NES problem, spel funkar inte när man trycker ner dom

Permalänk
Medlem

NES problem, spel funkar inte när man trycker ner dom

Tjena jag plockade fram mitt nes för någon dag sendan. Jag bytte spel läsaren för något år sedan och då funkade den. Men nu när jag ska spela så funkar spelen inte så jätte bra dom flesta startar itne när man trycker ner dom och vissa startar bara när man trycker ner dom. Jag vill helst att den ska funka perfekt. Vad finns det att göra för att få den på top igen.

Senså ett problem som hella tiden varit där är att mitt super mario körs försnabbt. Det är en PAL version och en PAL konsoll, ska jag köpa ett nytt eller kan jag fixa det.

edit: Vad jag menar med att trycka ned kasseterna så att dom ligger ned i konsollen, nästan inga spel funkar då utan bara när man har dom stående i konsollen. Hoppas ni fattar vad jag menar.

mvh// t0ddan

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

man kan väl inte ha spelen stående i en NES? nes har BARA liggande om man inte har köpt "topmount" tillbehöret som bara kom till NTCS om jag minns rätt.
men det finns två liggande lägen, menar du de övre av de två? insättningsläget?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

om nu inte de vanliga rengöringsrutinerna funkar, du behöver en http://www.fractronics.com/nintendo_conn.shtml

se förresten till att köpa medan de finns ni som har NES att vårda, Nintendo har nyligen levererat sina sista reservdelar till både den och SNES nämligen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
man kan väl inte ha spelen stående i en NES? nes har BARA liggande om man inte har köpt "topmount" tillbehöret som bara kom till NTCS om jag minns rätt.
men det finns två liggande lägen, menar du de övre av de två? insättningsläget?

Det jag menar är det första läget när man trycker i spel kasseten. Föst så måste man ju öppna luckan och trycka i kasseten(det övre liggande läget) och sen trycker man ner den. Spelen funkar inte efter att man har tryckt ner den =/ connectorn ska var ny och sånt men har beställt en till för att ha i reserv.

Senså undrar jag vad som är fel på super mario det går för snabbt vet inte vad jag kan göra för att lösa det problemet.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

Har själv rengjort ett par neskonsoller nu och även om connectorn var ny för ett par år sedan så kan den ha oxiderat. Testa och ta ut och rengör den lite fort så blir det nog bättre.

Har du rengjort spelen? Det är en stor källa till problem. Ta tops och aceton/bensin och rengör tills topsen inte blir smutsiga längre.