Permalänk

IDE för PHP?

Har testa flera olika men har slutligen återvänt där jag började i Eclipse (PDT). Enda problemet som jag ser är att Eclipse fortfarande är lite buggigt.

Vilken utvecklingsmiljö använder ni för PHP?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

phpDesigner 2007 Professional

Permalänk
Medlem

vim + firefox

Permalänk
Medlem

vim/gvim + firefox

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Som de ovan, Vim (eller gVim ibland) och Firefox.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Allt som oftast sitter jag i Smultron och kodar (använder Mac OSX). Finns det några tips för mig vilka alternativ jag kan använda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vesslan
Allt som oftast sitter jag i Smultron och kodar (använder Mac OSX). Finns det några tips för mig vilka alternativ jag kan använda?

TextMate!

Permalänk
Medlem

vi(m) är skräp. mc för Linux/BSD och Notepad++ för Windows.

Men inget avdera är något rikigt IDE iofs.

Permalänk
Medlem

Zend har som sagt publik beta på sin Zend Studio Neon, som är byggt på Eclipse.
Komodo från ActiveState finns att testa.

Själv föredrar jag min TextMate.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Finns det något IDE som har autocomplete för PHP? Likt IntelliSense i Visual Studio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
vi(m) är skräp.

Varför?

vim + camino här.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoz
Finns det något IDE som har autocomplete för PHP? Likt IntelliSense i Visual Studio.

vim här med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
vi(m) är skräp. mc för Linux/BSD och Notepad++ för Windows.
Men inget avdera är något rikigt IDE iofs.

Det där får du vara så vänlig att utveckla. Annars visar det bara på din okunskap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iveqy
Det där får du vara så vänlig att utveckla. Annars visar det bara på din okunskap.

Delvis okunskap, det erkänner jag. Men tillräckligt för att känna det inte är något jag trivs med, eller tycker är värt besväret.

Dessutom är detta offtopic. Killen frågar om en utvecklingsmiljö, inte en text-editor.

Permalänk
Medlem

Notepad++

så kör jag det på min webbserver med XAMPP i Win Server 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Delvis okunskap, det erkänner jag. Men tillräckligt för att känna det inte är något jag trivs med, eller tycker är värt besväret.

Dessutom är detta offtopic. Killen frågar om en utvecklingsmiljö, inte en text-editor.

Om du inte vet vad du pratar om så prata inte alls. Vim har en otroligt hög inlärningströskel. Har du inte lärt dig den hatar du den, men när du väl lärt dig vim så kommer du älska den och förstå varför det är värt besväret att lära sig.

Det är givetvis upp till dig, men varje person som skriver mycket borde i alla fall ge vim en chans (dvs. använda intensivt under en månad).

Sen att det skulle vara off-topic med texteditorer håller jag inte alls med om. Det både emacs och vim besitter nämligen i stort sett alla functioner som emacs och vs gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iveqy
Om du inte vet vad du pratar om så prata inte alls. Vim har en otroligt hög inlärningströskel. Har du inte lärt dig den hatar du den, men när du väl lärt dig vim så kommer du älska den och förstå varför det är värt besväret att lära sig.

Det är givetvis upp till dig, men varje person som skriver mycket borde i alla fall ge vim en chans (dvs. använda intensivt under en månad).

Tyvärr men du har fel. Jag har gett Vim en fair chance men hatade det! Sen testade jag Emacs och älskade det!

Let the flamewar begin!!

Skämt åsido, jag använder Emacs när jag kodar PHP. Och till för annan programmering. Och för versionshantering. Och för att skriva skolarbeten, artiklar, foruminlägg osv. Och för att organisera mitt liv (org-mode). Jag har även försökt att använda Emacs för mail, RSS, musikuppspelning och IRC men har inte riktigt fastnat för det. Och givetvis så konsulterar jag Emacs istället för att gå hos en dyr psykolog.

Ett tag använde jag Zend Studio för PHP och det var helt okej.

Permalänk
Medlem

TextMate helt klart. Finns ju nån motsvarighet till Windows nuförtiden vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Till störst del inriktad på Windows tyvärr, men iaf en sammanfattning:
http://www-128.ibm.com/developerworks/library/os-php-ide/inde...

Om du klickar på "search" här (all platforms, all licenses) kan man se att de tycker bäst om bl.a. phpDesigner 2005 (version 2007 är bättre) samt emacs. Jag gillar de båda.
http://www.php-editors.com/

Permalänk

http://www.e-texteditor.com/

använde UltraEdit-32 fram tills för några veckor sen, men trivs mycket bättre i e-texteditor, bara lite småsaker jag stör mig på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas123
http://www.e-texteditor.com/

använde UltraEdit-32 fram tills för några veckor sen, men trivs mycket bättre i e-texteditor, bara lite småsaker jag stör mig på

Hm, jag har kollat på det men tyckte inte PHP5-stödet var särskilt bra... det var snarare tonvikt på PHP4. Har de förbättrat det i och med versionerna efteråt (jag provade i juni) tyckte jag om det i övrigt faktiskt... så, har de det?

Permalänk
Medlem

PHP Designer 2006... inte orkat uppdatera

Permalänk
Medlem

PHP Desigen 2007 när jag känner att jag kan leva utan ett fullgott ftp-stöd
Zend Studio då jag vill att bildskärmen till största delen ska bestå av gråa fält

www.crimsoneditor.com - vid tillfällena då man bara vill ha något som fungerar

edit:
eclipse när jag av någon anledning börjar skriva php under ett java-projekt och inte orkar byta

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Till störst del inriktad på Windows tyvärr, men iaf en sammanfattning:
http://www-128.ibm.com/developerworks/library/os-php-ide/inde...

Om du klickar på "search" här (all platforms, all licenses) kan man se att de tycker bäst om bl.a. phpDesigner 2005 (version 2007 är bättre) samt emacs. Jag gillar de båda.
http://www.php-editors.com/

Ser ju rätt bra ut faktiskt, föredrar dock personligen opensource, blir dessutom enklare än att försöka sälja in idén att vi ska köpa ny mjukvara på jobbet (var visserligen väldigt billig). Ska nog ge den en chans iaf. Emacs är dock horribelt, tror folk gillar det av hävd ungf. som de tokstollar som föredrar att koda HTML i notepad.

Fördelen med Eclipse är att det är samma miljö för all utveckling (undantaget .NET).

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!