Permalänk
Medlem

härmed inleds Sweclockers Assassins Creed Easter egg's jakt!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

easter egg?vad pratar du om:confused:

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Och vad? Funkar det bättre? För isåfall är det ju skivorna som gör felet?

Nope, fungerar lika dåligt =/

Men efter det så gjorde jag en grej som gav lite resultat iaf.:
Ta bort sparningen, och börja om från början ^^

Då fungerade det fin fint, men så fort jag kom till Jerusalem så började det frysa igen.

Jag ska skicka in Xboxen på reparation, då Halo 3 har fryst några gånger det med.
AC fryser väl var 30e minut eller så...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

seriöst, måste vara årets trasigaste* spel, och EA är inte ens inblandade..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

gömda grejer och överraskningar oftast. (fattar inte heller vad dock, och lär ju aldrig pröva heller*)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

jojo,det förstog jag,men "easter egg" och sen visade han en bild från spelet,förtog inte riktigt vad han pratade om eftersom det ej fanns nått easter egg på bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jojo,det förstog jag,men "easter egg" och sen visade han en bild från spelet,förtog inte riktigt vad han pratade om eftersom det ej fanns nått easter egg på bilden.

Precis vad jag tänkte... det enda jag kan få det till är att grejen bredvid gubben ska se ut som fronten på en långtradare, men det känns ju lite väl långsökt ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Precis vad jag tänkte... det enda jag kan få det till är att grejen bredvid gubben ska se ut som fronten på en långtradare, men det känns ju lite väl långsökt ^^

//Gorian

hahaha

Skön bugg med hesten btw!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Yes!

jag har hittat kartor var man kan hitta alla flaggor yay!
Riktigt dumt av utvecklarna att gora sa att alla flaggor och Templars ar savepoints, speciellt Templars, jag menar varfor ska man behova slas for att spara? WTF sager jag bara, speceillt jag da jag verkar ha nagot problem med att spoa dem om jag inte star pa ett tak och putar ner dem ^^

Maste ju vara spelet som gor att det fryser for folk som klagar pa det, har aldrig fryst for mig an sa lange...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv

jag brukar bara stänga av. Den sparar riktigt ofta så det går bra:)

Brukar alltid göra alla investigates. Man får reda på grymt mycket fakta och kan göra ett perfekt mord (man tjänar inget på det men det är jävligt kul och coolt)
Ang striderna så brukar jag försöka anfalla lite och inte bara geeka counters.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Yes!

jag har hittat kartor var man kan hitta alla flaggor yay!
Riktigt dumt av utvecklarna att gora sa att alla flaggor och Templars ar savepoints, speciellt Templars, jag menar varfor ska man behova slas for att spara? WTF sager jag bara, speceillt jag da jag verkar ha nagot problem med att spoa dem om jag inte star pa ett tak och putar ner dem ^^

Maste ju vara spelet som gor att det fryser for folk som klagar pa det, har aldrig fryst for mig an sa lange...

Skriver från PS3an?;) tänkte på dina Å,Ä o Ö saknas:P

Permalänk

Man ska kunna flyga runt i spelet. Någon som testat?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

spelat ett bra tag nu och,vart är utmaningen egentligen?
enda som jag kanske har fått kämpa lite för(ytterst lite) är mot tempel riddarna och nån enstaka boss samt dom där stealth killsen.
man är ju helt oövervinnelig med counter attack,bara vänta tills dom slår och sen är det gonatt med dom.
måste nog vara det enklaste spelet jag någonsin har spelat i hela mitt liv.
vågor utav vakter?hah,det viftar man lätt bort,man behöver ej springa och gömma sej,bara att vänta på att vakterna ska komma emot en och sen hugga ner.

Visa signatur

Permalänk

Fly him to the moon
Skrivet av Aftonbladet 15 november 2007, klockan 04:26

Vår recension av "Assassin's creed" kommer att dyka upp här om ett par timmar.
Under tiden kan ni ta del av den fuskkod som Ubisoft Montreal lämnade kvar i våra debugkoder. Genom att trycka L3+R3 kunde man flyga varsomhelst i spelet – hela vägen till helsefyr om man ville. Som tur var upptäckte jag inte det här förrän alldeles i spelets slutskede.
Vilket också är då filmen utspelar sig, även om den inte avslöjar ett dugg.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Någon som klarat spelt ännu? Behöver bolla lite tankar med någon om slutet: Läs spoil om ni vill veta.

När man klarat spelt och kolalt igenom alla eftertexter så är man själv i labbet, där kan man då logga på brudens dator och läsa hennes mail. I mailen ser man hur hon har kontakt med "the assassins" och sen så hittar man även lösenordet 10281943 som leder till hennes ch doktorns privata rum vad jag kan minnas, väl därinne så står en till dator, men kan inte klura ut hur eller om man kan komma åt den för det verkar som det ska finnas något mer att hitta...

Sen undrar jag lite över vad de asiatiska tecknen som står i hans egna rum betyder, någon som kan översätta? :]

Dold text

Jag har också klarat de, 2ggr för acievements. Snodde Vidics keycode penna när han stod me ryggen mot mig en gång i labbet, så jag kunde kolla han och Lucys dator, och genom att kolla Vidics dator så kan jag kolla datorn i Konferans rummet, men det står bara några mail där som är lite skumma, om olika händelser med andra "subjects" som dom gjort samma sak med som dom gör mot Desmond, antagligen är detta ett upplägg för uppföljaren, för jag kan inte komma på eller hitta något mer att göra i labbet.

Dold text
Permalänk
Medlem

Klarade precis spelet nu (360) tog ca 25 timmar, då gjorde jag allt utom att samla alla flaggor. Förbannat grymt spel och inte en bugg eller frysning har jag haft heller.

Hade det inte varit för dom otroligt malplacerade och irriterande miniquestsen man får av sina handikappade lönnmördarpolare så hade det fått en klockren tia.
Men tidsbegränsade mupplekar (samla flaggor... WTF?) sänker betyget med två fulla snäpp baserat på att jag vrålade rakt ut vid vissa tillfällen och hotade omgivningen med våld... Det skall inte behöva hända.

Åtta av tio får det bli, men i sina bästa stunder så var det på gränsen till magiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Har precis mördat min 3e gubbe och efter det så får jag inte upp några mer uppdrag :/ Helt tomt på kartan, har jag missat når viktigt eller vad.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis
Har precis mördat min 3e gubbe och efter det så får jag inte upp några mer uppdrag :/ Helt tomt på kartan, har jag missat når viktigt eller vad.

Man får ju fler uppdrag (pickpocket, eavesdrop etc.) när man spanar från tornen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Man får ju fler uppdrag (pickpocket, eavesdrop etc.) när man spanar från tornen.

Har varit uppe i alla tornen som går i området men fortfarande inget.

Visa signatur

Permalänk

hatar detta spelet just nu.. 19 / 20 flaggor i Masyaf och kan verkligen inte hitta den sista :S någon som har sett en guide för alla flaggor eller något ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

men fantasi människa, det är ju optimus prime, från transformers!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har varit uppe i alla tornen som går i området men fortfarande inget.

Har exakt samma problem! I jerusalem...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Har exakt samma problem! I jerusalem...

Om ni har mördat han i jerusalem, rid tillbaka till mysaluf(stavning?)

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få armborst? Han använder ju trots allt det i introfilmen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen

Mitt löste sig iaf, problemet var skit bakom spakarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen

Ja jag har mördat den första killen i Jerusalem. Men sen får man efter det fler "mål" och då är det en kille till i Jerusalem. Där är jag nu...

Citat:

Mitt löste sig iaf, problemet var skit bakom spakarna

Hur gjorde du?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Skriver från PS3an?;) tänkte på dina Å,Ä o Ö saknas:P

hehe nope Sitter i USA med amerikansk layout pa tng

Btw: Nagon som vet om man maste spela en visst antal uppdrag for att alla templars och flaggor ska kunna hamtas/dodas?

For nagra av mina templars finns inte fast polare har dodat dem pa samma stalle som jag letar pa... jag ser deras skold/lada som de brukar sta vid men ingen templar...lite jobbigt om man bara saknar nagra fa far att fa acvhimenten

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Hedersmedlem

När du ska döda den 4e måste du upp i ett torn i det upplåsta (rika) distriktet, då kommer fler torn och uppdrag komma upp på kartan.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om spelet i sig men det måste vara den sämsta Limited Edition utgåvan nånsin :P. Bara en figur och inget annat, samtidigt som man får "not for resale" på utsidan av fodralet. Det är fan nästan så man vill skicka ett argt mail ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palledaman
hatar detta spelet just nu.. 19 / 20 flaggor i Masyaf och kan verkligen inte hitta den sista :S någon som har sett en guide för alla flaggor eller något ?

Jag har bara hittat 18 st, Känns som jag har letat överallt, kan inte hitta dem sista 2, vart hittade du din 19onde? Eller en av dem du tror jag kanske har missat?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det är någon port som öppnas en bit in i spelet där sistan flaggan går att hitta? Vill minnas att jag läste något sånt.