Fråga angående trasig nätdel
Jag köpte för ett år sedan en Hiper-nätdel på komplett.se. När jag skulle byta en hårddisk i den för nån månad sen så brände den nya disken sönder direkt, luktade bränd elektronik och man kunde se ett bränt chip på den. Kopplade ur den igen för att skicka in på garanti men har haft en del att göra så det har inte blivit av. Nu skulle jag byta dvd-brännare i den för nån vecka sen, och vad händer? Den nya dvd-brännaren börjar också lukta bränt direkt och nu är även den defekt. För att göra ett sista test kopplade jag in ett rack för extern hårddisk och se om även det brände, och det gjorde det, så jag kan ju säga att jag är hyfsat säker på att nätagget orsakat skadorna. Nu till problemet. Jag pratade med komplett.se och personen som jag pratade med hävdar att komplett inte tar något ansvar för delarna som har gått sönder. Han hävdade även att det är upp till mig att säkerställa att det beror på nätagget, trots att dom förmodligen har mycket lättare att testa en nätdel. Mitt enda sätt var ju att förstöra mitt hårddisk-rack, som jag dock inte använder. Nu har dom säkert lag och rätt på sin sida, men tyckte ändå det var värt att nämna då jag tycker att det är lite dåligt av dom att inte erbjuda sig att bara testa det utan kostnad eftersom att dom givetvis har mycket bättre utrustning för detta. Jag kunde ju faktiskt lika gärna ha bränt moderkortet när jag testade det själv, men nog om det.
Min fråga är enkel. Vem bär ansvaret för den defekta dvd-brännaren och den defekta hårddisken, om nu komplett kommer fram till samma slutsats som mig (vilket man inte känner sig säker på efter att ha läst om kompletts testlabb i detta forumet)?
MVH
E det så?