Permalänk

Byte av operativsystem på laptop!

Köpte en ASUS f3j laptop för ett tag sen med Microsoft Vista på. Och om jag installerar Win XP på datorn, går det sen att installera tillbaka vista med medföljande "recovery"skiva som jag fick med datorn?
Allstå min fråga är, ska det gå att installera vista med rocoverydvdskivan som följde med datorn från XP eller går de bara att använda den till att "reparera" den nuvarnade vistainstallationen??

*sorry för ett kanske rörigt inlägg, är lite trött.

Tack & godnatt

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Hedersmedlem

det går bra. Om skivan du fick med är en "riktig" recoveryskiva så är det Vista och alla program som säkert ASUS lagt in och det blåser hela hårddisken först. I snällare fallet är det en lite tillfixad installation som du kan göra med den.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

okey, du menar asså att den är förinstalerad med vista från fabrik och att du vill blåsa dina hdd och installera xp ?

du kan ju låta recovery partisionen vara kvar och installera xp på en annan partision.. när du sen ska sälja/uppdatera till vista igen slänger du i recovery skivan.

recovery skivan funkar väl inte om man blåser/formaterar recovery partisionen.. eller har jag fel ?

någon som testat !?

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk

Precis, den vara laddad med vista från fabrik..xicaxo, det var som din sista fråga jag undrar

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flottnacke
Precis, den vara laddad med vista från fabrik..xicaxo, det var som din sista fråga jag undrar

sålänge du inte raderar recovery partisionen så är det inga problem..

finns ju en liten del av hdd på några gb.. 2-4Gb typ.. som du INTE ska ta bort.. så länge du har denna partision kvar är det inga problem.

formatera resterande partisioner och installera vilken xp du vill.

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home