Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Trådlösa spel utan internet?

Permalänk
Medlem

Trådlösa spel utan internet?

Hej

Jag ska fira julen hos min mormor ute på den sibiriska tundran (typ) och för att få någonting annat att göra än att räkna bilar "på lannsvägen" tänkte jag och min bror ta med oss varsin bärbar dator packade med lite spel.

Jag vet dock inte hur det funkar riktigt med multiplayer utan internetuppkoppling, är det någon som har några bra tips på spel man kan spela mot varandra med hjälp av typ bluetooth eller Wifi eller vad det nu heter.... Ja jag hör hur idiotiskt det låter, ni behöver inte påpeka det ytterligare... ?

Vi har också en "USB host link" men den går väl bara att överföra filer med så vitt jag vet....

Tack på förhand och god jul!

Permalänk

Köp en korsad kabel att ha mellan era datorer.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Behöver inte ens en korsad kabel nuförtiden, dom nya nätverkskorten känner av vilken patchkabel som används.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Behöver inte ens en korsad kabel nuförtiden, dom nya nätverkskorten känner av vilken patchkabel som används.

Hehe kanske det... var ett par år sen man lanade

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Hmmmm... Så, en vanlig nätverkskabel mellan datorerna räcker då? 29 kronor för en fröjdefull jul, det låter ju utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goopen
Hmmmm... Så, en vanlig nätverkskabel mellan datorerna räcker då? 29 kronor för en fröjdefull jul, det låter ju utmärkt!

jo men köp en korsad för att vara på den säkra sidan så man inte sitter där med tasken i ena handen å satsen i andra

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

De flesta trådlösa nätverkskort klarar av något som kallas Ad Hoc. Dvs. trådlös förbindelse mellan två enheter. Klart smidigt.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
De flesta trådlösa nätverkskort klarar av något som kallas Ad Hoc. Dvs. trådlös förbindelse mellan två enheter. Klart smidigt.

Kan bekräfta att det funkar. Vi använder det i skolan, och det funkar utmärkt att spela på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Kan bekräfta att det funkar. Vi använder det i skolan, och det funkar utmärkt att spela på.

OT: Jaså, det är sånt man gör i skolan nu för tiden? På min tid fick vi sitta på lektioner och traggla med div trista uppgifter.. (lite drygt tjugo år sedan minnet kanske sviker mig lite.. )

OnT: Riskerar kanske lite latens med wlan. Om en crossover inte kostar mer än femtio spänn så är det nästan värt det. Ena kärroan kanske inte har wlan, vad vet vi..

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osan
OT: Jaså, det är sånt man gör i skolan nu för tiden? På min tid fick vi sitta på lektioner och traggla med div trista uppgifter.. (lite drygt tjugo år sedan minnet kanske sviker mig lite.. )

OnT: Riskerar kanske lite latens med wlan. Om en crossover inte kostar mer än femtio spänn så är det nästan värt det. Ena kärroan kanske inte har wlan, vad vet vi..

En kabel är ju absolut värt pengarna. Inget snack om saken. Bara att skaffa hos närmsta datorbutik.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.