Permalänk
Medlem

Spel: Confetti from Hell

Jag gjorde ett spel idag. Ville få det så litet som möjligt och efter lite trixande fick jag ner det till 1.8kb Ladda hem här: http://www.lindalinda.se/filer/Confetti%20from%20Hell.zip

Skriv gärna vilket operativsystem du har och hur det funkade på det. Slår ni min highscore på 4102 kan ni ju skriva det oxå Dör ni är det bara att klicka så börjar spelet om.

edit: Källkoden för de som är intresserade (behöver masm för att assemblera): http://www.lindalinda.se/filer/Confetti%20from%20Hell%20SOURC...

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Vore kul med en screenshot så att man vet vad för typ av spel det är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bild: http://static.pici.se/pictures/RtECAHppG.jpg

Fungerar fint på Vista Ultimate 64-bitar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Vore kul med en screenshot så att man vet vad för typ av spel det är.

http://static.pici.se/pictures/dtkSAJEKX.png

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jag gjorde ett spel idag. Ville få det så litet som möjligt och efter lite trixande fick jag ner det till 1.8kb

Ladda hem här: http://www.lindalinda.se/filer/Confetti%20from%20Hell.zip

Skriv gärna vilket operativsystem du har och hur det funkade på det. Slår ni min highscore på 5120p kan ni ju skriva det oxå

Dör ni är det bara att klicka så börjar spelet om.

Roligt tidsfördriv.
Vad beträffande ditt rekord: Kommer ej vara långvarigt.

Ubuntu 7.10 32bit genom Wine-0.9.46.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

3625 på första försöket Ändras hastigheten eller något för det började hacka mitt i kändes det som... Kör Vista 64-bitar

Edit: 4900

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att hastigheten ökas runt 4000

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

Hastigheten ökas lite smått ungefär var tionde sekund, men lite extra runt 4000p kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fick 4200 eller nåt på ca 10 försök... mitt första försök var typ mitt bästa överhuvudtaget... jag hatar när det blir så... "fan, jag äger ju på det här" säger man till sig själv första rundan... sen kör man 10 försök i rad som bara går skit.

Win XP 32bit, funkade prima

Permalänk
Medlem

Fungerar fint under ubuntu med wine, som tidigare nämts...

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Kul att spelet funkar på så många operativsystem

Jag kom på att min highscore, 5120p var från en tidigare variant med färre block, så världsrekordet innehas av The-k0rf på 4900 poäng. Själv har jag nått 4102.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5751, där tar det stopp. Har kommit den nivån ett antal gånger nu.
confetti_from_hell.PNG

Gillar spelet och det fungerar fint på Windows 2003.
Lite tråkigt att det är samma bana varje gång.

Spoiler: Det finns en lång raksträcka på vänster sida med 5st hinder efter 3500 poäng (två mörka klossar på samma höjd och rosa, lila, rödaklossar som sitter ihop på högersida).
Håll dig på vänster sida men akta dig för ljusgrå, gul, röd, turkos (ta dig mellan blå och ljusblå - väldigt trångt) sedan ljuslila och tillsist när du kommer till turkos så tar raksträckan slut.
Då slår du Delights rekord!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyntica
5751, där tar det stopp. Har kommit den nivån ett antal gånger nu.
confetti_from_hell.PNG

Gillar spelet och det fungerar fint på Windows 2003.
Lite tråkigt att det är samma bana varje gång.

Spoiler: Det finns en lång raksträcka på vänster sida med 5st hinder efter 3500 poäng (två mörka klossar på samma höjd och rosa, lila, rödaklossar som sitter ihop på högersida).
Håll dig på vänster sida men akta dig för ljusgrå, gul, röd, turkos (ta dig mellan blå och ljusblå - väldigt trångt) sedan ljuslila och tillsist när du kommer till turkos så tar raksträckan slut.
Då slår du Delights rekord!

damn boy, 5700+ är riktigt bra!

Jag har medvetet gjort bara en bana så det är lätt att jämföra två olika resultat, men det är världens enklaste att ändra på så att banorna slumpas hela tiden. Nån mer som föredrar helt slumpade banor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Störtskönt spel

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

http://pici.se/pictures/VlxrmDpWb.jpg

Vid 5600-5700 blir det omänskligt hög fart

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

delight - måste du slumpa? Jag klurade på det där när jag spelade spelet... Kan du inte göra så att den genereras mha speltid eller nåt? Sen kan det slumpas om det ska spegelvändas eller nåt lite då och då så att inte upplevelsen blir precis samma - dock vet man att alla får det lika svårt.

Idén kanske är skitdålig, men jag lekte lite med tanken att jag kanske hade föredragit den vägen istället.

Permalänk
Glömsk

Ledtråd: 0x004030BE

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Fungerar utmärk på Vista 64-bitar.

Blev 4670 på första försöket.

Kul spel för övrigt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul tidsfördriv Lite bra ändå med en bana så att man känner sig nöjd av att klara ett hinder som man åker fast på hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag nöjer mig såhär. Så typiskt mig att bli galen o få tvångstankar om att slå rekord. Jag tänker inte låta det gå så långt:P

Permalänk
Medlem

Kommer det alltid finnas minst en fungerande väg om du slumpar fram positionerna?
Ett annat alternativ kan vara att du slumpar fram färgerna för klossarna. Det är färgerna jag känner igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Ubuntu 7.10 32bit genom Wine-0.9.46. [/B]

Samma för mig, fungerar bra!

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Verkar som att det är svårt att slå 5700. Man kanske skulle försöka göra fler hastighetssteg så man kan nå 10000. Fast å andra sidan ska inte småspel som detta vara särskillt långa tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tack så hemskt mycket för denna!! Extremt kul XD! dock så lirar jag det på min laptop med touchpad här i skolan, = skitsvårt^^ men ca~2200 än så länge:P
EDIT: 3700 nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Ledtråd: 0x004030BE

Inlägg anmält för hacking

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Något jag kom att tänka på nu så var det att det vore väldigt trevligt med en poäng räknare högst upp så man hela tiden ser hur många poäng man har.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

5620 hade jag nu. Jäklar va svårt det blir sen, det går ju i överljudsfart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt spel. Skulle vara mer "spännande" om det var olika former och storlekar på konfettit, men det skulle väl förstöra själva grejen antar jag.
Vilket språk är det skrivet i förresten? Delphi?

Permalänk
Medlem

Jag gillar enkelheten i spelet, men det är naturligtvis lätt att lägga in andra grejer. FÅr se om jag utvecklar det.

Spelet är skrivet helt i assembler för att optimera filstorleken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför är du så beroende av att få ner filstorleken? 1,8 kb var väl standard för omkring 30 år sen.