Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Lillpeparoni: Rent generellt har ordet 'student' förknippats med eftergymnasiala studier, så det är kanske en delförklaring. En annan är att är man under 18 år har man inte alltid rätt att ingå avtal, det finns ju en lag som reglerar det där och ett distansköp är ju en form av avtal. Jag är dock inte jurist så jag ska försöka undvika att gå in på exakt vad det innebär och vad lagen säger.

Mvh
Mikael Carinci

Nu är det ju faktiskt så att många som går på gymnasiet är 18 år(ex. jag) och har samma befogenheter som vilken annan vuxen människa som hälst.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Dustin

Hej!

Det är sant, men det är också väldigt många som inte är över 18. Jag tror dock mer på att det handlar om vad man definierar som student.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Är jag helt blind som inte hittar något om fri frakt till studenter på dustins/dustinhomes hemsida. Jag studerar ju nu och har mecenatkort, men hur får jag fri frakt? Eller har dom alla sådana listor på studenter och kollar av mot dom vid varje beställning?

Mvh
David, Varberg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostyman
Är jag helt blind som inte hittar något om fri frakt till studenter på dustins/dustinhomes hemsida. Jag studerar ju nu och har mecenatkort, men hur får jag fri frakt? Eller har dom alla sådana listor på studenter och kollar av mot dom vid varje beställning?

Mvh
David, Varberg

Du mailar dem och uppger ditt dustinhome kontonummer samt mecenatkortsnummer (gjorde jag) osv. Så aktiverar de kontot som studentkonto.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Du mailar dem och uppger ditt dustinhome kontonummer samt mecenatkortsnummer (gjorde jag) osv. Så aktiverar de kontot som studentkonto.

Ah, tackar så mkt!

Permalänk

Ni borde kategorisera minnena efter sina hastigheter tycker jag. Det blir ganksa jobbigt och leta om man söker en viss hastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Lillpeparoni: Rent generellt har ordet 'student' förknippats med eftergymnasiala studier, så det är kanske en delförklaring. En annan är att är man under 18 år har man inte alltid rätt att ingå avtal, det finns ju en lag som reglerar det där och ett distansköp är ju en form av avtal. Jag är dock inte jurist så jag ska försöka undvika att gå in på exakt vad det innebär och vad lagen säger.

Mvh
Mikael Carinci

Hej Mikael!
Enligt Föräldrabalkens 9 kap. 6 § (tolkad E contrario) -får- en omyndig -med erforderligt samtycke- (alltså med förmyndares (normalt förälders) samtycke) ingå avtal.
Detta behöver inte uppfylla några formkrav och kan alltså vara ett muntligt samtycke från föräldern.

Ovanpå detta ska nämnas att en underårig från 16 års ålder får förfoga över vad han genom eget arete förvärvat (alltså utan föräldrers samtycke) (3 § FB).

Hoppas det bidrar med lite hjälp!

Permalänk
Dustin

Hej!

Tranbär: Det stämmer. Det är dock lite knepigt för oss som webbutik att kolla om man har förälderns samtycke eller om man handlar för egna intjänade pengar.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Tranbär: Det stämmer. Det är dock lite knepigt för oss som webbutik att kolla om man har förälderns samtycke eller om man handlar för egna intjänade pengar.

Mvh
Mikael Carinci

Hej igen!

Javisst, men jag kan upplysa om att det i praxis inte ens krävs ett verkligt samtycke. Det räcker att förmyndaren gjort det möjligt för den omyndige att uppträda så att det ser ut som om han har tillåtelse. Förhållandet erinrar om den situation som inträffar vid en ställningsfullmakt.
Märk att i sådant fall måste alltså inte den underårige handla för sina egna intjänade pengar, utan detta "samtycke" står som garanti för omyndigens rättshandlingar.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite cynisk här. Det är bra att ni är på väg till ny sajt utan studentportal för de som har studentkonto... För det är verkligen illa skött på studentsidan. Fortfarande länkas denna dator
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113343

Studenterbjudanden just nu!
HP Pavilion TX1250
En liten och lätt bärbar dator med oöverträffad design
[pris] kr

Så trevligt att den utgått för länge sen. Jag föredrar att se vad som är på dustin homes förstasida fast jag har studentkonto (vilket jag inte lyckas med gamla webbsidan).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Dustin

Hej!

Aqualize: Lite pinsamt, har vidarebefordrat det där till de som håller i den sidan...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej!!

Köpte grejer för ca 22,000 till mitt företag

2 st quattro nätagg
2 st 750 Gb diskar
2 st 74 Gb raptor dskar
2 st Qnap TS-209 Pro

Grejer kom till hem till mig på mindre än 19 timmar efter det att jag beställde, så där är allting OK

men jag blev lite orolig när han på posten som körde hem grejerna sa att paketet hade mycket skador på sig. På ett av kollin så såg man att antaglingen så hade posten kastat paketet fram o tillbaka.
Jag är gärna beredd att betala ett par hundra extra för frakt bara ni ser till att byta bort posten som leverantör av era paket. Eller att ni är mera tydliga på att skriva att det är ömtåliga grejer i paketen.

MVH Boban

www.bevacam.se

Just idag så stulade min Qnap och måste skicka in den. Hpn i kundtjänst säger att jag måste vänta upp till 2 veckor. Det betyder att jag under 2 veckor måste hitta en anna lösning för detta. Kunde dustin inte skicka ut en vara direkt till mig så får dustin behålla när den från reparation kommer ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tar man del av studenterbjudanden? Hittar inget om detta på hemsidan.

Edit: www.dustinhome.se/student

Permalänk

Nya layouten på hemsidan

En sak ni skulle kunna förbättra är utseendet på hemsidan. Den gamla layouten var lättläst och tydlig, men den nya ser inte alls bra ut.

1. Gradient bakgrund till text gör sidan svårläst.

2. Kanske bara är jag, men jag tycker att search cloud rutan (populära sökningar) ser ganska oproffessionell ut

3. Reklambannern riktar bort uppmärksamhet från produktkategorierna.

Permalänk
Vila i frid

Den nya hemsidan på Dustin gör "redraw" alldeles för ofta vilket sänker navigeringshastigheten drastiskt samt att varorna listas sidvis - vilket också sänker navigeringshastigheten. Er nuvarande "gamla" websida är väldigt snabb att navigera och enkel att söka på.

Permalänk
Dustin

Hej!

Åsikterna om nya sidan är framförda till webmastern så får de kika på det!

MVh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att den nya hemsidan är mycket snyggare än den gamla, men precis som hasenfrasen påpekat så blir den lite seg.

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde när jag såg den nya designen var att börja leta efter möjligheten att få tillbaka den gamla designen. Den var i min mening både snyggare, snabbare och mer lättnavigerad. Jag vet inte hur eran webbplats är uppbyggd, men om det är möjligt skulle jag iaf vilja ha möjlighet att växla tillbaka till den gamla designen.

Lediga tjänster-sidan borde justeras lite, när inga lediga tjänster listas så hamnar båda rubrikerna direkt på varandra ('Just nu söker vi' och 'Vad kan vi erbjuda Dig som anställd?'). Borde då istället finnas en text typ "För närvarande finns det inga lediga tjänster" eller något. Tycker även att marginalen är lite väl snålt tilltagen, texten ligger för nära den vänstra menyn, skulle gärna se att den dubblas

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag inte surfat länge men USCH jag gillar inte nya designen på dustinhome.

Den var möjligtvis mycket snyggare men den förra har helt perfekt navigering! Så snälla, undersök möjligheterna att få tillbaks en navigation som fungerar på samma sätt dom den gamla dock är det helt ok med nytt utseende.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010115121.aspx
Nu med erbjudandet så kostar den 929 kr. Loggar jag in med mitt studentkonto så kostar den 975 kr.

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att tycka att nya sidan buggar så man kan få krupp? Försökte nyss lägga till en produkt som favorit. Inget hände. La den i kundvagnen istället, det gick. Kom på att där fanns saker som inte är intressanta och skulle ta bort dem, vilket var stört omöjligt. Vad jag än försöker med så hamnar jag i kassan utan kundvagnen. Klickar jag sen på kundvagnslänken där uppe så ligger allt kvar.

Vad sägs om att bygga färdigt sidans grundläggande funktionalitet innan man skickar ut den till folket?

I nuläget kan jag alltså inte handla av er, vilket kanske inte är så bra... 'Kan inte' syftar alltså till att det ligger saker i kundvagnen (i brist på fungerande favoritfunktion) för mer pengar än jag har på kontot...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Dustin

Hej!

Styletag: Kan du maila/msg:a mig vad du använder för webbläsare, version, ev plugins, OS?
Vi testkör som sagt på många olika plattformar med olika webbläsare för att det ska fungera för alla.

Min mailadress är mc@dustin.se

Alla synpunkter på design och funktion går direkt vidare till våra webmasters.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hej Mikael

Jag beställde ett headset från er i torsdags, valde att betala med postförskott. Senare samma kväll fick jag ett mail där det stog jag att jag skulle välja betalningssätt(vilket jag ju redan hade gjort). I mailet fanns länkar till sidan jag skulle gå in på för att betala, dustinhome.se/DacsaPortal/blabla. Alla länkar va /DacsaPortal/ och alla gick till förstasidan. Tänkte att det kanske är nått fel sen ni bytte hemsidedesign. Skulle va jättebra om jag fick svar, vill ha min hörlurar. (Har skickat mail till kundservice, tänkte bara att det kanske var flera som hade samma problem)

tack i förväg

Permalänk
Medlem

Jag lade en order för ett par dar sen och valde att betala med kort, men betalade inte vid beställningen. Igår ändrade jag till postförskott, det var vid halv fyra. När jag kollar nu så är ordern fortfarande bara registrerad, det står inte något spårningsnummer än, som att ni inte fått iväg ordern. Vad är det som händer? Borde ni inte fått iväg det än? Börjar bli tveksam ifall jag kommer få paketet imorgon..
(Allt är såklart i lager, och allt är bekräftat)

Edit: Kollade nu precis och statusen är fortfarande bara registrerad. Står inget kolli än. Känns alltså inte som att jag kommer få paketet idag. Någonstans på hemsidan står det "Order placerade före 14:00 packas samma dag om allt är i lager för att skickas iväg så att du får din leverans redan nästa dag"

Mm visst.

Permalänk
Dustin

Hej!

Vicz, Klubban: Skulle ni kunna maila mig era ordernummer? mc@dustin.se

Tack!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Ordern kom iväg idag. Lite synd då jag kunde haft grejerna nu.
Aja får hoppas på att det inte skadas av posten, hehe

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också råkat ut för att DustinHome inte skickar samma dag längre (ägarbytet, ny policy, omprioriteringar, vem vet?). Det har aldrig hänt sedan jag la min första order i december 2004.
Tråkigt med tanke på den relativt höga prisnivån. Utan undantag kunde man lita på sammadag-leverans tidigare, vilket bidrog mycket till att jag valde DH även om priserna är högre.

Något gör att jag inte känner för att handla lika ofta av Dustin/Home längre. Nya sidan ihop med sponsring av fåniga tv-program och reklam påverkar kanske. Att ni sparar in 10cm packtejp så att HD-lådorna inte sitter ihop längre kan vara en annan.

En annan sak som jag kanske har missat tidigare: Sist jag skulle handla upptäckte jag mycket stora priskillnader mellan Dustin och DustinHome (gällde grafikkort den gången) på exakt samma produkter. Synd eftersom jag beställer både som privatperson och företag och då det blir en extra kontroll man måste göra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

Klubban, MultiMan: Skulle uppskatta om ni kunde maila mig ordernumren... Varken ägarbyte, policies eller annat skall störa logistiken, därför är det viktigt att man kan se vad som gått snett.

Det finns inte direkt nån anledning för oss att försämra logistiken då det i mångt och mycket är den vi lever av.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Något gör att jag inte känner för att handla lika ofta av Dustin/Home längre. Nya sidan ihop med sponsring av fåniga tv-program och reklam påverkar kanske. Att ni sparar in 10cm packtejp så att HD-lådorna inte sitter ihop längre kan vara en annan.

1. Word.
2. Word.

Hade just tänkt klaga på Idiot-... hrm... Idol-sponsringen.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har alltid haft för vana att kolla Dustinhome först när jag behöver något till datorn (eller datorerna, har 6 st hemma)

En av dessa ska jag nu kassera och ena grabben ska få en ny enkel dator istället.
Jag tyckte att erat paket för "bygg själv" var väldigt prisvärt och skulle passa honom bra.

Problemet är bara att leveranstiden för chassiet flyttas fram hela tiden.

Frågan är varför kan man inte få byta chassi till ett annat billigare eller betala mellanskillnad om man tar ett dyrare?

Jag mailade och frågade och fick svaret att det inte går, så nu har jag makulerat hela ordern istället.

Vad är det som gör att det inte går att byta ut en del i paketet när det ändå levereras i lösa delar?

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit