Permalänk
Medlem

LAN-drivare för Asus P4P800

En polare har problem med sin dator, jag har fösökt hjälpa honom.
Problemet är att han inte har kvar installskivorna till sitt mobo, som är ett ASUS P4P800. Jag har tankat alla LAN-drivare som finns på Asus hemsida. Det är drivare till ett 3com NIC som behövs alltså. Drivarna som finns på sidan fungerar inte, de tycks bara vara till nåt PCI-kort. Tycker det är konstigt att drivarna från ASUS inte fungerar. Nån som vet vad jag ska tanka och bränna åt honom så han får igång sitt nät?

Hjälp, hjölp, hjålp!

Permalänk
Medlem

Har ni testat att installera eller vad går fel? Den integrerade 3C940 kretsen är densamma (typ) som pci kortet 3C2000T. Samma Marvell-chip och samma drivrutiner. Testa drivrutiner från 3com annars. Där finns det fungerade som är till båda varianterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frysern
Har ni testat att installera eller vad går fel? Den integrerade 3C940 kretsen är densamma (typ) som pci kortet 3C2000T. Samma Marvell-chip och samma drivrutiner. Testa drivrutiner från 3com annars. Där finns det fungerade som är till båda varianterna.

Aha, okej ska testa det. Finner det bara sjukt att grejerna från Asus inte fungerar. Det råkar inte finnas nån one-click installer för detta mobo?

edit: Det vi testat är att installera LAN-drivisar från Asus hemsidan, men det är fel drivrutiner, det är till nåt PCI-kort. Windows hittar inte nätverkskortet, helt enkelt. Till och med provat med min Vista-skiva, drivare till hans kort finns inte ens där.

Permalänk
Medlem

Men det finns väl i enhetshanteraren? (Som utropstecken förstås.) Så ni inte råkat disabla det i bios.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frysern
Men det finns väl i enhetshanteraren? (Som utropstecken förstås.) Så ni inte råkat disabla det i bios.

Ja, det finns i enhetshanteraren, nej det är inte avaktiverat i BIOS.