som om de redan gjort det..

Har dock spelat NHL 08 lite mer nu (motvilligt), och jag har hittat några saker som ändå skiljer. Måste väl ändå erkänna att ai:n är lite bättre, och spelkänslan i matcherna likaså. Det är inte lika lätt att göra mål med onetimers, och även inte lika lätt att dribbla av målvakten.

Dessutom är det lite annorlunda när man tradar i Dynastymode. Varje lag verkar ha en transferlista, men jag vet inte än om den har nån betydelse direkt.

Dessutom kan man välja att bara spela ett slutspel, vilket man ju saknat i flera år.

Är det ingen mer som testat spelet och har några synpunkter???

Permalänk
Medlem

Har inte hänt mycket till Nhl08, man kan fortfarande inte spela ett riktigt WM och spelarna i landslaget stämmer inte fortfarande. Spelkänslan är ungefär som förra versionen.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop