Till er som inte gillar 8500 GT!!

Permalänk
Avstängd

Till er som inte gillar 8500 GT!!

Ja, jag fick mitt 8500 GT 256 minne Från asus i julklapp

Till er som tycker att det är segt, skit kort, äkta budget mm.

Detta kortet är faktiskt inte alls dåligt, NFS U2 klarar på högsta inställningarna i 640x400 upplösning perfekt med det kortet..

Se själva !

Windows Index i vista 32-bit Home Premuim, med Vista Basic tema-
CPU: Amd 3600+ X2 (inte överklockad)
Grafikkort: Asus EN8500GT 256 minne, Passiv kylning
2st 80 diskar, IBM IDE 7200 RPM
RAM: 2gb från kingston 533 MHz

Totalt 4,7
Proc 4,7
RAM 5,4
Grafik 4,9
Spel grafik 5,2
Primär hdd 4,9

Alltså hänger det på procen och IDE disken.

BTW: Denna kommer uppdateras med mera spel också. Har inte hunnit installera allt än!

Men jag vill komma till saken att detta kort är både billigt,litet(smidigt),tar bara en kort plats och väldigt bra!

3D Mark 05: 4200 p.
3D Mark 06: 2200 p.
Siffrorna stämmer inte hundra men något där ligger det!

TEMPS i EVEREST Ultimate Edition:
Kylning: Ett HuntKey 350 Watt nätagg, blåser med en 120mm fläkt raktner från toppen på lådan ner
En 120mm som snurrar i 1300 RPM tror jag UTBLÅS
En 120mm Artic Cooling 1200 RPM
En 80mm precis under graffet, som snurrar i 1250 RPM Från SunBEAM
Grafikkort, Kylfläns, Passiv kylning

BTW: Ja, det är inte värdens bästa spel jag testar men ändån, det kommer mer med BF2, WoW. Kanske om några dagar, eller idag..

Jag vill som sagt va komma till saken till att det är faktiskt inget skit kort..

MVH!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Gammalt spel,låg upplösning.
Vet ju inte vad du hade innan,men det är inte värt det om du ska spela.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

640x400 är inte särskilt imponerande i ett gammalt spel

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte...Gammalt spel, 640x480 = bra?

Ja det är ett bra kort om man kör spel i de lägsta upplösningarna och spelen är minst ett par år gamla. De flesta som pratar om bra grafikkort refererar såklart till nyare spel.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det är ett skitkort eller lite snällare sagt det är inte det kratftigaste kortet idag men visst spelar man inte nyaste spel så duger det men rent tekniskt är det inte nåt att skryta om idag.

Permalänk
Medlem

hahahaha ska jag köra 640*480 på min 24 tummare?:D

Permalänk
Medlem

Re: Till er som inte gillar 8500 GT!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Ja, jag fick mitt 8500 GT 256 minne Från asus i julklapp

Till er som tycker att det är segt, skit kort, äkta budget mm.

3D Mark 05: 4200 p.
3D Mark 06: 2200 p.

Jag vill som sagt va komma till saken till att det är faktiskt inget skit kort..

MVH!

Tyvärr du har fel.

Ditt kort kostar ca 900kr.

Mitt ena grafikkort kostar ca 2100kr.

Mitt gav 12000 i 3DMark 06
Ditt gav 2200 i 3DMark 06

Vilket är prisvärt?

Mvh

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Du får kolla på grafik poängen om du ska göra den jämförelsen Akus...

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk

Det viktigaste är väl att man är nöjd själv med sin julklapp. 8500GT räcker säkert bra till lite äldre spel.

Fast mitt tre år gamla X850XT PE ger ca. 50% mer i 3D Mark 05, vilket känns lite konstigt....även fast man jämför gammalt high-end med sprillans budgetkort. (edit: med en lika gammal cpu)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Tyvärr du har fel.

Ditt kort kostar ca 900kr.

Mitt ena grafikkort kostar ca 2100kr.

Mitt gav 12000 i 3DMark 06
Ditt gav 2200 i 3DMark 06

Vilket är prisvärt?

Mvh

DU KAN JU TESTA Å KOLLA PÅ PRIIIIISEET!!!! OCH DET KOSTAR 500 IDAG!!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Hahah mitt gammla 7300gt klår de där kortet i 3dmark O även om de kostar 500 idag så kan man få begagnade 7800gtx kort för den slanten som bangar skiten ur 8500gt.

Och de där BF2 och WoW du ska testa. tex BF2 va krävande för typ 2,5 år sen. Dom korten som finns idag är de spelet ingen utmaning för. Och WoW klarar stort sett vilket grafikkort som helst.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Old school spel sämsta upplösningen. Vart vill du komma? Mitt 7900gtx som är över 2år gammalt piskar de kortet.

Permalänk
Medlem

De är de ja menar. Ska ja skryta om att mitt gammla 7300gt klarar max payne på högsta upplösningen vilket är 1680 x 1050 och allt på high? de är liksom inget att skryta om när de finns så mycke bättre kort.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Sen testa crysis och lite sånt. Inte bara gamla spel. Kanske man ska byta ut sitt 7900gtx mot ett om de e så bra som du säger xD
Btw om du spelar varför kör du med vista då med den datorn?? :S

Permalänk

Haha skojar du eller?, jag kunde köra nfsu2 på upplösningen 800*600 med min gamla dator och grafikkortet i den datorn var ett Geforce MX420 64Mb, oja riktigt krävande spel det där nfs

Edit: Med detta sagt så vill jag också påpeka att 8500GT är inget totalt skitkort jag menar man kan ju spela WoW och liknande spel utan problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Haha skojar du eller?, jag kunde köra nfsu2 på upplösningen 800*600 med min gamla dator och grafikkortet i den datorn var ett Geforce MX420 64Mb, oja riktigt krävande spel det där nfs

Jag lirade det med mitt gamla fx5200

Permalänk
Avstängd

Re: Till er som inte gillar 8500 GT!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Ja, jag fick mitt 8500 GT 256 minne Från asus i julklapp

Till er som tycker att det är segt, skit kort, äkta budget mm.

Detta kortet är faktiskt inte alls dåligt, NFS U2 klarar på högsta inställningarna i 640x400 upplösning perfekt med det kortet..

Se själva !

http://pici.se/pictures/gzPQMXUyP.jpg

Windows Index i vista 32-bit Home Premuim, med Vista Basic tema-
CPU: Amd 3600+ X2 (inte överklockad)
Grafikkort: Asus EN8500GT 256 minne, Passiv kylning
2st 80 diskar, IBM IDE 7200 RPM
RAM: 2gb från kingston 533 MHz

Totalt 4,7
Proc 4,7
RAM 5,4
Grafik 4,9
Spel grafik 5,2
Primär hdd 4,9

Alltså hänger det på procen och IDE disken.

BTW: Denna kommer uppdateras med mera spel också. Har inte hunnit installera allt än!

Men jag vill komma till saken att detta kort är både billigt,litet(smidigt),tar bara en kort plats och väldigt bra!

3D Mark 05: 4200 p.
3D Mark 06: 2200 p.
Siffrorna stämmer inte hundra men något där ligger det!

TEMPS i EVEREST Ultimate Edition:
Kylning: Ett HuntKey 350 Watt nätagg, blåser med en 120mm fläkt raktner från toppen på lådan ner
En 120mm som snurrar i 1300 RPM tror jag UTBLÅS
En 120mm Artic Cooling 1200 RPM
En 80mm precis under graffet, som snurrar i 1250 RPM Från SunBEAM
Grafikkort, Kylfläns, Passiv kylning

BTW: Ja, det är inte värdens bästa spel jag testar men ändån, det kommer mer med BF2, WoW. Kanske om några dagar, eller idag..

Jag vill som sagt va komma till saken till att det är faktiskt inget skit kort..

MVH!

Förstår inte syftet med denna skryttråden.

Finns väl inte så mycket att diskutera. Grafikkortet är ungefär lika bra som ett high-end för 3 år sedan.

Han kanske inte har varit tillräckligt snäll för annars hade tomten nog givit honom ett 8800gt istället.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Re: Till er som inte gillar 8500 GT!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Ja, jag fick mitt 8500 GT 256 minne Från asus i julklapp

Till er som tycker att det är segt, skit kort, äkta budget mm.

Detta kortet är faktiskt inte alls dåligt, NFS U2 klarar på högsta inställningarna i 640x400 upplösning perfekt med det kortet..

Se själva !

http://pici.se/pictures/gzPQMXUyP.jpg

Windows Index i vista 32-bit Home Premuim, med Vista Basic tema-
CPU: Amd 3600+ X2 (inte överklockad)
Grafikkort: Asus EN8500GT 256 minne, Passiv kylning
2st 80 diskar, IBM IDE 7200 RPM
RAM: 2gb från kingston 533 MHz

Totalt 4,7
Proc 4,7
RAM 5,4
Grafik 4,9
Spel grafik 5,2
Primär hdd 4,9

Alltså hänger det på procen och IDE disken.

BTW: Denna kommer uppdateras med mera spel också. Har inte hunnit installera allt än!

Men jag vill komma till saken att detta kort är både billigt,litet(smidigt),tar bara en kort plats och väldigt bra!

3D Mark 05: 4200 p.
3D Mark 06: 2200 p.
Siffrorna stämmer inte hundra men något där ligger det!

TEMPS i EVEREST Ultimate Edition:
Kylning: Ett HuntKey 350 Watt nätagg, blåser med en 120mm fläkt raktner från toppen på lådan ner
En 120mm som snurrar i 1300 RPM tror jag UTBLÅS
En 120mm Artic Cooling 1200 RPM
En 80mm precis under graffet, som snurrar i 1250 RPM Från SunBEAM
Grafikkort, Kylfläns, Passiv kylning

BTW: Ja, det är inte värdens bästa spel jag testar men ändån, det kommer mer med BF2, WoW. Kanske om några dagar, eller idag..

Jag vill som sagt va komma till saken till att det är faktiskt inget skit kort..

MVH!

Ja du, kanske jag ska uppgradera till ett sånt nästa gång då. Vilket superkort

Nä men helt ärligt. Kortet funkar och det går spela vissa spel med det, men det kan man göra med ett GeForce 2 MX också. Det behöver inte betyda att det är bra. Du är nöjd och det är ju bra. Men du kan ju testa att dra igång Bioshock eller Crysis eller något spel som kom ut i år i alla fall så får vi se hur kul det är att spela med det. Men åter igen, det räcker ju att du är nöjd. Vad har du för skärm förresten?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Shit va folk trackar hans fina julklapp! XD
Iofs har ju folk ratt att kortet e inte sarsillt bra... Dock bra att spela HD filmer med men.... ett x1950 hade ju varit mer vart

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Håller med Blade80 inget superkort är det men så länge du är nöjd och det funkar till de spelen du spelar så är det ju skit samma men för att komma med något som kan visa att de e något för oss att ha så ska du komma med något nytt spel. Jag skulle köpa ett 8500gt passivt idag. Men de e bara för jag inte spelar annars skulle de aldrig vara något för mig.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Min kompis köpte en dator på onoff ( ja tyvärr ) fick med ett 8500GT men han spelar Crysis på medium i 1024 x 768 utan problem, det laggar lite ibland men inget farligt alls. Det är ett bra budget kort faktiskt, men inte direkt framtidssäkert tyvärr

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ja tror faktist han bara vill visa oss att han är nöjd me sitt nya grafikkort.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Jag sålde mitt X1950 PRO 256Mb för 650 kr, lika mycket som ditt kort kostar. Och det piskar 8500GT 100 gånger om...

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja du, kanske jag ska uppgradera till ett sånt nästa gång då. Vilket superkort

Nä men helt ärligt. Kortet funkar och det går spela vissa spel med det, men det kan man göra med ett GeForce 2 MX också. Det behöver inte betyda att det är bra. Du är nöjd och det är ju bra. Men du kan ju testa att dra igång Bioshock eller Crysis eller något spel som kom ut i år i alla fall så får vi se hur kul det är att spela med det. Men åter igen, det räcker ju att du är nöjd. Vad har du för skärm förresten?

Jag har en Nokia Multigraph 446Xpro 19" CRT.

Och till er som säger att kortet är dåligt, jag menar, eftersom ni nu har så mycke pengar så köp detta och testa lite.. För det är faktiskt inte så jäkla dåligt.. Klarar Carbon,ProStreet,CSS,HalfLife2,WoW mm men crysis har jag inte.. Men varför säger ni att ett X1950Pro piskar 100 gånger om detta kortet?
Alltså det är inget dåligt kort, DET ÄR INTE DET! Ni kanske tycker det, MEN VARFÖR? Joo, för att ni redan har bättre och då tycker ni ju att det funkar bättre, men jag kan inte rå för att jag inte har blivit myndig och bestämmer själv.. Jag är skit nöjd med min dator och kommer vara ett bra tag.. Nästan lika snabb som farsarns..

Och allt detta var inte riktat till dej blade80..

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Jag har en Nokia Multigraph 446Xpro 19" CRT.

Och till er som säger att kortet är dåligt, jag menar, eftersom ni nu har så mycke pengar så köp detta och testa lite.. För det är faktiskt inte så jäkla dåligt.. Klarar Carbon,ProStreet,CSS,HalfLife2,WoW mm men crysis har jag inte.. Men varför säger ni att ett X1950Pro piskar 100 gånger om detta kortet?
Alltså det är inget dåligt kort, DET ÄR INTE DET! Ni kanske tycker det, MEN VARFÖR? Joo, för att ni redan har bättre och då tycker ni ju att det funkar bättre, men jag kan inte rå för att jag inte har blivit myndig och bestämmer själv.. Jag är skit nöjd med min dator och kommer vara ett bra tag.. Nästan lika snabb som farsarns..

Och allt detta var inte riktat till dej blade80..

Bra att du är nöjd! Det är det viktigaste...

Men allt är relativt och 8500GT är utan tvekan ett budgetkort. Ett X1950Pro piskar 8500GT ganska ordentligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Som du ser här presterar 8500gt lika bra som ett gammalt 6600gt. Jaja bra att du är nöjd iallafall.

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

8500gt ska bara finnas i märkes datorer eller någons htpc. Om man nu inte behöver ett nytt kort till cs 1,6.

Permalänk

Var nöjd med ditt kort och slit det med hälsa :). Jag har ingen dirket kunskap i fallet, men så länge man själv är nöjd är det bra. Känner du att det om nått år inte riktigt räcker till i spelen så är det ju ingen högfärd att byta ut kortet då det är så pass billigt.

God Jul och god fortsättning.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Inaktiv

Har ju inte ens texturfiltrering på, ser ut som quake 1 år 1996. (Som det ser ut när man kör ett spel på mjukvaru-läge.)

Permalänk
Medlem

All denna pajkastning på SweC..."min E-penis är längre än din" bla bla bla

Låt killen vara nöjd över kortet, alla har vi olika erfarenheter och prioriteringar..

Och sist men inte minst, ekonomi..

Eller är ni andra sura för att ni fick tjocksockar och inte ett grafikkort?

Visa signatur