Permalänk
Medlem

Subwoofer till receiver

Hejsan.
Jag har kopplat mitt gamla hemmabiosystem till en receiver (tidigare hade jag en dvdspelare som man kopplade kablarna direkt i...) Det gick jättebra, men problemet är att det inte finns nåt uttag till subwoofern med de sladdarna. Utan på receivern så är det ett annat slags "hål" där man ska koppla in subwoofern. Jag kan alltså inte koppla in min subwoofer med de tunna röd/svarta sladdarna.

Finns det nåt sett att lösa detta utan att behöva köpa en ny subwoofer?

NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?

Permalänk
Medlem

Jag är inte ricktigt säker på vad du menar, men det låter som att du har en passiv subwoofer som du försöker koppla till dill en reciver med lågnivåutgång.
Då är det lite jobbigt, du behöver då en förstärkare att koppla in i recivern och sen till basen.

Permalänk

Om nu inte subwoofern är så kraftig så tror jag detta kan funka bra

http://www.hifikit.se/index.php?id=1705

Det är en subbas förstärkare! Förslagsvis kopplar du in din subbas till denna förstärkare och sedan från förstärkaren till lågnivå ingången på din reciver.

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Hmm... Skulle säkert funka, men är det värt 500 spänn för att få basljud är frågan : /

Permalänk

Nej, antagligen mer värt att köpa en helt ny sub. Den suben som du hade till ditt gamla system är antagligen en passiv sub som fick sin ström från ditt gamla system.

En vanlig förstärkare skickar bara en lågnivå-signal och sen tar suben ström från ett vanligt vägguttag.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Avstängd

köp en aktiv sub...proson 210 eller vad den heter.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här: http://www.audiopro.se/templates/audio_pro_products/?id_produ...
(Audio Pro SUB PS-175)

Följer det med sladd så man kan koppla in den i förstärkaren?

Permalänk
Hedersmedlem

heheh bara en instickare.. är man inte "ljudkvalitets"-känslig så kan man ju köpa sånt här....
http://www.mds.se/categories/ProductList.asp?SectionId=9154
Trycker på mycke bra ska ni veta.. synd bara grannarna gnäller när baslådan är på.
heheh inte så konstigt. kör i övrigt budget surroundhögtalare..(5högtalare för 2tusen totalt). har steget på 480W. har ett baselement på 700watt från samma ställe.
Min surroundreceiver är: Harman/Kardon AVR330.
kopplad till datorn via optisk s/pdiff.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace