jag har försökt få igång ett trådlöst nätverk i två dagar nu, och mina försök har varit totalt fruktlösa.
Modem och router för trådlöst fanns sedan innan, men när de skaffades bodde inte jag här och nåt trådlöst nätverk sattes heller aldrig upp.
Hittills har mina roomies bara dragit en nätverkskabel från modemet direkt till en dator i hushållet. (Vår bb-leverantör är f.ö. ComHem.)
Jag gick därför och köpte mig en usb-mottagare för Trådlöst, som jag installerade och som verkade funka fint på pappret; Aktivitetsdioden blinkar, så det ser ut som att den skickar och tar emot iallafall.
Signalstyrka och länkkvalité är närapå 100%, men här kommer problemet; jag kommer fortfarande inte ut på internet.
Har även provat att stänga av modemet och sätta på det igen efter ett par minuter - det hjälpte inte.
Det som är lite konstigt är att det inte funkar att koppla direkt från modemet till nån annan ouppkopplad dator och få internet, bara från datorn man gjorde det först med.
det påstås även att man icke har behövt installera några som helst drivrutiner för varken modem eller router. jag är nybörjare så jag vet inget, men det låter mystiskt för mig.
är just nu i upplösningstillstånd, eftersom det börjar bli torftigt med en uppkopplad dator på fem pers.
Är villig att börjar från scratch, omformatera eller vad fan som helst.
Tack på förhand!
Rubrik redigerad av Aqualize