Permalänk
Medlem

Finns inget DX10 i source kanske därför det endast syns att ni har dx9?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur får man console, har lagt till -console på start, men vilken tangent är det man ska trycka på för att få upp den

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Har nu kört igenom Episode 2..ruskigt bra spel med bra inlevelse och grafik speciellt i slutet..väldigt synd det inte var längre bara, ska bli spännande att köra nästa episode..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldmund
Vad är det som är så bra med half life???
Köpte Orange box för att den hade fått så bra kritik, eftersom jag inte spelat det tidigare så började jag med hl2.
Första banan var vart man ihjäl slagen av vakterna, eftersom man inte ens har ett vapen, så är ju sitting duck ganska bra förklaring.
Summan: tröttnade efter 10 min.....
kanske blir det bättre jag vet inte??

Jag hade inga problem att klara av det spelet.
Försök igen men byt taktik.
Har du inget vapen? Bråka inte med de som har vapen.
Längre fram får du tag på prylar som smäller.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev sjukt less på det linjära spelsättet hela Half Life 2 bjuder på? Ändå får det toppbetyg av alla som klankar ner på linjära spel

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Hehe, när jag såg guldmunds komentarer om spelet blev jag lite full i skratt. Jag kan tänka mig att han har varvar UT 2004 elle nått för HL2 värkar vara något han inte är van vid. Tanken med inledningen i HL2 är att man ska leva sig in i hur de människor som bor i City 17 har de, detta med ingen vapen i början är ju det som gör ett fps spel att sticka ut lite. Om du inte klara sig förbi vakterna så vet jag inte riktigt hur du bär dig åt. För gör man inget mot vakterna så behövr han inte bry sig om dem.

Om du ger upp på HL2 så är det heöt enkelt synd om dig.

MvH Tobias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldmund
Hur får man console, har lagt till -console på start, men vilken tangent är det man ska trycka på för att få upp den

den kommer upp när du startar spelet, du måste binda den för att kunna ta upp den när som helst

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

NU j*vlar har jag kommit riktigt långt, har fått en smg, och en puffra, OCH en båt. Har aldrig varit en FPS spelare, flyger och strategi främst.
Kan landa på ett hangarfartyg med högst inställd realism!!
Men en sak vill jag påpeka, har ni upplevt att det buggar ibland, ibland fastnar jag, typ går emot någon sten eller sånt, sen kan jag inte röra mig.

Edit: Binda den?? vad är det?

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Ja ni ser ju själva, killen har en trasig DNA-stege, det här är ingenting vi kan göra någonting åt.

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag spelat färdigt HL2 : episode 2.
Mycket bra spel och härlig grafik som flyter bra även på laptop som min.

Men seriöst, jag blev liiite irriterad av att spelet var slut just när det såg ut att bli riktigt häftigt !
Niiiice tänkte jag och då börjar eftertexterna rulla...

Jaja, man får väl vänta ett par år på episode 3...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

Portal <3

Hade en skitflippad dröm om portal igår. Satt och spela, så hitta jag en hemlig gång med en knapp i ett hörn, tryckt epå knappen. Så minimerades portal och forumet.nu som stod uppe kom fram, och där skrevs ett inlägg där det stod:

I see you!

Av en okänd användare

Spelet hoppa upp igen och allt var helt annorlunda, en röd varningslampa blinka som fan osv

Permalänk
Medlem

tlx06, minns du vilken level du var på?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Hej !

har fastnat på HL2 Episode två.

Man ska försvara någon antenn och sen kommer det stora grejer med tre ben som ser ut som i war of the worlds. Tyvär blir jag total slaktad och har bara de tre sista husen kvar. Har kört det om och om igen men det går inte.

Några förslag ?

MVH koko

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ok, nu har jag spelat färdigt HL2 : episode 2.
Mycket bra spel och härlig grafik som flyter bra även på laptop som min.

Men seriöst, jag blev liiite irriterad av att spelet var slut just när det såg ut att bli riktigt häftigt !
Niiiice tänkte jag och då börjar eftertexterna rulla...

Jag tänkte exakt samma sak. Nåja, Valve är bra på att hålla spänningen på topp i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokobong
Hej !

har fastnat på HL2 Episode två.

Man ska försvara någon antenn och sen kommer det stora grejer med tre ben som ser ut som i war of the worlds. Tyvär blir jag total slaktad och har bara de tre sista husen kvar. Har kört det om och om igen men det går inte.

Några förslag ?

MVH koko

Hej !

Jag vet inte om man får skriva spoilers här ?

Ok, jag utfärdar en varning först.

Spoiler varning !!!!
----------------------------------

Jo, det där fick jag också köra om många gånger.

Du lyssnade väl på Dr. Magnusson innan du gick ut dit ?
Han informerade iallfall om hans egen uppfinning, de sk "Magnussons".
Ett slags sticky bomb, som du ska använda till att döda striders med (de där stor trebenta "war of the worlds" varelserna).
Du ska använda din gravity gun till att skjuta dessa "magnussons" på huvudet på varelserna. När de fastnat ska du skjuta på dem med valfritt vapen. Då exploderar de och stridern dör.

Du ha oändligt många "magnussons" till ditt förfogande. De finns att hämta ut i de där maskinerna du kanske ser..När du tagit en spawnar snabbt en ny.

Dock är det rätt svårt att få lugn och ro att skjuta på dem eftersom de är bevakade av mindre varelser, sk hunters som jagar och skjuter på dig.
Jag använde mina kraftigare vapen till att döda hunters. Också gravity gun var användbar att använda. Släng stockar på dem om de kommer nära.

När hunterserna är borta är det dock rätt lätt att skjuta "magnussons" på striderna...

-------------------------------------------

Spoiler slut

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokobong
Hej !

har fastnat på HL2 Episode två.

Man ska försvara någon antenn och sen kommer det stora grejer med tre ben som ser ut som i war of the worlds. Tyvär blir jag total slaktad och har bara de tre sista husen kvar. Har kört det om och om igen men det går inte.

Några förslag ?

MVH koko

Ja, lasta på en magnus bomb där bak på bilen och kör ihjäl de Hunters som skyddar Stridern. På detta sätt går det skit snabbt att klara av uppdraget.

Permalänk
Inaktiv

mtpocket dessvärre har ja inte en aning =/ Ska dock spela igenom portal igen, kanske hittar det då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hej !

Jag vet inte om man får skriva spoilers här ?

Ok, jag utfärdar en varning först.

Spoiler varning !!!!
----------------------------------

Jo, det där fick jag också köra om många gånger.

Du lyssnade väl på Dr. Magnusson innan du gick ut dit ?
Han informerade iallfall om hans egen uppfinning, de sk "Magnussons".
Ett slags sticky bomb, som du ska använda till att döda striders med (de där stor trebenta "war of the worlds" varelserna).
Du ska använda din gravity gun till att skjuta dessa "magnussons" på huvudet på varelserna. När de fastnat ska du skjuta på dem med valfritt vapen. Då exploderar de och stridern dör.

Du ha oändligt många "magnussons" till ditt förfogande. De finns att hämta ut i de där maskinerna du kanske ser..När du tagit en spawnar snabbt en ny.

Dock är det rätt svårt att få lugn och ro att skjuta på dem eftersom de är bevakade av mindre varelser, sk hunters som jagar och skjuter på dig.
Jag använde mina kraftigare vapen till att döda hunters. Också gravity gun var användbar att använda. Släng stockar på dem om de kommer nära.

När hunterserna är borta är det dock rätt lätt att skjuta "magnussons" på striderna...

-------------------------------------------

Spoiler slut

Hej !

Tack för ditt svar, tyvär är det exakt så jag har gjort men de är de små war of the worlds varelserna som är det större problemet. De så kallade magnussarna vägrar att fastna på de stora war of the worlds gubbarna, men jag tror att jag försöker mig på JesperT's lösning.

MVH koko

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det var lättare eller i alla fall snabbare att ta kål på "hunters" med bilen.

Permalänk
Medlem

mm ja lyssna på mig och örli, kokobong. Du lägger för mkt tid på att döda Huntersarna det är därför stridern hinner att spränga sitt mål.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så det kan ha besvarats.

HL2 är ju uppdaterat grafiskt i Orange Box, måste jag köpa Orange Box för att ta del av förbättringarna eller får jag det gratis till mitt HL2 som jag köpte för 3 år sedan?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Orkar inte läsa igenom hela tråden, så det kan ha besvarats.

HL2 är ju uppdaterat grafiskt i Orange Box, måste jag köpa Orange Box för att ta del av förbättringarna eller får jag det gratis till mitt HL2 som jag köpte för 3 år sedan?

Ingen aning faktiskt men det är enkelt att testa i spelet. Det man enklast ser skillnaden på är om ficklampan ger skuggor, det gör den bara från och med när EP2 kom. Du ska även har motion blur och HDR-ljus men det är kanske inte lika lätt att testa.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tråden är inte direkt ny men jag tar upp den istället för att skapa en ny tråd om ett gammalt spel som ändå dör ut efter ett par timmar!

Köpte nyss The Orange Box till PS3 och blev positivt överraskad!
Har aldrig egentligen intresserat mig för Half Life, hade uppfatningen att det är mest CS men tänkte jag skulle köpa det eftersom det verkar ändå vara en klassiker som alla borde ha spelat och tjii fick jag när det visar det sig att det är ett bra genomtänkt singel player spel!

Visst, grafiken, känslan och rörelserna är väll inte som ett spel från 2010 men ändå vad röj det är!

Har bara hittills börjar på lite och ser fram emot att plöja genom allt i boxen!

Ja, jag är väll lite efter eftersom detta är ett spel som troligen alla här på SweClockers har kört igenom!

Där ser man än en gång att man inte bör döma ett spel som man inte har prövat!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510