Alien vs Predator: Requiem

Permalänk

Såg den på "smyg"premiären och jag tyckte väl att den var ok men inget man går ut och köper på dvd direkt. Det vill säga om du gillar massa hjärndött köttande. Annars är det nog inget för dig.

Såg att han från Rescue me (Steven Pasquale) var med hehe. Såg även trailern till denna film: http://www.imdb.com/title/tt0489099/ . Den verkar bli najs :).

edit:

Va fan det gick inte att göra spoiler!

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Musikälskare

En film man bara måste se

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag hatar när det finns med saker på trailern som aldrig händer i filmen. De som sett den kan väll berätta för mig när det som händer 1.36 i i trailern är i filmen. Somnade jag till på bion eller?

Sedan kan jag tillägga att om ni som funderar på att se filmen och sett trailern jag länkade till ovan så kan ni fundera om. Ni har nämligen sett 95% av allt som hände i filmen då.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag hatar när det finns med saker på trailern som aldrig händer i filmen. De som sett den kan väll berätta för mig när det som händer 1.36 i i trailern är i filmen. Somnade jag till på bion eller?

Sedan kan jag tillägga att om ni som funderar på att se filmen och sett trailern jag länkade till ovan så kan ni fundera om. Ni har nämligen sett 95% av allt som hände i filmen då.

Det var ju... tråkigt...

Edit: Men, nu har de ändrat hela sidan jag länkade till i första inlägget, men visst fanns där två trailers? Och i så fall, vilken av dem är det som visas på SF?

Permalänk
Medlem
Citat:

Såg inte heller att den där scenen var med i filmen, tur att den inte va det iofs ser rätt löjlig ut.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det var ju... tråkigt...

Edit: Men, nu har de ändrat hela sidan jag länkade till i första inlägget, men visst fanns där två trailers? Och i så fall, vilken av dem är det som visas på SF?

Alltså ena trialern som visar gore osv är för "äldre" *fniss* och den som inte visar den är standard trailer.

Det är inte två olika filmer....

"DonJolle" Beror vad hon skjuter på osv... spruta massa aliendelar överallt och lite syra som gör att lite människor stryker med är väll helt ok

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Sen kommer det en Uncut utgåva på dvd så tydligen finns det mer material än det som visas på bio.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

vill ha filmen i 1080 nu och uncut vill ha lite mer slakt hemma

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
vill ha filmen i 1080 nu och uncut vill ha lite mer slakt hemma

första filmen i directors cut var att man såg en fiskare i den övergivna byn bli dödad 100år tidigare:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Okej....

Dun dun dun.....filmen sög verkligen.
Dialogerna var korkade och skådespeleriet under all kritik.

Slöseri med pengar

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den där scenen var visst med i filmen?

spolier!

Det var i slutet när Predatorn och Predalien lr vad fan den heter var på sjukhusets tak och fightades, efter att Predatorn tagit av sig vapnena och masken. Den där scenen följs av att ett stridsflyg flyger förbi och släpper bomben

Dold text

Edit: Tycker för övrigt att filmen var betydligt bättre än AvP. Den hade fått fyra stjärnor av fem av mig om de hade skippat skitsnacket mellan ungdomarna...

Nu får filmen 3,5 av 5 för den var ändå bra underhållning och i vissa fall även oväntat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Den där scenen var visst med i filmen?

spolier!

Det var i slutet när Predatorn och Predalien lr vad fan den heter var på sjukhusets tak och fightades, efter att Predatorn tagit av sig vapnena och masken. Den där scenen följs av att ett stridsflyg flyger förbi och släpper bomben

Dold text

Edit: Tycker för övrigt att filmen var betydligt bättre än AvP. Den hade fått fyra stjärnor av fem av mig om de hade skippat skitsnacket mellan ungdomarna...

Nu får filmen 3,5 av 5 för den var ändå bra underhållning och i vissa fall även oväntat.

Då somnade jag....

spolier!

Hon sitter vad jag vet i en helekopter hela tiden, hon vill åka men brorsan till killen på taket säger hela tiden nej stanna. Hon kanske blev otålig och lämnade sitt barn för att springaa ned till en bil för att skjuta lite och sedan skynda sig upp igen? Låter konstigt.

Dold text
Visa signatur

Permalänk

Jag ser inte häller det där att hon siter vid maskingeväret och peppar.
Förövirgt tyckte jag att filmen var okey, men lite för mök och sen kunde de väl skippat det där jävla regnet och göra värsta "senariot" i alla jävla filmer?

Jag fattade inte redigt varför det var 2 preditors men sen så såg man att det var en Alien, dock tycker jag filmen riktade sig mer till rätt målgrupp men kan de rikta näst afilm till en bättre målgrupp så blir dessa mer i klass med Alien filmerna.

Sen så bör de ju snart komma tillbaka till slutet igen att AVP filmerna börjar inledningen till Första Alien.Dock får det bygga på hur mycket man vill men kanske blir tjatigt, tycker även det var dåligt med krig med Predatorn. lite piska och sånt sen var det inte mycket mer.

Dold text

5/ 10 kunde varit bättre. för mörk film enligt min mening och massa onödigt babbel och vilka personer är det igenligen det handlar om? Tog nästan halva filmen innan man fattade det!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jaha, my fault, fick för mig att scenen som det frågades efter var när de två höll på sjukhustaket.

Men nej, hon pepprade inget i filmen, det stämmer. Men inget jag direkt saknade heller dock...

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var jävligt B faktist. Riktigt dåligt slut. 2/5.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

"det fungerar hyfsat som underhållning."
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/recensioner/article15...

Ibland är det tur att man inte är så kräsen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag störde mig som fan på att alla fighter är så kasst filmade. Aldeles för inzoomat och för mycket svängande fram och tillbaka så man nästan blir illamående. Slutet var ju bara en stor WTF...
I början hade den potential för 3/5 men slutet drog ned den till en svag 2/5.

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med... svag 2:a

Varför mörkt?, Varför Regn? Varför så dåliga fighter?, Varför så dåligt slut?

Ja, den hade bra saker också, men det var dessa saker som gjorde filmen dålig.

Gör om gör rätt. Trailern är filmens höjdpunkt....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äsch, ni jämför den ju med "riktiga" filmer, då lär man ju aldrig bli nöjd

Den var bättre än 1:an och det var ungefär så mycket som jag hade vågat hoppas på, så missnöjd är inte jag iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Äsch, ni jämför den ju med "riktiga" filmer, då lär man ju aldrig bli nöjd

Den var bättre än 1:an och det var ungefär så mycket som jag hade vågat hoppas på, så missnöjd är inte jag iaf.

Har du sett Preditor ettan och tvåan? tvåan är lite skum men ettan är ju i dagsljus till 90%!! sen att Alien filmerna är rätt mörka då de oftat är inne på skpp har sin förklaring men där är det relativit ljust emot vad just AVP filmerna är..

suck gör om gör rätt. eller skit i och göra om gör på ny på redigt !!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Har du sett Preditor ettan och tvåan? tvåan är lite skum men ettan är ju i dagsljus till 90%!! sen att Alien filmerna är rätt mörka då de oftat är inne på skpp har sin förklaring men där är det relativit ljust emot vad just AVP filmerna är..

suck gör om gör rätt. eller skit i och göra om gör på ny på redigt !!

Sant, men jag kommer inte att jämföra AVP med varken Alien eller Predator-filmerna. Framförallt så spelar ju de filmerna på varsin olika genre, att blanda dom var ju dömt att knappast bli bättre än en b-film utan tanke

Nej, dräför kommer jag inte att jämföra dom mot de filmerna heller. AVP1 var kass, AVP2 var ingen höjdare men absolut inte lika kass som 1:an.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Sant, men jag kommer inte att jämföra AVP med varken Alien eller Predator-filmerna. Framförallt så spelar ju de filmerna på varsin olika genre, att blanda dom var ju dömt att knappast bli bättre än en b-film utan tanke

Nej, dräför kommer jag inte att jämföra dom mot de filmerna heller. AVP1 var kass, AVP2 var ingen höjdare men absolut inte lika kass som 1:an.

Mjo det är väl det att blanda 2 sånna här filmer. svårt och focusera på vem o vad spec när en tredje part är med.

Dock så håller jag inte meddig att 2an är bättre än ettan.
Ettan enligt mig har ju en bättre handling då de använde människan som avel och alien var deras rovdjur.
2an kanske har en bättre vidare gång på ettan men faller ganska snabbt när det inte är något vidare "syfte" i det hela.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför mörkt?, Varför Regn? Varför så dåliga fighter?, Varför så dåligt slut?

Det finns en anledning till det där.

Nmligen att aliens ser helt fake ut om man visar dem tydligt. Så är det i alla alienfilmer också, de kör med "less is more" eftersom fightscenerna kräver en snubbe utkläödd till alien och det kommer synas alltför väl att det är kostym om det vore ljust och utzoomat
Enda alienfilmen där du ser hela alien i tydlig ljus är fyran och då rör det sig om datoranimerade aliens, inte kostymvarianten.

Predatorn däremot kan man visa betydligt bättre eftersom den liknar en människa mer och därför har man svårare att upptäcka att det är en kostym.

Däremot håller jag med om att slutet i filmen kändes nödpåhittad på något sätt. Som att manusförfattarna tröttnade efter någon punkt och sa" Fuck it, lets nuke ´em"...

Permalänk
Medlem

2 bra saker hände i filmen

Jesse fick jätte kaststjärnan i magen och dog, helt oväntat, bra initiativ att döda av vem som helst.
De nukade hela staden, mycket bra, döda oskyldiga tummen up

Dold text

en 1 av 5

Permalänk
Medlem

Kollade på AVP 2 igår.

Håller med HenrikM om att de där 2 sakerna var oväntade och tyder på ett visst nytänkande mot standardmallen i sådana filmer.

AVP 1 var tämligen kass tyckte jag (och då brukar jag ändå uppskatta en massa hjärndött köttande...).

AVP 2 var faktiskt betydligt bättre tycker jag. Naturligtvis ingen film som tar hem en massa Oscars, men det var iallafall en stunds trevlig action.

Något jag absolut gillade med filmen var att det inte var några osnutna supersmarta pseudovetenskapligt svamlande tonåringar som räddar världen och killen och tjejen lever lyckliga i alla sina dagar på slutet (se "Transformers"...).
I början trodde man ju lite att det var så det skulle bli, men sen blev man positivt överraskad.

Kan väl ge filmen en 3/5. Ingen nytänkande story att tala om, men en hel del trevlig action och kamp mellan Predators vs Aliens vs människor.
Slutet var bland det bästa jag sett i en sådan film. Äntligen någon som visar lite handlingskraft mot hotet mot mänskligheten...

Känns faktiskt lite som samma typ av film som Dawn of the Dead, Land of the Dead osv, fast med zombierna utbytta mot rymdvarelser.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

SPOILER:

"faan va rätt" tänkte jag när den där tjejen fick kast stjärnan i magen då blev det inte en, tonåringar-räddar-världen-och-lever-lyckliga-i-alla-sina-dagar film!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Tänkte dra och kolla den här på bio men efter alla negativa kommentarer börjar jag överväga. Är den verkligen så kass?

Tycker det är synd att inte dom håller samma klass som Alien filmerna och predator 1 (tvåan är lite halvkass men går och se).

AvP 1 går och se på, men det finns så många tabbar och sen är den pg-13 vilket är helt fel för en sådan här genre.
Tvåan hade/har jag stora förväntingar för, eller ah, mer blod är det iaf enligt trailern. Men är handligen och skådespeleriet verkligen så kasst?

Om vi skulle jämföra någon liknande film, vad skulle ni jämföra med?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Håller helt med Aka-The-Barf här !

Pato, så dålig är den inte. Iallfall enligt mig.
Det är bra action med en del nytänkande, som jag skrev i förra inlägget.

Jag skulle jämföra den med Land of the Dead och liknande filmer. Har faktiskt en del gemensamt känns det som.
Känns lite grisig emellanåt. Nästan åt splatterfilmhållet.

Annars förhåller sig denna film till AVP1 som Aliens(Alien 2) förhåller sig till Alien, dvs mer action och röj i 2:an.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Ah, låter underbart, älskar splatterfilmer.
Kanske ändå man vågar gå och kolla den på bio.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Ah, låter underbart, älskar splatterfilmer.
Kanske ändå man vågar gå och kolla den på bio.

För min del tycker jag att AvP 1 är på gränsen till sebart och jag var positivt överraskad av tvåan, pga av vissa saker som man inte förväntade sig.

Tex att en unge skulle få ett ägg i sig, har aldrig hänt förr att man ger sig på barn på det viset