Permalänk

Vad göra med flickvän?

Jag och min flickvän har varit tillsammans i 4 år och har på sistone haft en ganska tråkig vardag. Vi bor inte ihop, men umgås nästan varje dag, sover hos varann åtminstone varannan natt. Problemet är att vi inte kommer på saker att göra längre, varken på vardagar eller helger. Det blir samma saker hela tiden (äta, äta ute, shoppa, promenera, filmkvällar/"hemmamys", bio), vilket jag iofs trivs ganska bra med, jag kräver ingen avancerad vardag. Men hon behöver mer underhållning och variation. Hon går ofta ut med kompisar , fikar och pratar, antagligen för att hon behöver prata om nya saker och få lite ny stimulans... Det känns det som vi inte har så mkt att prata om längre, samtalsämnena känns ganska framkrystade. Det gör att man blir smått irriterade på varann, men senare kan man vara väldigt kärleksfulla.

Jag tror det här är ganska vanligt i förhållanden efter några år, men jag tänkte om ni hade några liknande erfarenheter och har lite bra tips på vad man kan göra, förändra i vardagen, eller hur man kan ändra sig som person!

Permalänk

japp,jag har varit med om liknande.
var ihop med en tjej i 2½ år,i början så var det mycket roliga saker man hittade på,vi spenderade mycket tid ihop och sov över hos varandra så mycket vi bara kunde.
men(som man nästan kan räkna ut) så håller inte detta i längden,det blir(som du säger) en tråkig vardag.
vi gjorde då som så att vi lät varandra spendera tid för oss själva,istället för att ses 5-6 ggr i veckan så sågs vi då kanske 2-3 istället.
under denna tiden som vi inte sågs,så kände vi både en slags längtan efter varandra,en längtan efter att äntligen få spendera lite tid med varandra och hitta på nått kul....detta funkade,vi fick mycket mer att prata om(typ saker som hade hänt oss under tiden vi ej hade setts),det blev mycket roligare att tex gå på bio osv osv,ja,du förstår säkert min poäng här.

så mitt råd är att ni inte ska vara så uppå varandra hela tiden,ge er själva lite andningsrum...hitt på nått själv,gör saker som får dej att tänka på annat än bara din flickvän,för tro mej,efter nån dag från din flickvän,så kommer du att längta tillbaks och börja planera nått skoj ni ska göra när ni ses igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Re: Vad göra med flickvän?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Problemet är att vi inte kommer på saker att göra längre, varken på vardagar eller helger. Det blir samma saker hela tiden (äta, äta ute, shoppa, promenera, filmkvällar/"hemmamys", bio),

välkommen till framtiden!

hursomhelst, att man ska behöva "ändra sig som person" om det är annat än småsaker finner jag helt absurt, det kanske funkar ett tag men hur länge klarar ni det, och om ni gör det hur kul är det?

du kanske behöver ge henne lite koppel, du kan inte ersätta hennes vänner. se dem som en avlastning istället för en risk eller whatever.

hon måste acceptera att du inte motsvarar nån tokrolig nisse i en rom-com som ständigt återuppfinner romantiken och har obegränsade resurser för detta. eller framförallt kanske det är du som ska acceptera det?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ni kanske kunde umgås med varandra tillsammans med andra samtidigt. Mixa hennes vänner med dina vänner eller nåt helt annat. Fler personer brukar leda till fler saker typ.

Visa signatur

---

Permalänk

parbyte ?

Det mästa är väl sagt. men res iväg på en veckalång resa hon eller du. och så har man ju levt lite själv;)
Då kanske du märkar om det är värt och hålla kvar ? vilket det verkar iaf.

Lycka till!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Börja med något nytt spännande sex typ rollspel, fetisch av något slag. Det kanske får er att se något nytt av varandra

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philipabcq
Börja med något nytt spännande sex typ rollspel, fetisch av något slag. Det kanske får er att se något nytt av varandra

faktsikt så är det här en mycket bra ide;)
finns många som inte vågar säga vad dom EGENTLIGEN vill göra i sängen pga (det vanligaste fallet skulle jag tro) dom tror att dom ska bli utskrattade utav partnern.
så var det iaf med en utav mina x,hon var lite less på the same old,så jag frågade henne vad hon ville göra,vad hon ville göra håller jag för mej själv,men det tog en stund för henne att berätta för hon tyckte det var för pinsamt,men gosse,när det väl utfördes*ghaaa*;).

så det kan ju också vara nått,prata med henne om det;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
faktsikt så är det här en mycket bra ide;)
finns många som inte vågar säga vad dom EGENTLIGEN vill göra i sängen pga (det vanligaste fallet skulle jag tro) dom tror att dom ska bli utskrattade utav partnern.
så var det iaf med en utav mina x,hon var lite less på the same old,så jag frågade henne vad hon ville göra,vad hon ville göra håller jag för mej själv,men det tog en stund för henne att berätta för hon tyckte det var för pinsamt,men gosse,när det väl utfördes*ghaaa*;).

så det kan ju också vara nått,prata med henne om det;)

Kan du inte berätta då? Vi känner ju ändå inte henne

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Har man haft ett långt förhållande innan så har man lärt sig endel. Jag var ihop med en tjej i 8 år .. JA 8 år! från 14-22 typ, helt otroligt ....

Men jag har lärt mig mycket av det, dels att det är fett viktigt att inte vara varje dag, oavsett om man bor ihop eller inte, oavsett om man känner just då att det funkar så är det dumt. Man får inte glömma bort polarna, och man måååååste kunna hitta på saker på egen hand.

Min nya tjej är jag benhård mot att jag ska kunna göra det jag känner för i veckorna, hon är inte alltid glad på mig men man kan inte droppa sitt liv för att man ett förhållande.

Toffla mindre helt enkelt!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Titta henne djupt i ögonen, skrik som ett djur och slå till henne med en planka. Då blir det liv i lådan, vill jag lova!

Skämt åsido. Om det fungerar som mitt förhållande betyder det att du ska göra mer saker men hon ska aldrig göra mindre. Vidare måste du gräva fram idéer och vad hon tänker på. Hon kan säga "jag vet inte" 100 gånger innan hon kläcker vad hon tänker på. Grejen är att hon vill att du ska komma på det själv och ger sig aldrig. (Kvinnlig logik)

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
japp,jag har varit med om liknande.
var ihop med en tjej i 2½ år,i början så var det mycket roliga saker man hittade på,vi spenderade mycket tid ihop och sov över hos varandra så mycket vi bara kunde.
men(som man nästan kan räkna ut) så håller inte detta i längden,det blir(som du säger) en tråkig vardag.
vi gjorde då som så att vi lät varandra spendera tid för oss själva,istället för att ses 5-6 ggr i veckan så sågs vi då kanske 2-3 istället.
under denna tiden som vi inte sågs,så kände vi både en slags längtan efter varandra,en längtan efter att äntligen få spendera lite tid med varandra och hitta på nått kul....detta funkade,vi fick mycket mer att prata om(typ saker som hade hänt oss under tiden vi ej hade setts),det blev mycket roligare att tex gå på bio osv osv,ja,du förstår säkert min poäng här.

så mitt råd är att ni inte ska vara så uppå varandra hela tiden,ge er själva lite andningsrum...hitt på nått själv,gör saker som får dej att tänka på annat än bara din flickvän,för tro mej,efter nån dag från din flickvän,så kommer du att längta tillbaks och börja planera nått skoj ni ska göra när ni ses igen.

Ja, det där är nåt som jag vet funkar, och det har vi kört mycket med. Det är väl egentligen anledningen till att vi inte flyttat ihop! Men just nu känns det mer som att vi skulle behöva vara ifrån varann i ett par månader för att det verkligen skulle göra skillnad när vi ses igen. När vi ses efter några dagar eller en vecka så känns det spännande och kul i ett dygn, sen är allt som vanligt igen. Det är itne så att vi har det dåligt, men det känns frustrerande att inte komma på nya saker att göra och prata om=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Ni kanske kunde umgås med varandra tillsammans med andra samtidigt. Mixa hennes vänner med dina vänner eller nåt helt annat. Fler personer brukar leda till fler saker typ.

Mkt bra tips faktiskt! När jag tänker efter så brukar det vara trevligt. Borde kanske göra det mer. Problemet med det är att man umgås mer som en grupp vänner då. Det är inget dåligt med att vara bra vänner, men det är lite det jag vill komma ifrån, det ska kännas en skillnad mellan vän och flickvän...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
parbyte ?

Det mästa är väl sagt. men res iväg på en veckalång resa hon eller du. och så har man ju levt lite själv;)
Då kanske du märkar om det är värt och hålla kvar ? vilket det verkar iaf.

Lycka till!

Vi har gjort det några gånger, och då är allt toppen;) Hoppas dock på att det finns enklare saker man kan göra i vardagen. Dessutom har vi lite begränsat med pengar vilket inte gör saken bättre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Titta henne djupt i ögonen, skrik som ett djur och slå till henne med en planka. Då blir det liv i lådan, vill jag lova!

Skämt åsido. Om det fungerar som mitt förhållande betyder det att du ska göra mer saker men hon ska aldrig göra mindre. Vidare måste du gräva fram idéer och vad hon tänker på. Hon kan säga "jag vet inte" 100 gånger innan hon kläcker vad hon tänker på. Grejen är att hon vill att du ska komma på det själv och ger sig aldrig. (Kvinnlig logik)

Du verkar vara en riktig tjejkännare:D Jag tror min tjej funkar sådär också! Så, tack för tipset, jag ska tänka på det. Synd bara att jag är så usel på idéer, det är därför jag vänder mig hit till Swec=)

Permalänk
Medlem

Jag ger min sambo lite space, om hon vil dra bort till nån kompis en kväll så får hon göra det. Och hon tillåter mig att dra ut själv med mina polare om jag vill. Det innebär att jag blir borta en hel helg då dom flesta av mina vänner bor i östersund, och jag bor i trondheim

Ge varandra lite utrymme så går det fint. Men så är det nog inte alla tjejjer som är så. Vissa vill ju endast vara ihop med killen och inget annat, det måste vara riktigt jobbigt?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Jag ger min sambo lite space, om hon vil dra bort till nån kompis en kväll så får hon göra det. Och hon tillåter mig att dra ut själv med mina polare om jag vill. Det innebär att jag blir borta en hel helg då dom flesta av mina vänner bor i östersund, och jag bor i trondheim

Ge varandra lite utrymme så går det fint. Men så är det nog inte alla tjejjer som är så. Vissa vill ju endast vara ihop med killen och inget annat, det måste vara riktigt jobbigt?

Jag tror egentligen inte att vi har något problem med att ge varandra utrymme. Problemet är snarare vad vi ska hitta på, och prata om när vi väl är tillsammans. Det behövs lite nya inslag.

Permalänk
Medlem

Men måsta man alltid hitta på nått då ?

Tycker det är skönt att bara kunna "vara"..

Bara sitta tillsammans och kanske läsa/se på tv/snacka eller
allmänt chilla utan att känna press att det måste hända nått.

har varit i din sits förrut och det slutade inge bra för mej,
önskar att det går bättre för dej iaf

Visa signatur

It can only be [color="red"]Heineken[/color]

Permalänk
Medlem

Tror inte problemt är inslag, det är så i alla förhållanden i alla vänskap etc Är man med varandra för mycket, runt varandra etc så tröttnar man vare sig man älskar personen eller inte, det är bara så. Min farsa har varit gift i 30år och han säger att han brukar dra ut lite för sig själv med kompisar och så lite då och då för att det ska bli lite variation på det hela så inte förhållandet tröttnar..