Permalänk
Medlem

Kritik på design

Tjenare,

Håller på med en sida här och tar gärna emot lite kritik.

http://81.233.245.10/?sida=hem

Sidan validerar förrutom 1 fel i css filen, där den klagar på opacity. Har ni nåt förslag på hur man kan lösa de?

Sen kollade jag lite snabbt i upplösningen 1024*768 och såg att de ser lite dumt ut med att headern blir jävligt stor. Men de får man väl lösa senare...

Tack å hej

Permalänk
Medlem

Första frågan vad för typ av hemsida?

Det liknar lite granna en färdig sida för en skräck film eller nåt.

Permalänk
Medlem

Där bakgrunden slutar blir det en ful kant följt av en enfärgad bakgrund. Det är inte så läckert.

Bilden i topp mitt bör vara en ljus bild för att sidan inte ska se platt ut, färgmässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken
Första frågan vad för typ av hemsida?

Det liknar lite granna en färdig sida för en skräck film eller nåt.

Det är bara en sida jag tänkt använda mig av för lägga upp grejer jag gjort osv. Har alltid gjort så ljusa och stilrena sidor som möjligt så fick för mig att göra en sida tvärtom helt enkelt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Där bakgrunden slutar blir det en ful kant följt av en enfärgad bakgrund. Det är inte så läckert.

Bilden i topp mitt bör vara en ljus bild för att sidan inte ska se platt ut, färgmässigt.

Ja det har du rätt i, ska fixas!
Sen med ljusare bild. Det har jag också funderat på men risken finns ju att de skär sig men ska testa mig fram lite.

Permalänk
Medlem

Ja jag vet inte riktigt, inte en jätteljus bild kanske men lite ljusare, eller att bakgrunden är ljusare eller nått... ser liksom platt ut. GL

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken sida? Ser bara ett foto på nån brud

Skämt åsido, du har helt rätt i att den där toppbilden är åt helvete för stor. Alla surfar inte i fullscreen och kör 1920x1440. Sidan har också lite låg kontrast - tänk dig att det är dagsljus och en användare har en ljus skrivbordsbakgrund. Då blir det svårläst.

"Valid XHTML 1.0 Strict" hör inte hemma i menyn; dels länkar den ut från din sida, dessutom är det inget man är intresserad av. Lägg det diskret i botten eller hörnet om du tror att det är relevant för dina besökare (vilket det inte är

Permalänk

Vilken sida? Jag ser inget alls jag :/

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

servern e nere =/

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Vilken sida? Ser bara ett foto på nån brud

Skämt åsido, du har helt rätt i att den där toppbilden är åt helvete för stor. Alla surfar inte i fullscreen och kör 1920x1440. Sidan har också lite låg kontrast - tänk dig att det är dagsljus och en användare har en ljus skrivbordsbakgrund. Då blir det svårläst.

"Valid XHTML 1.0 Strict" hör inte hemma i menyn; dels länkar den ut från din sida, dessutom är det inget man är intresserad av. Lägg det diskret i botten eller hörnet om du tror att det är relevant för dina besökare (vilket det inte är

Jo den är ju rätt stor som sagt. Jag vet inte vilken storlek den ska ha riktigt, vill gärna att den ska ta upp en del plats. Men samtidigt inte täcka hela sidan om man kör med mindre upplösning. Det är synd att alla inte kör med samma inställningar som jag.
Ska kolla på de här med kontrasten. Har rätt mörka inställningar på skärmen så de är inget som jag tänkt på innan.

Valideringslänken ligger där tillfälligt. Den ska ligga längst ner på sidan sen i lite mindre text. Nä de är ju inget relevant för besökarna men man vill ju visa att man bryr sig om sin stackars hemsida.

Sen så ligger sidan på min dator för tillfället, som är avstängd på nätterna. Men på dagarna står den på hela tiden.