Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Köpa laptop i USA

Tjena!

Tänkte åka över till USA nu i höst och när jag väl är där tänkte jag köpa en laptop för att jag har hört att de ska vara billigare där. Har hittat denna:

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8404247&type=pr...

Kostar cirka 9800 i SEK och det är väl där någonstans jag tänkt lägga maxpriset. Ska använda datorn till skolarbete, film o spela en del spel.
Är det någon som vet om det lönar sig att köpa denna i USA eller är priset ungefär likadant här hemma? Är datorn förresten bra för det priset?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Tänk på att du förlorar allt med garanti osv. Så är det verkligen värt att tjäna dom hundralapparna?

Permalänk
Medlem

Re: Köpa laptop i USA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Argentina_
Tjena!

Tänkte åka över till USA nu i höst och när jag väl är där tänkte jag köpa en laptop för att jag har hört att de ska vara billigare där. Har hittat denna:

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8404247&type=pr...

Kostar cirka 9800 i SEK och det är väl där någonstans jag tänkt lägga maxpriset. Ska använda datorn till skolarbete, film o spela en del spel.
Är det någon som vet om det lönar sig att köpa denna i USA eller är priset ungefär likadant här hemma? Är datorn förresten bra för det priset?

Tacksam för svar!

Tror inte du tjänar nämnvärt på den affären med tanke på garantier och liknande. Vid ett köpa av en dator så är enligt mig kundsupport och garantier bland det viktigare, även om det blir någon hundring eller ett par billigare.

Mvh
Team_AMD

Permalänk

Grejen är den att jag funderar på att stanna i USA i 6 månader, har ett ställe att bo på där. Fast tja... om det endast skiljer några hundralappar hit eller dit så köper jag nog datorn här hemma. Men det är inte så att det skiljer tusenlappar?

Permalänk
Medlem

Det går säkert spara tusenlappar men tänk på att tangentborden inte är svenska i staterna

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk

Nja... den på Onoff har ju 8400, inte 8600 som den amerikanska har. Är det någon stor skillnad på dom båda?

Permalänk
Medlem

Hur är det att köpa en laptop utomlands, hur gör man för att få ÅÖÄ ?

Permalänk

Man kan ställa om tangentbordet i Windows till svenska.

Permalänk
Medlem

Rent fysiskt kan du inte ställa om mycket.
Eftersom de i staterna INTE har Å Ä Ö i deras alfabete.
Med andra ord, du kan ställa om hur mycket du vill, tagenterna finns inte.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Avstängd

jag skulle köpa en second hand Alienware 9750, (typ ebay i USA) om den fanns, eller såklart en Macbook pro eller m1730/m1330, (alla dom 3 märkena är billigare i USA)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Rent fysiskt kan du inte ställa om mycket.
Eftersom de i staterna INTE har Å Ä Ö i deras alfabete.
Med andra ord, du kan ställa om hur mycket du vill, tagenterna finns inte.

Knapparna finns, bara det att de inte är märkta till Å Ä Ö. Men om man tittar på knapparna när man skriver så köper du nog ändå datorn på OnOff så det spelar ingen roll.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kolla in newegg.com

Permalänk

Om du köper en laptop från ett känt märke är det väl WW-garanti, du kan alltså lämna in den på svenska serviceställen om det skulle krångla. Så är det med allt jag har köpt i USA, reser dit rätt ofta.

Permalänk
Medlem

Om man programmerar kan jag varmt rekommendera ett amerikanskt tangentbord, höjde min produktivitet så pass mycket att jag nu använder amerikansk tangentbordlayout med svenska tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ace
Om man programmerar kan jag varmt rekommendera ett amerikanskt tangentbord, höjde min produktivitet så pass mycket att jag nu använder amerikansk tangentbordlayout med svenska tangentbord.

Så det går att ha öäå bara att knapparna på tgb inte är utmärkta?

Permalänk
Medlem

Har också tänkt köpa en ny bärbar från USA. Man kan ju spara hälften av pengarna, i alla fall på ebay!

Enda problemet är ju detta med tangentborden.. men har läst på lite och vad jag har förstått så kan man ställa om i windows och sedan bara rita ut ÅÄÖ med en spritpenna på samma knappar som i sverige. Dom används ju för parenteser, komman osv i usa. Så man får väl göra ytterligare någon justering, men det finns ju att köpa swedish-finnish keyboard stickers. Annars går det väl att köpa ett helt nytt svenskt tangetbord och sätta dit, men det kostar ju en del.

Någon som vet!? Eller åtminstone tror något

MVH Wix

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk

Det var då fan vad folk gräver upp mina gamla trådar i dag då