Ska beställa 8800GT, har lite problem!

Permalänk
Medlem

Ska beställa 8800GT, har lite problem!

Hejsan, som sagt ska beställa mig ett 8800GT inom en snar framtid. Dock så är det så att jag har BTX eller någon annan fukad standard. Detta inebär att allt i min dator är liksom tvärtom. Tex grafikkortet är riktat upåt istället för neråt.

Detta innebär att jag har väldigt tight med utrymme.

Därför ska jag köpa mig ett 8800GT, och sedan installera en fläkt (zalman VF900). Så till mitt problem, en stor kylfläns är ivägen.

BILD

jag antar att detta är chipset kylning och undrar om jag kan byta ut den? Isåfall till vad? Vill helst ha en minnimal kylfläns. En liten till fråga funkar mitt nättagg med 8800GT?

nätagg

http://img138.imageshack.us/my.php?image=ntagfp3.jpg

Tack på förhand! Och ja dålig stavning.

EDIT: Det går inte att köra med stockcooling eftersom att CPU kylaren är ivägen. Borde dock gå utan stock.

EDIT 2: Oj oj, Mycket frågor här asså :S, men ialf vilken kylpasta är att rekommendera till grafikkort? Samma som till CPU? Och hur tar man lättast bort kylpasta?

Permalänk

Du kan ju alltid byta ut den mot en liten platt fläns med fläkt. Vet inte om det rymms då men det får du mäta och kolla själv. Nackdelen är att dessa brukar kunna leva om en del.

Permalänk
Medlem

har typ ingen extra kontkakt för fläkt. (den enda som finns går till Zalman fläkten)
Men tänkte att all ''vind'' som zalman fläkten gör kanske räcker så man kan ha en pytte liten kylfläns. Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_hr05.htm
Denna kanske passar, då byggs nordbryggan om rejält, du vrider den i ett läge som passar bättre.

Jag installerade nyss en sån för att ge plats för 8800 GT vilka är längre än mitt nuvarande kort. Hade tidigare ett annan passiv kylning som jag satte dit för att orginalkylningen (fläkt) gick i 8000 RPM.

Vilket moderkort har du?

Anders

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Ingen aning tyvär. Kan ingen länka till en pyte liten kylfläns? tack ialf

Permalänk
Medlem

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_hr05sli.htm

den borde kunna fungera, kan rekomendera den starkt.

Permalänk
Medlem

ok tackar men hur är det med nätagget?

d2470-a1 heter moderkortet annars. Har inga hål heller :S.

Permalänk
Medlem

Arctic Silver 5 Kylpasta är bra, ta bort den gamla med rödsprit.

Anders

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Bump, funkar mitt nättag med GT då?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcxs
Bump, funkar mitt nättag med GT då?

*tråd låst*

Det är inte tillåtet att bumpa trådar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||