Spel som funkar på en 500mhz GF2?

Permalänk
Medlem

Spel som funkar på en 500mhz GF2?

Hallo.

Var tänkt att denna helg hemma i norrland skulle innehålla alkohol och diverse upptåg men nu ligger samtliga mina kompisar som bor kvar och gnäller över feber och förkylningar.
så nu sitter jag här under en helg med en 500mhz dator med 256mb ram och ett 64 mbs Geforce 2kort.
Tips på vad man kan lira?
Diablo 2 har jag just nött under en längre period så är inte så sugen på det.

Permalänk

Duke Nukem 3D! Doom II!

Permalänk
Medlem

Colin Mcrae Rally 2.0! Jättekul (enligt mig) och borde fungera bra på din dator! Jag sitter med boxen framför mig och kollar systemkraven... Din dator klarar faktiskt "Recommended"!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Om du är sugen på FPS borde Thief - The Dark Project eller Deus Ex funka, är rätt säker på att de skall flyta bra. En annan tidlös klassiker är Jedi Knight: Dark forces 2, det funkar garanterat (körde det på min 166:a med software rendering då det begav sig ). Mycket bra spel alla tre.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Utan problem Starcraft!

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

diablo II, red alert II, carmagedon, warcraft III

Permalänk
Medlem

Planescape: Torment

Permalänk

C&C:Generals borde funka utmärkt. Har själv kört det på en 450MHz med nåt gf2. Visserligen gick det i ungefär en tredjedels fart och hackade lite när det hände mycket, men då får man mer tid att tänka ut sina stategier.

Lite andra...
Return to Castle Wolfenstein
Commander Keen
Age of Empires (ettan och tvåan)
Quake 2
Jane's WW2 Fighters
X-wing Alliance

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1&2
Diablo 1 (väldigt annorlunda än 2an ju)
Megaman X1-5 (bara de som finns till PC tror jag? vet inte om 2an finns iofs, men resten finns i alla fall och är underbara spel)
Starcraft

Permalänk
Avstängd

Worms 2 ,worms armageton samt worms world party dom spelet är kult förklarade enligt mig i allfall

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Elastomania, Across Bridge builder, Motorcross madness 1-2

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Känns onödigt att tipsa om spel som t.ex. det första Doom. SÅÅÅ gammal är inte datorn trots allt. Spel som t.ex. Soldier of fortune, Max Payne, Vice City etc etc. spelade jag på en likvärdig dator när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att jag glömt bort alla dessa guldspel!
Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

quake 1,2,3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofredrik
C&C:Generals borde funka utmärkt. Har själv kört det på en 450MHz med nåt gf2. Visserligen gick det i ungefär en tredjedels fart och hackade lite när det hände mycket, men då får man mer tid att tänka ut sina stategier.

Lite andra...
Return to Castle Wolfenstein
Commander Keen
Age of Empires (ettan och tvåan)
Quake 2
Jane's WW2 Fighters
X-wing Alliance

cnc generals flöt inge vidare på ett FX 5500, visserligen var det då högsta inställningar

Permalänk
Medlem

Descent funkar utan problem, men det kanske ses som för gammalt:)

Permalänk

CS

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Känns onödigt att tipsa om spel som t.ex. det första Doom.

Han ville ha tips på spel han kunde spela. Doom II är ruggigt kul i Multiplayer. Alltså tipsade jag honom om det. Spela roll hur gammalt spelet är.