Permalänk
Medlem

Alien vs Predator: Requiem

Ja. De av er som tyvärr sett AvP vet at det är upplagt för en uppföljare.

Kanske är sen ute, men såg trailern för uppföljaren först idag och måste erkänna att jag tyckte om det jag såg.

Det som främst lockade var att det verkade vara som att de gjort en vuxenfilm, istället som för floppen AVP där man körde på att göra den pg13 och därmed mindre blodig (jämfört med alien- och predatorfilmerna).

Tycker mig att trailern innehåller betydligt mer gore än hela filmen AVP och jag ser, tro det eller ej, fram emot tvåan.

Hoppas bara den lever upp till mina förväntningar.

http://www.avpr.com.au/

Ps. Redband iz teh shit.

Vad tror ni?

Ämnesraden redigerad av Aqualize

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

kollas in.. standby

Update. Intressant, skall ses asap

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel: Ettan är den när de slåss i nåt slott under isen?

Isf, den var allmänt töntig, och om jag ska vara ärlig tror jag inte särskilt mycket på den här. Kanske är underhållning för en och en halv timmme, men inte mer.

Btw, vad är det för skillnad på "international trailer" och "redband"?

Permalänk
Medlem

"Ettan" utspelas i en pyramid under antarktis. Gick för övrigt på sexan ikväll...

Den var jävligt töntig, men mest för att den inte var riktad till vuxna, som alla andra filmerna i serien.

Jag kollade på båda och redband verkade vara den blodigare versionen.

En film är väl ändå menat att vara som underhållning och inget mer väl?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

precis. underhållning och nomore noless

ettan om vi nu kan kalla avp för det tycker jag personligen är rätt bra,
trots vissa brister

Permalänk
Medlem

Är alltid lite skeptisk när special efekt killar får göra en film, men om man har tur kan det bli nått.
synd bara det ska va med nån jävla collage unge som säkert ska rädda dan

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Underhållning är en sak, men det är inte direkt en film som lämnar några spår... Jag är mer för filmer som kan ge mig nåt mer än popcorn i knät.

Avp "1" var så pass tråkig att den inte ens var underhållande, man kanske skrattade nån gång, fast då var det inte för att de sa något roligt...

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt ganska bra ut.

Permalänk

Ser helt okej ut, men min erfarenhet har lärt mig att trailrar inte säger ett skit om hur bra en film kommer bli. Har sett många trailers som verkat ashäftiga och så visar det sig att allt det häftiga var med i trailern och resten var skit

Jag tycker också ettan var kalkon, lite för många töntiga inslag och sen gillade jag inte alls hur predators var animerade, alldeles för stela och klumpiga.. inte alls så häftiga som dom ska vara.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Underhållning är en sak, men det är inte direkt en film som lämnar några spår... Jag är mer för filmer som kan ge mig nåt mer än popcorn i knät.

Avp "1" var så pass tråkig att den inte ens var underhållande, man kanske skrattade nån gång, fast då var det inte för att de sa något roligt...

Haha, vad är det egentligen du vill ha i knät då?

Är det bara jag eller verkar AVPR vara en mer vuxenfilm, till skillnad från AVP?

För såna där Headshots som finns i trailern fanns fan inte i AVP hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, vad är det egentligen du vill ha i knät då?

Är det bara jag eller verkar AVPR vara en mer vuxenfilm, till skillnad från AVP?

För såna där Headshots som finns i trailern fanns fan inte i AVP hehe

Haha det du;)

Jag kan hålla med om att denna verkar vara lite mer av en vuxenfilm, den förra försökte flörta med för många målgrupper för att det skulle fungera. Tror denna kan bli bättre, fast det kanske säger mer om den förra än om den här...

Permalänk
Medlem

Ser framemot denna. Tyckte ettan var helt Ok

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Kommer ett spel också men enbart till PSP! Skräp är vad det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Kommer ett spel också men enbart till PSP! Skräp är vad det är.

Ja, hatar också sånt.

Det som störde mest var Shen Mue-serien i tre delar där de två första delarna gavs ut för DC men inte den tredje, avslutande, delen. Så himla störigt.

Men det finns ju redan två AvP-spel till pc med, även om de är skitgamla

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt helt ok ut... Men jag tänker inte skaffa mig några förhoppningar för då blir filmen i 99% kass.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Synd att inte första AvP filmen var som första Avp spelet till pc. Man var ju rädd när man spelade det

Dock så var ju filmen underhållande endå.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Denna är säkert sevärd. Men enbart för att ha kul 1,5 h och se lite kravlös action.

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Om inte annat så massor med ögongodis... Tror inte att jag ger så värst mycket för story osv. Men som sagt, ögongodis

Permalänk
Medlem

Såg första reklamen på tv idag (är jag sen?)

Premiär 4:e januari, mums.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar trevlig, som ett sci/fi fan så måste jag nog se den. Hoppas att den är bättre än den förra avp.

Något som jag verkligen önskar skulle vara en ny Alien film, i klass med Alien eller Aliens. Bättre science-fiction action får man leta efter.

Permalänk

vet inte men det är väll i första filmen vi får se en predalien? kan bli gött, bara som sagt inte någon jävla snorvalp räddar världen, är det någon som ska så är det arnold

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vet inte men det är väll i första filmen vi får se en predalien? kan bli gött, bara som sagt inte någon jävla snorvalp räddar världen, är det någon som ska så är det arnold

Haha, nej. Det är alltid antingen en 8 åring som spelat spel på sitt tv spel som hackar pentagon och vet allt om allt eller en liten flicka som på något mystiskt sätt vet när de är i trubbel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Haha, nej. Det är alltid antingen en 8 åring som spelat spel på sitt tv spel som hackar pentagon och vet allt om allt eller en liten flicka som på något mystiskt sätt vet när de är i trubbel.

Mjo, ungefär som i Transformers-filmen då. Värsta skiten som nånsin producerats.

Första Alien Vs Predator var tämligen kass, tycker jag. En del röj i basen under isen i Antarktis, men utan att det kändes som att något hade någon mening. Kändes helt oengagerande.
Tvåan ser på trailern ut att bli bättre iallafall. Dock får man hoppas att det inte bara är splatter, utan lite handling också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

jag längtar som fasen till denna filmen iaf

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag om rovdjurens hållning och stit i filmerna. Den där coola ,laid back "I´ll kill you twice before you hit the ground"-look... Typ...
Är i princip enbart därför jag tittar på favp.

Men nu räknar jag ner tills Rovdjuret XII, One man is sent out in space and his thirsty for revenge.
Arnold skickas till deras hemplanet för att kicka lite predator ass... Hoppas bara den skapas ^^

Nog med bullshittet från mitt håll, bara [b]två[/b] dagar kvar, då vet jag vad jag ska göra denna fredagkväll ^^

Permalänk
Medlem

mjovars, vill även jag se denna rulle, för aliens i en stad i nu tid? kan det bli mer röjj?:D

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ska se den på lördag!

Recension hos IGN. Betyg 7/10
http://movies.ign.com/articles/843/843172p1.html

"A surprisingly entertaining sci-fi adventure that is sure to sustain interest in the crossover franchise."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

"...in short, this is exactly the movie for which fans have been waiting."
Recension hos IGN. Betyg 7/10
http://movies.ign.com/articles/843/843172p1.html
Låter ju skitbra

Edit: haha vilket jävla flin jag fått av bara recenssionen

Permalänk
Medlem

Låter lovande, kanske ska ta o boka idag. Dock får jag nog gå själv, mina vänner avskyr allt som har med sci/fi att göra.