Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mobila Penryn-processorer den 6 januari

Permalänk
Melding Plague

Mobila Penryn-processorer den 6 januari

De senaste dagarna har vi rapporterat om den 20 januari som lanseringsdatumet för Core 2 Duo- och Core 2 Quad-processorerna baserade på Intels nya 45 nanometers tillverkningsprocess (Penryn). Nu har det framkommit uppgifter som säger att lanseringen för de mobila kretsarna är tidigare än så, nämligen den 6 januari.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Väldigt trevlig nyhet!

Stackars AMD. De ligger så pass mycket efter på processor marknaden och inte mycket bättre till på grafikkorts marknaden.

De måste få ut bra processorer till bra pris nu!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

en T9300 med en 8800M GTX och 2 gig ram skulle inte vara fel

Permalänk
Medlem

25W-prollen med ett integrerat grafikkort och en 2,5-tums hårddisk vore riktigt trevligt i en mycket strömsnål HTPC/tanka-dator.

Permalänk
Medlem

Kanske kommer samtidigt som nya macbook pro

plzzzz plzzzzzzzzzzzzz!!!!

vil ha!

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Väldigt trevlig nyhet!

Stackars AMD. De ligger så pass mycket efter på processor marknaden och inte mycket bättre till på grafikkorts marknaden.

De måste få ut bra processorer till bra pris nu!

Ja var ju sjukt slänge sedan amd kom med en ny mobil prolle. Får hoppas det komer något snart. Ser ju för övrigt nice ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

i all ära ser det nice ut.. men kolla priset för quad coren... Men man får väl intel kvalite för pengarna

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
25W-prollen med ett integrerat grafikkort och en 2,5-tums hårddisk vore riktigt trevligt i en mycket strömsnål HTPC/tanka-dator.

Precis min tanke. Får bara vara säker att man köper en bärbar med HDMI-port så har man en riktigt fin HTPC dator.

DDR3 minne blir ju trevligt också, främst pga att det är ännu energisnålare än DDR2. Synd bara att prisskillnaden fortfarande är så stor mellan de två.