Art Lebedev visar upp nytt koncepttangentbord

Permalänk
Hedersmedlem

har ni testat vanliga touchscreens med tangentbordsfunktion någon gång? Det jag jag har testat har varit ren crap. Riktigt riktigt dålig känsla, och ibland missar skärman några tryck. Som att skriva med ett defekt tangentbord. Så att göra en själv är i min mening väldigt dumt. Mycket pengar för en dåligt fungerande lösning emd en funktion som egentligen är ganska överflödig.
Förhoppningsvis kommer iaf den nya tangentbordet inte att vara lika crappy som ett simulerat tangentbord i en vanlig touchscreen, för om det är så kass kommer det bli årets största flopp.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Saxat från Forex alldeles nyss: "1 256,86 EUR ger dig 11 742,59 SEK"

Nästan gratis.... not...
Men det nya bordet ser trevligt ut! O alla som gnäller på att det kommer bli flottigt: Ge fan i o äta chips vid datorn! ^^

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TtompaA
För en (1) aktiv knapp ja... men hur kul är det att bara ha en display i spacetangenten?

HAHA det var det dummaste jag sett, kollade inte hur många knappar(!?) man fick med tangentbordet, det borde jag ju ha gjort ^^

Så kan det gå

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
har ni testat vanliga touchscreens med tangentbordsfunktion någon gång? Det jag jag har testat har varit ren crap. Riktigt riktigt dålig känsla, och ibland missar skärman några tryck. Som att skriva med ett defekt tangentbord. Så att göra en själv är i min mening väldigt dumt. Mycket pengar för en dåligt fungerande lösning emd en funktion som egentligen är ganska överflödig.
Förhoppningsvis kommer iaf den nya tangentbordet inte att vara lika crappy som ett simulerat tangentbord i en vanlig touchscreen, för om det är så kass kommer det bli årets största flopp.

Tekniken blir dock bättre. Tror att framtiden är dagens science fiction. Att det inom datorer kommer bestå av touchscreensbord istället för våra klumpiga tangentbord, tror dom flesta skulla älska "TouchBord" om dom inte var som du sa, känns som att hålla på med ett defekt tangentbord ( finns det nåt jobbigare?! )

Det här kanske fungerar lika bra som dagens gamerbord bara att det är dyrt så det behövs det nog en ändring på ^^ Sen om touchscreenbord äns slår igenom så blir det en vanesak om att tycka om eller ej

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

NICE :3 vill ha

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Som att köpa en vanlig touchscreen.

Tänkte precis samma sak... den här floppar hårt om priset är 10.000kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Tekniken blir dock bättre. Tror att framtiden är dagens science fiction. Att det inom datorer kommer bestå av touchscreensbord istället för våra klumpiga tangentbord, tror dom flesta skulla älska "TouchBord" om dom inte var som du sa, känns som att hålla på med ett defekt tangentbord ( finns det nåt jobbigare?! )

Det här kanske fungerar lika bra som dagens gamerbord bara att det är dyrt så det behövs det nog en ändring på ^^ Sen om touchscreenbord äns slår igenom så blir det en vanesak om att tycka om eller ej

Jo. Klart att dety kommer bli bättre i framtiden. Anledningen till att jag skrev det jag skrev var för att det var några andra som funderade på att bygga en egen variant av det där tangentbordet idag/inom snar framtid med vanliga touchscreens. Jag siade inte om framtiden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squalo
1565 USD kostar den, alltså ca 10 000 kr.

Vad gäller den här nya dom presenterat, så lär det knappast vara något som är trevligt för fingrarna att skriva långa inlägg på.

Dessutom borde man kunna köpa en touchscreen eller två och fixa ett program som emulerar ett tangentbord på det... För 1/5 av priset.

Nej kostar det $1565 så landar priset på ca 15000kr.
Alla priser är fortfarande x 10 (skatter etc) även fast valutan ligger på 6,5445.

Tangentbordet kommer va helt värdelöst med tanke på att man inte kan känna var "tangenterna" befinner sig. Man blir tvungen att hela tiden sitta och titta på det när man skriver.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Var är vår evige Valdi?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.