Torrentflux-b4rt - Det bästa sedan Torrentflux [Guide]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Jag har alltid undrat, hur laddar man ner .torrent filen? måste man skicka den till servern (om man kör torrentflux på den) eller kan man göra det från den?

Antingen laddar du upp .torrentfilen eller också anger du bara URL'n till den.. Det finns t.o.m funktion för cookies om du tex är medlem på en torrentsida och måste ha login för att kunna ladda hem..

Man kan faktiskt också söka på de största torrentsidorna direkt inne i torrentflux-b4rt klienten... Då är det bara klicka på namnet så sätter den igång automatiskt..

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Kan man på något sätt ställa in en global maxgräns för ner och uppladdningshastighet i torrentflux-b4rt? Har kikat i kontrollpanelen men inte hittat något. Går ju att ställa in enskilt för varje torrent men vill kunna strypa uploaden för alla då och då när jag ska spela onlinespel.

Om du lyckas sparka igång azureus så går det bra.

Övriga klienter med torrentflux-stöd startar en ny instans för varje ny torrent, varför det inte går att begränsa bandbreddsåtgången på dessa individuellt.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Antingen laddar du upp .torrentfilen eller också anger du bara URL'n till den.. Det finns t.o.m funktion för cookies om du tex är medlem på en torrentsida och måste ha login för att kunna ladda hem..

Man kan faktiskt också söka på de största torrentsidorna direkt inne i torrentflux-b4rt klienten... Då är det bara klicka på namnet så sätter den igång automatiskt..

Okej för jag hade tänkt ersätta tankandet från min dator till en annan som står på nästan hela tiden och jag vill ju att det ska vara lika enkelt som det är att ladda ner .torrent filerna nu.
kommern en pentium 2 350Mhz med 192-320Mb ram klara det bra med hastigheter som är MAX 1,5Mb/s?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Okej för jag hade tänkt ersätta tankandet från min dator till en annan som står på nästan hela tiden och jag vill ju att det ska vara lika enkelt som det är att ladda ner .torrent filerna nu.
kommern en pentium 2 350Mhz med 192-320Mb ram klara det bra med hastigheter som är MAX 1,5Mb/s?

Det beror nog på hur många nedladdningar du gör.. Gör du en nedladdning åt gången så kanske.. Men ska du ha flera torrents öppna samtidigt är det nog för lite.. Jag skulle nog rekomendera 1ghz och 1gb ram i alla fall..

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
http://tf-b4rt.berlios.de/forum/index.php/topic,706.msg3707.h...

Gammalt men så den först idag...

Nej.. Vad tråkigt

Tur att den ändå har hunnit bli mogen och välutvecklad.. Jag kommer garanterat fortsätta köra den ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

b4rt har tagit en paus, inte övriga utvecklare.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

tar: bzip2: Systemanrop "exec" misslyckades: Filen eller katalogen finns inte
tar: Felet kan inte åtgärdas, avslutar nu
tar: Child returned status 2
tar: Avslut med felslutstatus fördröjd från föregående fel

får detta när jag skall untara den,,, kör debian

någon som har idé på vad som kan vara fel?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Använder du rätt flaggor när du untarar, har du skrivrättigheter?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Får man inte liknande fel om man inte har installerat bzip2?

alltså testa att köra 'apt-get install bzip2' som root eller sudo innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ingen mer än jag som har problem med uploaden, ligger på några hundra kb / sec bara på en 100 mbit uppkoppling, samma torrentar ger utan problem 2-3 mb / sec i vanliga torrentflux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
ingen mer än jag som har problem med uploaden, ligger på några hundra kb / sec bara på en 100 mbit uppkoppling, samma torrentar ger utan problem 2-3 mb / sec i vanliga torrentflux

Jag har bara 2,5mbit upp, och det kan jag i alla fall toppa utan problem..

Kolla annars så att du verkligen har öppnat alla portar i din firewall/router..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo alla portar och allt är öppet, kör med samma portar till vanliga torrentflux på samma maskin, och eftersom det funkar så borde ju även denna version funka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokialogoshop
jo alla portar och allt är öppet, kör med samma portar till vanliga torrentflux på samma maskin, och eftersom det funkar så borde ju även denna version funka...

Okej.. Kolla vilken klient du använder då i torrentflux.. När du startar en nedladdning kan du ju välja vilken klient du vill använda.. Alternativt kan du gå till admin --> transfer och välja "Default BitTorrent Client".

Jag har BitTornado i alla fall.. Men du kan ju alltid testa Transmission... Azureus finns ju också men då måste du mecka massa java vad jag vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att funka..
Filerna jag väljer laddas aldrig ner, det står bara "starting" men det börjar aldrig laddas ner. Alla portar är rätt inställda...
Nån som har nått tips på vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

installation

Är nybörjare på det här och försöker installa torrenfluxb4rt.
Jag har kommit så långt att jag skall försöka gå till setup.php filen men där tar det stopp.
Jag får till svar att sidan inte finns. Jag har kollat i /var/www/tf/html och där ligger en fil som heter setup.php.

Vad gör jag för fel?

/P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3515
Är nybörjare på det här och försöker installa torrenfluxb4rt.
Jag har kommit så långt att jag skall försöka gå till setup.php filen men där tar det stopp.
Jag får till svar att sidan inte finns. Jag har kollat i /var/www/tf/html och där ligger en fil som heter setup.php.

Vad gör jag för fel?

/P

Är webservern startad?
Ligger webrooten i /var/www?
Har du läsrättigheter i /var/www/tf/html?

Visa signatur

simonb @ irc

Permalänk
Medlem

installation

Som sagt är jag lite ny på det här.
Jag har lagt till rättigheter i /var/www/html så att det nu är fullständiga rättigheter.
Är dock osäker på vilken webserver jag skall starta och om webrooten ligger i /var/www

/P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du måsta ha någon webserver med php installerat med mysql-stöd.
apache + php5 + mysql fungerar fint, och om du inte pillar efter installation så blir /var/www standard som webroot. Men du måste ha en webserver installerad för att du ska komma åt det över huvud taget.

Visa signatur

simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig. Nu visar det sig att php installationen inte har stöd för mysql inbyggt. Letar efter en lösning på det.

/P

Permalänk
Medlem

Error: Cannot open configuration file /var/www/tf/html/inc/config/config.db.php for writing. Please check permissions and try again.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Error: Cannot open configuration file /var/www/tf/html/inc/config/config.db.php for writing. Please check permissions and try again.

Ja? Det står ju precis vad som är fel?

Visa signatur

simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Ja? Det står ju precis vad som är fel?

aa men är inte så haj på vad jag ska göra men filen finns inte iaf. för det har jag kollat.

Permalänk

Filen borde finnas.

Sök upp filen och sätt en CHMOD 777 på den. Antingen via din FTP-klient eller direkt i terminalen, det spelar ingen roll vilket som.

För övrigt har jag lagt in detta nu... funkar riktigt bra. Ska bara modifiera det lite så som jag vill ha det nu, sen är det kung.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Filen borde finnas.

Sök upp filen och sätt en CHMOD 777 på den. Antingen via din FTP-klient eller direkt i terminalen, det spelar ingen roll vilket som.

För övrigt har jag lagt in detta nu... funkar riktigt bra. Ska bara modifiera det lite så som jag vill ha det nu, sen är det kung.

men är det att /inc/config/config.db.php finns inte. inte ens /inc finns =ss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
men är det att /inc/config/config.db.php finns inte. inte ens /inc finns =ss

Har du fått kopierat över allting rätt då?

Försök kopiera igen i så fall.. Filen kanske har blivit gömd eller nåt... test 'ls -la' i terminalen så visas alla dolda filer också....

Visa signatur

Permalänk

edit: fel

Permalänk

Okej, jag har fått detta att fungera rätt bra nu. Men jag har fortfarande ett problem..

Kan tanka från TPB (lagligt material förstås ) men försöker jag tanka från Powerbits.org eller Torrentleech.org som är mina favoriter, får jag något om att trackern rejectar, etc. Det går helt enkelt inte från dessa.

Hur fixar man det? Vilka torrentsites hanterar Torrentflux-b4rt och BitTornado?

Svar skulle uppskattas.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Okej, jag har fått detta att fungera rätt bra nu. Men jag har fortfarande ett problem..

Kan tanka från TPB (lagligt material förstås ) men försöker jag tanka från Powerbits.org eller Torrentleech.org som är mina favoriter, får jag något om att trackern rejectar, etc. Det går helt enkelt inte från dessa.

Hur fixar man det? Vilka torrentsites hanterar Torrentflux-b4rt och BitTornado?

Svar skulle uppskattas.

Jag använder torrentleech själv, och det är inga problem.. Dock kan du inte bara kopiera och klistra in URL'n eftersom sidorna kräver login.. Men det går att först ladda hem torrentfilen och sedan ladda upp filen till torrentflux..

Vill du enkelt kunna kopiera och klistra in URL'n måste du fixa med cookies å så

Visa signatur