Komplett eller Datorbutiken???

Permalänk
Medlem

Komplett eller Datorbutiken???

Nu är det så att jag undrar vilken internetbutik NI skulle föredra eller rekommendera.

Har lagt ihop samma saker i min kund vagn ifrån vardera butik.

Datorbutiken har då den billigaste. ca 8000:-

Komplett, och samma saker. ca 8500:-

Vilken butik ska jag då ta, har haft dålig erfarenhet av datorbutiken... bra erfarenhet från komplett. Men efter man läser allas trådar om hur dom har blivit behandlad av dem så börjar jag tveka om jag ens vågar köpa en dator från någon av dem....

Så kom med eran åsikt och gör mitt lidande kortvarigt.

Permalänk
Medlem

Har själv bara haft bra erfarenheter från db så skulle ta dem. Billiga är de åxå!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Datorbutiken helt klart, bättre service, bättre priser.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Köper alltid från komplett då dom har hämtbutik i stockholm.. Utöver det skulle jag kunna handla på DB med, men gillar hämtbutik och möjlighet att lämna där om nåt skiter sig. Litar inte på posten.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Re: Komplett eller Datorbutiken???

Du får ju tänka på att detta är ett underforum kallat konsumenträtt. Har skriver folk för att klaga till 90%. Dessa 90% motsvarar inte ens 5% av den totala kundkretsen som komplett eller DB har. Folk skriver helt enkelt inte här varje gång dom fått sina varor dom beställt eftersom det är meningen att man ska få dom. Får man dom inte så klagar man däremot.

Jag hade dock tagit komplett då jag haft otroligt bra service från dom, t.ex skickade jag in ett moderkort som utgått ur sortimentet för över ett halvår före jag skicka in det, Fick då ett nytt moderkort som jag fick välja själv som t.o.m var 150 kronor dyrare än nypriset på första moderkortet vid inköpstillfället. Så där vann komplett mig som trogen kund

Permalänk
Medlem

För mig skulle det inte spela någon roll. Jag har handlat både på komplett o datorbutiken med positiva feedbacks.
kolla vad grejerna skulle kosta på dustin, dom rekommenderar jag starkast eftersom deras service är bäst, tycker jag.
Handlar mer och mer av dustin + att mitt företg handlar bara av dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ta den billigaste! Bådaföretagen är pålitliga och erbjuder bra service och så vidare. Så ta det billigaste för att spara en slant,

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog dock betala lite extra för att få komplett som leverantör. Haft alltför mycket problem med datorbutiken, trådarna här på sweclockers talar för sig själv. Absolut bäst är dock dustin.

Permalänk
Medlem

hehe som sagt så blir jag inte så mke klokare men tackar för allas åsikter!!

Permalänk
Medlem

Många likt jag själv delar nog åsikten om att Dustin, Komplett och DatorButiken är bland om inte de bästa butikerna man kan beställa från i Sverige.

Det brukar som oftast handla om priset och tidigare erfarenheter. Spelar pengarna en stor roll, ta det billigaste alternativet. Du nämner att du tidigare haft mindre bra erfarenhet av DB och det gäckar väl som oftast ens val.
Personligen beställer jag alltid från Dustin därför att de aldrig under alla de år jag beställt från dem gjort mig besviken. Dustin är oftast lite dyrare, men deras support (i mitt fall iaf) och leverans är av högsta klass. Jag betalar gladeligen lite mer för bra leverans/emballage (alltid bra förpackat)/service.

Permalänk
Medlem

Finns sakerna i lager så tycker jag Datorbutiken är självklar. Däremot har de inte i lager så är de väldigt opålitliga och leveranstiderna stämmer nästan aldrig.

Skulle försöka bygga ihop hos Dustinhome istället för Komplett. Brukar kosta ungefär lika mycket oftast och Dustinhome är bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Kolla om samma saker finns på Inet, de verkar vara bäst för tillfället
Annars verkar db vara bättre än komplett just nu iaf, hör många som har problem med komplett vilket är synd då de länge varit bland de bästa.

Permalänk
Medlem

Kolla på dustinhome med, det är ditt bästa alternativ

Kanske lite dyrare med fan så mycket bättre leverans och service

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig välja komplett i alla fall, köpte den dator för 3 månader sen där och fick den igår, plus när jag väll fick den så vara fakturan 3000 dyrare en vad det skulle vara. Det kanske var en en gång sak men jag handlar aldrig där igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phonixxx
Jag skulle aldrig välja komplett i alla fall, köpte den dator för 3 månader sen där och fick den igår, plus när jag väll fick den så vara fakturan 3000 dyrare en vad det skulle vara. Det kanske var en en gång sak men jag handlar aldrig där igen.

Väntade du 3 månader på leverans? Tålamod..

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Avstängd

Ska man ha något i år tar man datorbutiken, jag beställde ett par ram till bärbara från komplett men avbeställde efter 2 veckor och hämtade samma stickor billigare från kjell&Có någon mil hemifrån.

Komplott hade minnena i lager, 100+ stod det... fast jag vet inte om det är 100+ styck eller 100+ dagar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Har handlat av båda och inget strul någon av gångerna, förutom att de var lite segt från komlett men de var bara lite efter jul då så de får man ha lite överseende för.

Litar på båda butikerna så jag skulle tagit det billigaste. Sen skulle jag även se vad de kosta på Dustin och Inet.

Permalänk
Medlem

Har också handlat från båda. Båda har bra priser, bra service och snabb leverans.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken är väldigt bra! Beställde en hel rigg för 12k fick det dagen efter

Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |