hp t5000 fel upplösning?

Permalänk

hp t5000 fel upplösning?

jag sitter med en tunn klient här och skulle koppla in den och testa den. kopplade in den till en 19" skärm och den kommer så långt så att det står hp loading... alltså efter bios. men sedan slutar han och på skärmen står det "cannot display this video mode" optimum resolution: 1280x1024 60HZ. vet inte vad som är felet, förmodligen kör han på en höre eller lägre upplösning än vad skärmen klarar. men jag har resetat (snyggt ord) den till fabriksinställningar och fortfarande samma problem, någon som har nåt tips på hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Kör du med en crt eller en lcd skärm ?

Optimal som anges är ju låga 60hz och det brukar man inte köra på crt då det blir väldigt väldigt jobbigt flimmer.
Den kanske ligger på 85hz eller mer som standard och det gillar inte din monitor.

Kan ju vara så att den använder en refreshrate som din skärm inte gillar.

Testa med en annan skärm.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

jag kör med en lcd skärm. har testat 2 olika lcd skärmar, en nyare och en äldre från dell båda två... i alla fall så löste jag det genom att hålla in F9 hela tiden när han botar upp alltså precis efter man tryckt på ON knappen. då kom jag in i nån setup grej och kunde installera om hela maskinen och valde då rätt upplösning och 60HZ och nu fungerar det skriver på den just nu