Permalänk
Medlem

Var en helt okej film. Störde mig dock lite på en del detaljer som den nörd jag är. Slutet var dock underbart. Före slutet när de säger 800 klyschiga kommentarer sög dock. Kan dem inte bara hålla käft?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tankade hem eländet för ett par veckor sen. Och det var länge sen som man såg en rikigt skitfilm som den här.

Älskar "Alien" filmerna. Och även "Predator" ( ettan och tvåan ). Och sen när man fick höra att man hade gjort en "Vs" på dom två så blev det att man även där gick och såg den. Även om "Alien vs Predator" inte är någon höjdar film, så likförbannat finns den i dvd hyllan hemma här.

Men den här, "Alien vs Predator: Requiem" den suger verkligen. Nästan så att jag skulle kunna säga att kalkonernas kalkon, "Det okända" är snäppet bättre.

Okej, där tog jag väl kanske i lite väl mycket.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

mycket man har lärt sig av denna film. VARNING SPOILERS KANSKE?

*När ett predatorskepp blir sönder skjutet inifrån i rymden, så störtare det automatiskt mot en planet.

*Predators hem planet är en ödelagd,öken planet med pyramider?

*Predators mystitiska blå vätska tar aldrig slut.

*Aliens blod är bara frätande när det passar.

*När en predator är där för att undanröja allt bevis så kan han ändå ta sig tid att flå personer och hänga upp dom i träd.

*Att en nödsignal tar endast några minuter att nå deras hemplanet som ändå ligger rätt långt bort. samt att dom sedan kan resa dit bara på nån timma.

*Att en predalien kan smyga sig enda in till förlossnings avdelingen på ett sjukhus utan att nån märker den.

* National Guard kan va på plats innom en väldigt kort stund.

*Alla som har varit i krig ellr gått militär utbildning vet hur man flyger en hellikopter

osv osv...

Den är verkligen inte bra denna film men fortfarande ett steg upp från första filmen. att folk kan påstå att första är bättre är och kommer vara ett mysterium va folk änn säger.
är den enda filmen jag någonsin inte änns har orkar diskutera utan abra låssats som att den inte fanns ihopp om att folk och jag skulle glömma bort den för evigt.

Det pratas även om en 3:a, vilket är rätt tänktbart då denna har gått ganska bra.
Och äntligen ska dom va i rymden, kommer förmodligen inte göra filmen till ett mästerverk men borde höjja nöjet lite med nå spacemarines och motion detector.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
mycket man har lärt sig av denna film. VARNING SPOILERS KANSKE?

*När ett predatorskepp blir sönder skjutet inifrån i rymden, så störtare det automatiskt mot en planet.

*När en predator är där för att undanröja allt bevis så kan han ändå ta sig tid att flå personer och hänga upp dom i träd.

*Att en nödsignal tar endast några minuter att nå deras hemplanet som ändå ligger rätt långt bort. samt att dom sedan kan resa dit bara på nån timma.

*Att en predalien kan smyga sig enda in till förlossnings avdelingen på ett sjukhus utan att nån märker den.

*Alla som har varit i krig ellr gått militär utbildning vet hur man flyger en hellikopter

osv osv...

Den är verkligen inte bra denna film men fortfarande ett steg upp från första filmen. att folk kan påstå att första är bättre är och kommer vara ett mysterium va folk änn säger.
är den enda filmen jag någonsin inte änns har orkar diskutera utan abra låssats som att den inte fanns ihopp om att folk och jag skulle glömma bort den för evigt.

Det pratas även om en 3:a, vilket är rätt tänktbart då denna har gått ganska bra.
Och äntligen ska dom va i rymden, kommer förmodligen inte göra filmen till ett mästerverk men borde höjja nöjet lite med nå spacemarines och motion detector.

När man bajsar fram filmer för pengarnas skull och inte för själva handlingens/filmens skull så blir det sådär tokigt.

Är rätt säker på att tex Rovdjurets (första filmen) handling gick ut på en intressant idé som manusförfattaren hade. Som denne även kunde leka och ändra på hur mycket denne ville för att få en bra slutprodukt.

Och så blev det. Sen tog det några år och tvåan kom, dock lite sämre imo. Även den var intressant stundvis.

Sen kom nån pårökt dumtjack på att man ska skapa AvP, inte för handlingens skull, utan för att mjölka två stora filmserier på så mycket pengar som möjligt. Det slutade i katastrof då man istället för att göra filmen med en bra film i bakhuvudet, istället gjorde filmen för att tex så många som möjligt skulle få se den (därför den är PG13 i USA, medan de första filmerna var barnförbjudna). Höjden av förolämpning var när de avsultade filmen på sådant sätt att alla visste att en uppföljare skulle komma.

Och mycket sant, den kom, och ännu mer sant, den sög apa. Men i förhållande till AvP är AvPR betydligt bättre.

Samma formell gäller för övrigt alla filmer... Fredag den 13:e, Terror på Elm Street, Polisskolan, Terminator 3 (+4?) etc

Finns få filmer där alla filmer i serien är bra och då har det varit filmer där handlingen gått före pengakåtheten.

Permalänk
Medlem

Har sett filmen nu och var en rejäl besvikelse.
Dock så blir det ett DVD köp, bara för att ha hela samlingen.

Verkligen synd, AvP och AvPR är filmer med stor potential för att bli riktigt riktigt bra filmer men som föregående talare skrev, dom är bara skapade för att dra in pengar.

Om det kommer en 3:a så hoppas verkligen det är i framtiden och i samma stil som spelen, förhoppningsvist inte kolsvarta och ogenomtänkta.
Dom måste komma ihåg att vi som är uppväxta med Alien och Predator filmerna lever fortfarande...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
När man bajsar fram filmer för pengarnas skull och inte för själva handlingens/filmens skull så blir det sådär tokigt.

Är rätt säker på att tex Rovdjurets (första filmen) handling gick ut på en intressant idé som manusförfattaren hade. Som denne även kunde leka och ändra på hur mycket denne ville för att få en bra slutprodukt.

Och så blev det. Sen tog det några år och tvåan kom, dock lite sämre imo. Även den var intressant stundvis.

Sen kom nån pårökt dumtjack på att man ska skapa AvP, inte för handlingens skull, utan för att mjölka två stora filmserier på så mycket pengar som möjligt. Det slutade i katastrof då man istället för att göra filmen med en bra film i bakhuvudet, istället gjorde filmen för att tex så många som möjligt skulle få se den (därför den är PG13 i USA, medan de första filmerna var barnförbjudna). Höjden av förolämpning var när de avsultade filmen på sådant sätt att alla visste att en uppföljare skulle komma.

Och mycket sant, den kom, och ännu mer sant, den sög apa. Men i förhållande till AvP är AvPR betydligt bättre.

Samma formell gäller för övrigt alla filmer... Fredag den 13:e, Terror på Elm Street, Polisskolan, Terminator 3 (+4?) etc

Finns få filmer där alla filmer i serien är bra och då har det varit filmer där handlingen gått före pengakåtheten.

måste säga att jason filmerna håller ändå måttet fram till kanske 8an då börjar det går snett.
annars håller dom samma formel film efter film, var när man skulle spacea till det de sket sig som tex,Jason X.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd
Citat:

* pass

*Såg inte så öde när jag kollade, rätt så hightech

*Den är grön och självlysande

*Yep, men predatorer har skydd mot det med tanke på att dom har slaktat dom i tusentals år

*Old habits die hard

*pass

*yep, wierd... hoppades dock att den scenen hade klippts bort (har barn själv)

*only in US and A

*hade för mig att hon var pilot, annars är "HUE" helikoptern det lättaste att flyga, se på Rambo i "Rambo 2" han flög ju en sådan utan problem

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
måste säga att jason filmerna håller ändå måttet fram till kanske 8an då börjar det går snett.
annars håller dom samma formel film efter film, var när man skulle spacea till det de sket sig som tex,Jason X.

De första tre filmerna går väl an, en trist söndagkväll, men i övrigt suger hela serien rätt mycket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
*Den är grön och självlysande

Han syftar på den blå vätska som användes som lösningsmedel och inte rovdjurens "blod".
[QUOTE]
*hade för mig att hon var pilot, annars är "HUE" helikoptern det lättaste att flyga, se på Rambo i "Rambo 2" han flög ju en sådan utan problem
[/QUOTE]Kan Stallone, så kan ta mig fan alla

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag bör läsa allt innan jag skriver

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är imponerade att de dödar både gravida och småbarn i filmen? Hur ofta ser man det i amerikanska filmer.

Allt som allt var jag riktigt nöjd med filmen, den var ju trots allt bättre än ettan. Hade de dock bara tagit någon månad extra på sig att filma och rätta till misstag så hade den förmodligen blivit bättre.

Personligen så skulle jag vilja se en "framtids version" där de följer spelen mer i handligen. Det fattas ju fan marines med pulse rifles

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

*Yep, men predatorer har skydd mot det med tanke på att dom har slaktat dom i tusentals år

joo,predators blod kan nutralisera alien blod har jag för mig men det förklarar inte hur några droppar kunde fräta av jägarens arm på bara några seskunder för att sen inte göra nått på annars.

Just ja, titta på bilden när man åker iväg men sitt skepp s¨ser du att det är en ökenplanet med ruiner.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag ska kolla filmen igen, jag verkar missa en del när jag kollar filmer

nja, vet inte om det var så öde

Men en sak kom jag på, i Alien(s) filmerna så tog det ett par dagar innan lilla varelsen blev xenomorf(?) (big bastard) men i AvP 1 & 2 så verkar det ta väldigt få timmar, minuter kanske?

Hur som helst så gillar jag alla Sci/fi filmer oavsett om det är top-hollywood eller B-ukraina... undantag Armageddon, core(jordens mitt eller vad den hette).. blä.

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade filmen, jag fick vad jag ville. En massa köttande. Mer än så får man dock inte men det får duga!

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än AVP1. En bra splatterfilm, var nöjd med att jag sett den
Kunde dock varit mer fajt mellan predator och alien.