Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Få mer liv i Just Cause?

Permalänk

Få mer liv i Just Cause?

Jag laddade ner demot men jag vet inte hur man skaffar mer "health". Var gör man det och hur gör man det?

Och för att inte göra tråden allt för onödig och kort:
Ska man köpa Just Cause tro? Tycker ni det är kul? Hur länge körde ni fullversionen till ni tröttnade?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

Jag tröttnade på 2 sekunder då jag hatade fysiken

Permalänk

Jag provade demot och jag sket fullständigt i spelet bara på grund av att det inte gick att styra fallskärmshelvetet.

Man skulle ju landa på biltaket på en bil som åker men försöker man svänga så börjar man bara gunga fram och tillbaka och det bara ökar i hastighet det här förbannade gunget. Nej, fy.

Permalänk

Så det finns inget bra egentligen?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Jag köpte Just cause av en kompis för en negerboll (8:- SEK) . Orginalet då, helt nytt.

Vad jag kan säga om spelet? Inte värt över 50:- , nice grafik, men styrningen på allt (bilar, båtar, flygplan...) är katastrofalt overklig, svår och jävligt irriterande. Filmsekvenserna är väldigt bra för att vara i ett spel. Uppdragen och själva händelserna är skojiga att spela sig igenom men... detta?

****

Snor ett flygplan, flyger högt. hoppar ur och ulöser fallskärmen. tar bort fallskärmen och faller fritt. ulöser fallskärmen igen i samma fall...

****

Hoppar från fallskärmen till en helikopter (trycker f), han sätter sig längst bak på stjärtrotorn? Trycker E och han hoppar in i hytten genom rotorbladen genom framrutan.

****

Tar fram grapple-hooken och skjuter på en heikopter, vevar mig fram till helikoptern och sätter mig på den. helikoptern skjuts ner medan jag sitter där men Han man spelar som sitter helt stilla, som torkad cement. Helikoptern sprängs mot backen och man dör men han sitter fortfarande helt stelt blixtstilla.

****
Det finns mycket yta att röra sig på och mycket går att spränga, till exempel en stor sändare som finns vid en av alla baser. När den faller så ramlar delarna genom marken.

****

Man tar en bil, kör upp i maxhastighet och krockar med en stor sten eller ett träd. Bilen stannar omedelbart... Helt oskadad utan märken och den har inte skadats alls.

****

Man kan inte sikta fritt med "mountade" vapen på helikoptrar, bilar osv om det finns en fiende i närheten, siktet låses på denne person/fiendefordon och siktet förvandlas till en cirkel som lyser rött när ett skott träffar.

Min slutsats
Spelet är alldeles för enkelt och har massor med buggar, overklig fysik och all styrning är så overklig att det är skitsvårt att köra. Skador på fordon är långt ifrån verklig (påminner om GTA3, ni vet, helt oskadad tills den sprängs).

Spelet lämpar sig till en 10-åring som vill äga sönder allt, men det är för våldsamt inehåll. Det finn singen målgrupp för detta spel då vi äldre är mer kräsna. Och de yngre är för unga.

Permalänk

Men finns det något bättre spel som liknar Just Cause då? Som har samma GTA idé? Fritt, själa bilar, slå sönder allt och alla?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Men finns det något bättre spel som liknar Just Cause då? Som har samma GTA idé? Fritt, själa bilar, slå sönder allt och alla?

Tja, GTA finns ju alltid. Den enda lyckade serien. GTA4 kommer väl snart? Hoppas, hoppas, hoppas att det inte gör misstaget att bli mutade av Sony att bara släppa det till playstation i ett halvår eller me innan det kommer till PC. som de gjorde med San Andreas till exempel.

Permalänk

ojojj jaha,
GTA:SA är väl det senaste GTAet som kom till PC?
Domdära två andra Stories grejjerna, kan dom nånsin komma till PC tro? Budgetutgåva för 99 och så?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt det var rätt underhållande trots de gigantiska bristerna. Klararade av alla uppdrag sen spelade jag ett tag till bara för att det är så jäkla kul att "basejumpa" från höga berg. Exempelvis ta en cross och hoppa ut från en klippa och sedan lösa ut fallskärmen;)

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det va väldigt skoj och flyga runt men det var nog det enda som var roligt Just de, åka båt var rätt kul också.

Permalänk
Avstängd

Inga buggar för mig, men hur i helvete får man grapple-hook?

just ja fan, ibland startar inte uppdragen eller slutförs inte fast jag gjort allt som ska göras.. fast det fixar man snabbt ändå.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Så Just Cause är ett stort misstag med mycket fel?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

exakt, men snyggt och lite småroligt ändå, de gjorde en "crysis". satsa 100% på grafiken och inget på fysiken osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Men finns det något bättre spel som liknar Just Cause då? Som har samma GTA idé? Fritt, själa bilar, slå sönder allt och alla?

Just Cause är inte mycket likt GTA utan en tvättäkta ripoff av Mercenaries till Xbox/PS2... dock så är Mercenaries mycket bätre.

Någon som vet hur man får "Grappel hook"?
Ända jag hittar med google är "Beyond level 2 there are territories you can take over. Once you have done three of them you will get the grapple hook."

Säkert? vet ej vad dom menar med level 2, flera banor? för jag har redan tagit över 5st territorier men ingen jäkla krok fan än... jävla sop spel om man inte kan "highjack":a en heli med lite firepower... vart lite sugen efter att jag av misstag råkade landa på en heli när jag hoppade från en klippa.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Just Cause är inte mycket likt GTA utan en tvättäkta ripoff av Mercenaries till Xbox/PS2... dock så är Mercenaries mycket bätre.

Någon som vet hur man får "Grappel hook"?
Ända jag hittar med google är "Beyond level 2 there are territories you can take over. Once you have done three of them you will get the grapple hook."

Säkert? vet ej vad dom menar med level 2, flera banor? för jag har redan tagit över 5st territorier men ingen jäkla krok fan än... jävla sop spel om man inte kan "highjack":a en heli med lite firepower... vart lite sugen efter att jag av misstag råkade landa på en heli när jag hoppade från en klippa.

Man får den där grapple-hoocken i ett uppdrag. Den ligger sist bland vapnen.

Permalänk
Avstängd

Ah, tackar... har bara tagit mark men väldigt lite uppdrag, mitt fel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

vadå grapple hook? vad 17 är det för något?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX