Community i Django, projektarbete

Permalänk
Medlem

Community i Django, projektarbete

Jag har äntligen riktigt bestämt mig för att jag skall göra ett community, mycket för att det är någonting jag har gjort förut och för att jag tror att det kan bli lagom stort. Men jag är ganska fantasilös och har svårt att komma på något bra koncept som kommer funka i längden. Jag behöver alltså något ämne som det skall handla om och kretsa runt.

Att lägga in grundläggande saker som brukar finnas är ju ganska enkelt men det blir ju också tråkigt, så jag behöver något bra ämne. Det kan vara vad som helst egentligen, och om jag mot förmodan skulle bli miljonär på sidan så kommer jag inte att glömma eran hjälp.

Så om ni har några förslag på vad det kan handla om så skulle jag uppskatta det. Tack!

Permalänk
Medlem

En lanarcommunity kanske?

Kul att se Django! Jag och en kompis har också som projektarbete att göra något i Django, vi ska koda en lansida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
En lanarcommunity kanske?

Kul att se Django! Jag och en kompis har också som projektarbete att göra något i Django, vi ska koda en lansida.

Ja, en sådan har jag fan aldrig sett någonstans iallafall. Men frågan är hur man ska lägga upp det isåfall, ska den bara kretsa kring ett lan, allmänt lanande eller dylikt. Ett lan är ju bara en kort period så det måste nästan bli allmänt lanarsnack isåfall, men då skulle det nästan funka med ett forum bara. Kan du utveckla dina tankar lite mer? ;D

Där ser man. Jag kodade tidigare i PHP men jag kände att jag ville lära mig något nytt och django är faktiskt jäkligt roligt att koda i. Det känns mer anpassat för att faktiskt få ihop något (söker inget flamewar heller).

Permalänk
Medlem

Nice att ni vill leka med django
Det är ett jättebra framework som jag rekommenderar och använder till allt webrelaterat jag skriver numera i princip (använder dock web.py för småscript).

Jag vill se en bra svensk community för programmerare då jag tycker att det saknas, men att få ihop något vettigt kräver nog en hel del kunskap och jobb...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Ja, en sådan har jag fan aldrig sett någonstans iallafall. Men frågan är hur man ska lägga upp det isåfall, ska den bara kretsa kring ett lan, allmänt lanande eller dylikt. Ett lan är ju bara en kort period så det måste nästan bli allmänt lanarsnack isåfall, men då skulle det nästan funka med ett forum bara. Kan du utveckla dina tankar lite mer? ;D

Där ser man. Jag kodade tidigare i PHP men jag kände att jag ville lära mig något nytt och django är faktiskt jäkligt roligt att koda i. Det känns mer anpassat för att faktiskt få ihop något (söker inget flamewar heller).

Jag är också en gammal php-utvecklare som letar efter något nytt, php känns så grötigt och ostrukturerat numera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Det är ett jättebra framework som jag rekommenderar och använder till allt webrelaterat jag skriver numera i princip (använder dock web.py för småscript).

Det är faktiskt till stor del du som har inspirerat mig och min kompis att börja med Python och Django.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi

Jag vill se en bra svensk community för programmerare då jag tycker att det saknas, men att få ihop något vettigt kräver nog en hel del kunskap och jobb...

Det är faktiskt du som har inspirerat även mig, mycket fint att ha dig här.

Ja, att göra någonting för utvecklare är någonting som jag har funderat på förut, men det känns som att det inte finns tillräckligt med intresse för att skapa ett sådant ändå, åtminstone på svenska. Tycker jag har sett flera stycken projekt som har dragit upp forum och allt, men sedan har det dött av, antagligen på grund av att det är så få som hänger runt där.

Fast det skulle faktiskt vara kul att försöka göra något sådant, då kan man ju också fixa möjlighet att lägga upp egen kod, egna projekt och så vidare. Även om man inte skulle få någon stor besökarkrets skulle det nog vara grymt roligt tror jag, många möjligheter.

Fan. Det skulle nog kunna funka. Ska spåna vidare. =]