trasig amiga500 floppy

Permalänk
Medlem

trasig amiga500 floppy

hittade min amiga500 för inte så länge sedan och kompå att floppyn var trasig i den så jag inhandlade 2st utav misstag på tradera.
Märkena på dem är datalux sv 702 och en amiga1010, men dock så vill inget spel starta ändå. Får felet software failure ibland.
Och det lyser rött vid power hela tiden dock så lyser det grönt vid lampan under om man kör in en diskett i den trasiga interna läsaren och den börjar snurra fast bara i 1-1,5sec sedan dör.

så jag undrar om man kan ta en utav floppy läsarna och sätta in i amigat eller är det bara till att köpa ett "nytt" amiga?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Power kan vara en röd ljusdiod så det är normalt.

Har för mig att diskdriven är densamma som sitter på en extern som den interna.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Power kan vara en röd ljusdiod så det är normalt.

Har för mig att diskdriven är densamma som sitter på en extern som den interna.

ok får ta och skruva lite då

Edit: funka inte det heller får nog bli te att köpa "ny" det som händer är att den blå disketten kommer upp på bild och inte så mkt mera

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Låter nästan som att bootblocket på disketten är paj, kan ha hänt alla disketter man har. Du har ingen annan Amiga att testa på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Låter nästan som att bootblocket på disketten är paj, kan ha hänt alla disketter man har. Du har ingen annan Amiga att testa på?

nope tyvärr har jag inte det.. hoppas att det inte är som du säger har ju en massans gammla guld spel liggandes här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan det vara så. Det kan ju gå att fixa. Ska höra mig runt, hör av mig här i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ah tackar, citera mig isf så jag hittar hit lättare

Visa signatur